Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Поняття про діяльність. Основні характеристики активності та діяльності. Творча діяльність.

Тема 2.2. Психологічна характеристика діяльності.

Творчий процес взагалі неможливий без емоцій, без захопленості вирішуваною проблемою.

Емоції і творчість

Але емоції не завжди викликають порушення діяльності, навпаки, вони здатні мобілізувати людини, компенсувати недостатність інформації, недостатність можливостей людини за рішенням проблеми.

Можна навести чимало прикладів компенсаторного значення емоцій.Так, лють допомагає людині боротися навіть в тих умовах, де у нього на успіх «один шанс з тисячі».

Людина в стані надзвичайного емоційного збудження здатний на гігантські м'язові зусилля, на незвичайні для нього форми діяльності.

Творчість як процес створення чогось нового часто припускає, що людина може відчувати недостатність інформації, знань, умінь для досягнення мети і вирішення тієї чи іншої проблеми, а саме тому йому необхідно зробити ривок у незвідане, створити нові знання, вміння, нові об'єкти і твору.Емоції, натхнення, уяву допомагають зробити цей «ривок у творчість».Величезну роль емоцій у творчому процесі визнавав і В.І.Вернадський.Він писав: «Кажуть: одним розумом можна все осягнути.Не вірте!.Одна нитка - розум, інша - емоції, і завжди вони один з одним стикаються у творчості ».

 

Контрольні запитання

1. Як психічний стан пов'язаний із психічними процесами і властивостями особистості?

2. Як ви вважаєте, чи може бути “взаємодопомога” аналізаторів?

3. Чи можна розвивати свої відчуття?

4. Чи є пам'ять психічним процесом, який належить до абстрактного пізнання?

5. Як пов’язані між собою поняття «уява», «творчість», креативність»? Поясніть думку

6. Чи згідні ви з думкою, що відмінності емоцій від почуттів мають переважно кількісний характер?

 

 

 

1. Поняття про діяльність. Основні характеристики активності та діяльності. Творча діяльність.

2. Основні види діяльності та їх розвиток в онтогенезі.

3. Свідомість та її структура. Свідоме й несвідоме в психічній діяльності людини. Свідомість і ментальність.

 

Ключові поняття:діяльність, активності,творча діяльність, види діяльності,свідомість та її структура ,свідоме й несвідоме ,свідомість і ментальність.

 

Література:

Основна:

1. Загальна психологія: Підручник \ О.В. Скрипченко, Л.В. Долинська та ін. – К.: Либідь, 2005. – 464с.;

2. Максименко С.Д., Соловієнко в.О. Загальна психологія. – Підруч. – Вінниця: Нова книга, 2004. – 704 с.;

3. Туриніна О. Л. Психологія творчості :Навч. посіб.–К. :МАУП, 2007. - 160 c.

Додаткова:

1. Психологія : Навч. посіб.\ за ред. О.В. Винославської . – 2009. – 390с.;

2. Баклицький І.О. Психологія праці. Підручник. – К.: Знання, 2008. -655с.;

 

 

Загальною характеристикою живих істот є їх активність. Саме активність забезпечує підтримання життєво важливих зв'язків усіх істот з навколишнім світом.

Джерелом активності живих організмів є потреби, завдяки яким усе живе діє певним чином та в певному напрямі. Потреба — це стан живої істоти, що відображає її залежність від умов існування та спричиняє активність у ставленні до цих умов.

Активність людини суттєво відрізняється від активності тварин. Вияви активності в поведінці тварини зумовлені насамперед природною організацією (будова тіла та органів, інстинкти), яка визначає низку предметів, шо можуть стати об'єктами потреб. Процес задоволення потреб тварин забезпечує найбільш повне пристосування їх до середовища. Наприклад: природжена програма поведінки комах (бджіл), птахів (синиця, ремез), ссавців (бобер, білка, ведмідь) не тільки фіксує будівельні потреби, а й включає в них об'єкти їх задоволення: віск, природні матеріали, певні породи дерев.

Потреби людини формуються в суспільстві в процесі виховання.Природні речі є не тільки предметами, що задовольняють біологічну потребу (наприклад, у їжі). За допомогою знарядь праці людина може видозмінювати предмет відповідно до власних потреб. Тому процес задоволення потреб у людини — активний, спрямований на оволодіння певною формою діяльності, яка визначена суспільним розвитком.

Чи є поняття активність і діяльність тотожними, чи вони маю якісні відмінності?

Принципова відмінність активності та діяльності полягає в тому, що діяльність виходить із потреби в предметі, а активність потреби в діяльності. Активність не тільки якісно притаманна самій діяльності (наприклад — праці), а й надає їй певного "забарвлення". Активність визначає діяльність і є рушійною силою, джерелом пробудження в людині її потенціалів.

Активність передує діяльності в часі: до початку діяльності ми ще не можемо щось змінити, передумати, поліпшити, адже це можна зробити в процесі самої діяльності. До початку діяльності ми активно вибираємо, що саме бажано, вільно плануємо, думаємо, за допомогою яких способів та якими засобами чогось досягти. Але активність не тільки передує діяльності, а й супроводжує її протягом усього процесу. Не можна уявити оптимальну діяльність, позбавлену активності.

Розраховуючи свої сили, час, можливості для досягнення тієї чи іншої мети, за допомогою активності ми мобілізуємо свої здібності, переборюємо інерцію. Діяльність, "особистісно забарвлена", здійснюється не тільки більш конструктивно, а й у певному напрямі, з певною орієнтацією (на інших, на себе тощо). Активність начебто "наповнює" діяльність, надає їй особливої особистісної значущості. Людина в такій ситуації робить усе охоче.


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  5. А/. Поняття про судовий процес.
  6. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  7. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  8. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  9. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  10. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  11. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  12. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини




Переглядів: 1553

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види емоцій | Де шукати джерела, причини виникнення справжньої, дійової активності, які причини її зниження?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.