Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Прийоми проти забування

Забування — це мнемічний процес, який призводить до втрати чіткості й зменшення обсягу запам’ятовуваного, виникненя помилок у відтворені

Для боротьби з забуваням того, що повинно бути збережене і зміцнене в нашій пам’яті, необхідно систематично здійснювати повторення.

Забування залежить від часу. Це вперше експериментально встановив Еббінгауз, який показав, що забуванння особливо інтенсивно проходить зразу після заучування, а далі відбувається повільніше. Еббінгуз констатував цю закономірність на забуванні окремих безмістовних складів. Багаторазові дослідження, проведені після нього іншими психологами, показали, що темп забування залежить від змісту матеріалу, його усвідомленості, що забування змістовного усвідомленого матеріалу відбувається повільніше, ніж матеріалу беззмістовного.Разом з тим забування не є тільки функцією часу. Багато з того, що має для людини особливо велике життєве значення зовсім не забувається.

Способом поліпшити пам’ять людини є формування вміння запам’ятовуати й відтворювати. пам’ять розвивається тренуванням і наполегливою працею, спрямованою на запам’ятовування, тривале збереження, цілковите й точне відтворення

Часто пропунують такі вправи для кращого запамятовування:

● уважно подивіться на знайомий предмет, потім, заплющивши очі, образно уявіть його собі в дрібницях. Розплющивши очі, ще раз погляньте на нього і зазаначне, які деталі ви випустили.

● вивчений предмет спробуйте намалювати з пам’яті. Потім виявіть те,що забули намалювати.

● опишіть з пам’ яті риси добре знайомі людини.

Спостерігаючи за цією людиною під час зустрічі, уточніть непомічені риси її обличчя.

● подивіться на 7-15 дрібних предметів, щпісля з пам’яті опишіть їшній вигляд.

● спрбуйте добре роздивитися предмет, який падає. Потім опишіть його якомога точніше.

● огляньте кімнату, запам’ятайте, що в ній розміщено. Потім заплющіть очі й уявіть образ побаченого до дрібниць.

● згадайте голос та інотацію фрази знайомої вам людини і спробуйте із заплющеними очима уявно почути її. Потім повторіть фразу вголос, а під час зустрічі з цією людиною порівняйте оригінал з імітацією.

Ці вправи розвивають пам’ять: образи об’єкта спостереження швидко запамятовується і тривалий час зберігаються в памяті, водночас удосконалюється здатність уявляти, аналізувати об’єкт з пам’яті без особливих зусиль волі .

Виховання пам’яті можна значно поліпшити, якщо до цього процесу залучити самих учнів. Зацікавившись вони, вони виявлятимуть прагнення до вдосконалення й самовиговання


Читайте також:

  1. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  2. Аміноглікозиди (стрептоміцину сульфат, гентаміцину сульфат). Механізм і спектр протимікробної дії, застосування, побічні ефекти.
  3. Аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства як методична основа діагностики його спроможності протидіяти кризовим явищам та ліквідувати їх наслідки
  4. Аналітичні показники динаміки та прийоми їх обчислення
  5. Антисептики ароматичного ряду (фенол чистий, іхтіол, дьоготь, мазь Вількінсона, лінімент за Вишневським). Особливості протимікробної дії та застосування.
  6. Аргументи на користь і проти державного регулювання аграрної сфери
  7. Боротьба проти гетьманату
  8. Боротьба Русі проти монголо-татрської навали
  9. Боротьба Русі проти монголо-татрської навали
  10. Боротьба руських земель проти іноземних поневолювачів в XIII ст.
  11. Боротьба укр. селянства проти політики “воєнного комунізму”. Н. Махно.
  12. Боротьба українських козаків проти турецько-татарської агресії. П.Сагайдачний - видатний військовий та політичний діяч України.




Переглядів: 947

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вікові особливості пам’яті | СУМИ - 2012

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.