Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні поняття, терміни та визначення безпеки життєдіяльності.

Як і кожна наука безпека життєдіяльності має свій методологічний апарат, структуру досліджень, мову. Основними поняттями є: людина, діяльність, безпека, культурний вплив, система, структура, небезпека.

В центрі курсу БЖД - людина як самоціль розвитку суспільства, а його лейтмотивом є вислів грецького філософа Протагора „Людина є мірило всіх речей". Людина має цінність не тільки як робоча сила, яку потрібно охороняти в процесі трудової діяльності (цим займається ОП), а як неповторний індивідуум, який зберігає свою цінність незалежно від виконуваних функцій.

Вся сукупність видів людської активності утворює поняття діяльності. Якраз діяльність і вирізняє людину від інших живих істот, вона є специфічною людською формою активності, необхідною умовою існування людського суспільства. Форми діяльності розмаїті. Вони охоплюють практичні, інтелектуальні і духовні процеси, які протікають в побуті, громадській, культурній, виробничій, науковій та інших сферах життя.

За даними 00Н, найбільшу небезпеку загибелі людини в промислове розвинених країнах становлять такі процеси, знаряддя, пристрої, машини та види діяльності: 1) куріння, 2) споживання алкогольних напоїв, 3) автомобілі, 4) ручна вогнепальна зброя, 5) електричний струм, 6) мотоцикли, 7) плавання, 8) хірургічне втручання, 9) рентгенівське опромінення, 10) залізниця, 11) авіація загального призначення, 12) велика будова, 13) велосипед, 14) мисливство, 15) побутові травми, 16) гасіння пожежі, 17) атомна енергетика, 18) альпінізм, 19) сільгосптехніка, 20) лижі.

Діяльністю займаються всі - діти, дорослі, люди похилого віку, тому безпека життєдіяльності має відношення до всіх людей. Небезпеки підстерігають людей не тільки на виробництві, тому вивчення лише виробничого травматизму в системі загальної безпеки життєдіяльності не висвітлює проблеми.

Життєдіяльність - це специфічна форма активності людини, яка охоплює усю різноманітність взаємодії людини з навколишнім середовищем.

Безпека - це стан діяльності, при якому з певною ймовірністю виключається прояв небезпек. Безпека -це мета, а безпека життєдіяльності - засоби, шляхи, методи її досягнення.

Культурний вплив - ситуація, коли розроблені і визначені суспільством цінності, соціальні встановлення, норми і шаблони примушують людей поводитися певним чином.

Система (гр. - складання, об'єднання) - сукупність якісно визначених елементів (зміст системи), між якими існує закономірний зв'язок чи взаємодія (структура системи). Найважливіші властивості системи - нероздільність і цілісність

Структура (лат. - будова, розуміння, порядок) - засіб закономірних зв'язків, речей і явищ природи і суспільства, мислення і пізнання; сукупність суттєвих зв'язків між певними складовими цілого, що забезпечує цілісність поєднання; внутрішню побудову будь-чого.

Безпека життєдіяльності (БЖД) - це галузь знання та науково-практична діяльність, спрямовані на формування безпеки і попередження небезпеки шляхом вивчення загальних закономірностей виникнення небезпек, їхніх властивостей, наслідків їхнього впливу на організм людини, основ захисту здоров'я та життя людини і середовища її проживання від небезпек.

 


Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  5. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  8. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  9. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  10. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  11. Ocнoвнi визначення здоров'я
  12. V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях




Переглядів: 513

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 1 .План | Основні завдання та проблеми безпеки життєдіяльності.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.