Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Причини революції

1.

Значення подій 1648 – 1957 рр.. для історії.

Березневі статті.

Етапи визвольної боротьби українського народу.

Причини та завдання революції.

План.

Сер. XVII - кін. XVIII ст.).

НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНІ ЗМАГАННЯ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ

ВИСНОВКИ

Певного рівня уніфікації та гармонізації міжнародного права досягнуто навіть зараз, але ще більше світ потребуватиме їх завтра. Для досягнення цієї мети знову ж таки необхідне порівняльне право. Без нього не можна встано­вити елементи збігу або відмінностей. Які існують у праві різних країн і є суттєвими з точки зору кодифікації.

Таким чином, можна зробити наступний висновок. Договірна форма введення уніфікованих правових норм набула широкого поширення. За допомогою конвенцій вдається зближувати правове регулювання різними державами тих питань, які представляють для них загальний інтерес.

 

"Нова українська історія почалася зі спалаху, що перекраяв карту України, а заразом змінив усталений розклад політичних сил Центрально-Східної Європи... Ним стало останнє, наймасштабніше з козацьких повстань... "

Н. Яковенко. Нарис історії України. - С. 177.

В цей період спостерігається:

- відстоюванням самобутності народу і державної цілісності України;

- засоби досягнення поневолю­вачами своїх цілей: жорстокість, військові спустошення, брудна дипломатія, політичні зради, лицемірство.

- чітко прослідковуються хронологічні межі початку та кінця періоду: 1648-1649 р. - початок визвольної боротьби і відновлення української державності, 1795 р. - третій поділ Польщі і повторна ліквідація суверенних прав України.

- Колоніальна політика, яку проводив уряд Речі Посполитої стосовно України, викликала загрозу етноциду, тобто знищення самобутності українського народу, повне його ополячення та окатоличення і спричинила загальнонародний виступ, який переріс у національно-визвольну революцію. Причини революції наглядно показані на схемі (рис. 5.1):

Економічні Соціально-політичні Духовні
1. становлення філь­варкової системи гос­подарства з орієнтацією на ринок; 2. здача феодалами землі в оренду єврейсь­ким підприємцям; 3. зростання податків міського населення та збільшення повинно­стей; 4. конкуренція шляхти 1. зростання панщини і залежності селян від пана; 2. збільшення експлуа­тації селян, виснаження землі; 3. обмеження самовря­дування в містах і ви­тіснення з нього україн­ців; 4. обмеження козаць­ких вольностей, скорочення реєстру. 1. масове ополячення української еліти; 2. насильницьке на­вернення до католи­цизму через уніатство; 3. руйнування право­славних храмів, утиски за віру; 4. наступ на укра­їнську мову і школу.

Поряд із причинами революції існували фактори, які сприяли розвитку протистояння між владою і знедоленим народом.Це були ті можливості, на які могли розраховувати повстанці у своїй боротьбі:

> наявність козацтва, що володіє зброєю;

> набуття воєнного досвіду у попередній боротьбі (повстання Косинського, Наливайка, Федоровича, Павлюка, Гуні та інших);

> зростання самосвідомості українського народу;

> посилення єдності між козаками і селянами;

> слабкість королівської влади;

> наростання відцентрових тенденцій в Речі Посполитій
внаслідок феодалізації.

Головними завданнями революції були:

- повалення влади Речі Посполитої та створення власної держави;

- ліквідація феодальних порядків узагалі та кріпосного права зокрема;

- ліквідація уніатської церкви.

За своїм характеромподії 1648 - 1657 рр. є національно-визвольною, демократичною, антифеодальною революцією.

Оскільки вона проходила у збройній формі, то її ще називають визвольною війною.

А оскільки головною рушійною силою було козацтво, то її ще йменують козацькою революцією.

Через те що вождем революції був Богдан Хмельницький, то ці події ще називають Хмельниччиною.

Рушійними силами революції були:

- селянство - основна сила боротьби;

- козацтво -нереєстрові козаки, старшина, реєстрове козацтво (мали досвід збройної боротьби і керівництва);

-

- міщани, дрібна українська шляхта, нижче духовенство.

Майже все доросле населення України, за винятком великих полонізованих магнатів та шлях­тичів, частини вищого православ­ного духовенства, піднялося проти чужоземного гноблення.


Читайте також:

  1. Iсторичне значення революції.
  2. Антитоталітарні демократичні революції у країнах Східної Європи. Розпад Югославії. Об’єднання Німеччини
  3. Античний Рим: економічні причини розвитку і занепаду
  4. Банкрутство підприємства: причини, наслідки, процедура.
  5. Банкрутство підприємства: причини, оцінка ймовірності настання та наслідки
  6. Безпосередньо збутові ризики та причини їх виникнення
  7. Безробіття і зайнятість населення: причини, види та наслідки
  8. Безробіття, його суть та причини. Закон Оукена.
  9. Безробіття: суть, причини, форми та соціально-економічні наслідки
  10. Бюджетний дефіцит як економічне явище та причини його виникнення
  11. Бюджетний дефіцит, його суть, причини виникнення та джерела фінансування
  12. Бюджетний дефіцит: причини виникнення та можливі джерела покриття




Переглядів: 532

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Надання міжнародної правової допомоги | У березні 1654 р. козацька делегація передала на розгляд московського уряду проект договору із 23 пунктів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.