Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Орієнтовна тематика проектів

Схема оформлення проекту

Етапи виконання проекту та схема його оформлення

Основні вимоги до організації методу проектів

Вчитель повинен знати основні вимоги, які висуває проектна технологія до її організації, зокрема, в різновіковому колективі сільської малочисельної школи:

1) наявність значущої у дослідницькому, творчому плані проблеми (завдання), що потребує інтегрованих знань, дослідницького пошуку для її розв’язання (наприклад, дослідження демографічної проблеми у різних регіонах світу; проблема впливу кислотних дощів на довкілля тощо);

2) практична, теоретична, пізнавальна значущість передбачуваних результатів (наприклад, доповідь у відповідні служби про демографічний стан певного регіону, фактори, що впливають на цей стан, тенденції, простежувані у розвитку цієї проблеми, спільний випуск газети, альманаху з репортажами з місця подій);

3) структурування змістової частини проекту (із зазначенням поетапних результатів);

4) використання дослідницьких методів: визначення проблеми, досліджуваних завдань, що випливають з неї, висунення гіпотези їх розв’язання, обговорення методів дослідження, оформлення кінцевих результатів, аналіз отриманих даних, підбиття підсумків, корекція, висновки;

5) забезпечення різновікового дитячого співробітництва.

 


В процесі виконання проекту виділяють декілька стадій:

Стадії Діяльність учителя Діяльність учнів
1. Розробка проектного завдання    
1.1. Вибір теми проекту Вчитель відбирає можливі теми й пропонує їх учням Учні обговорюють і прийма­ють загальне рішення щодо теми проекту
  Вчитель пропонує учням спі­льно відібрати тему проекту Група учнів разом з учителем відбирає теми й пропонує класу для обговорення
  Вчитель приймає участь в обговоренні тем, запропоно­ваних учнями Учні самостійно підбирають теми й пропонують класу для обговорення
1.2. Виокремлення підтем і тем проекту Вчитель попередньо виділяє підтеми й пропонує учням для вибору Кожен учень обирає собі під­тему або ж пропонує нову
  Вчитель приймає участь в обговоренні з учнями підтем проекту Учні активно обговорюють і пропонують варіанти підтем. Кожен учень обирає одну з них для себе.
1.3. Формування творчих груп Вчитель проводить організа­ційну роботу щодо об’єднання школярів, які об­рали собі конкретні підтеми й види діяльності Учні вже обрали собі ролі й групуються у відповідності з ними в малі команди
1.4. Підготовка матеріалів до дослідницької роботи: формулювання запитань, на які потрібно знайти від­повіді, завдання для ко­манд, відбір літератури Якщо проект масштабний, то вчитель заздалегідь розробляє завдання, питання для пошу­кової діяльності й підбирає літературу Окремі учні старших і серед­ніх класів приймають участь в розробці завдань. Питання для пошуку відповідей мо­жуть формулюватися коман­дами з наступним обговорен­ням у класі
1.5. Вибір форм предста­влення результатів проект­ної діяльності Учитель приймає участь в обговоренні Учні в групах, а потім у класі обговорюють форми предста­влення результату дослідни­цької діяльності: відеофільм, альбом, натуральні об’єкти, літературна вітальня тощо
2. Розробка проекту Вчитель консультує, коорди­нує роботу учнів, стимулює їхню діяльність Учні здійснюють пошукову діяльність
3. Оформлення результа­тів Вчитель консультує, коорди­нує роботу учнів, стимулює їхню діяльність Учні спочатку в групах, а по­тім у взаємодії з іншими гру­пами оформлюють результати у відповідності зі встановле­ними правилами
4. Презентація Вчитель організовує експер­тизу (наприклад, запрошує в якості експертів старших уч­нів чи паралельний клас, ба­тьків, учителів тощо) Учні презентують результати своєї діяльності
5. Рефлексія Вчитель оцінює свою діяль­ність за якістю оцінок й акти­вністю учнів Учні підводять підсумки ро­боти, висловлюють поба­жання, колективно обгово­рюють оцінки за роботу, складають перспективи май­бутніх проектів

I етап

Вибір напряму і формулювання назви проекту: включає узагальнену назву проблеми, коло питань; визначення загального напряму або пріоритетних (окремих) напрямів, оформлених у підпроекти.

Визначають напрям і формулюють назву проекту всі члени колективу спільно, включаючи педагогів та учнів. Наприклад, назва загального проекту – “Наш рідний дім та ми у нім”.

Підпроекти (окремі напрями):

· водойми рідного краю;

· царство тварин, які мене оточують;

· зелене диво навколо мене;

· таємниці підземного царства в ріднім краю;

· посадити дерево – зберегти життя нащадкам.

Для успішної реалізації будь якого проекту важливим є правильно визначити проблему (ситуацію чи стан, який потребує змін на краще) та окреслити завдання, спрямовані на її вирішення.

Успішними є проекти, діяльність у яких зосереджена на розв’язанні конкретних, вузьких проблем. В рамках невеликих проектів не варто братися за вирішення великих, глобальних проблем.

Критерії належного формулювання проблеми:

– стисло охарактеризуйте ситуацію, що потребує змін;

– окресліть коло тих, кого вона стосується;

– наведіть кількісну інформацію, що характеризує проблему;

– визначте потреби і цілі.

Важливо визначити:

Причини: - що спричинило проблему?

- наявна одна чи кілька причин?

- чи взаємопов’язані причини?

Наслідки: - які наслідки проблеми?

- на яку кількість людей вона впливає?

- якими є наслідки культурні, соціальні, політичні?

II етап

Написання проекту. Розділи проекту:

1. Актуальність, необхідність, значущість обраного напряму (чому саме цей).

2. Мета і завдання проекту:

Завдання проекту – це ряд досягнень, спрямованих на розв’язання існуючих проблем. При формулювання завдань проекту важливо пам’ятати, що завдання проекту не є процесом, а є очікуваним результатом. Слід уникати слів, що змальовують процес (наприклад: підтримувати, покращувати, посилювати, сприяти, координувати, перебудовувати), а також використовувати слова, які означають завершеність дії (наприклад: підготувати, зменшити, збільшити, організувати, виробити, встановити).

Вимоги до формулювання завдань проекту:

 

 

Чим зрозуміліша мета, тим легше спланувати свою діяльність таким чином, щоб досягнути результатів швидше і ефективніше.

а) довготривалі:

· створення чогось нового (за структурою, підходами, концепцією навчально-виховного процесу);

· нові технології, методики;

· можлива розробка дослідження за проектом;

· визначення очікуваних результатів;

· планування “продукту” в результаті виконання програми (посібника, сценарію, технології, плану, нової програми);

б) короткодіюча мета, завдання – визначення конкретної мети, завдань на означений період.

3. Визначення етапів реалізації проекту:

а) зазначаються терміни початку і закінчення проекту;

б) закінчення проекту визначається етапністю реалізації проекту;

в) зазначаються часові інтервали кожного етапу: запису проекту, І етапу, II етапу тощо.

4. Механізм реалізації проекту. Пояснення – як, яким чином, за допомогою яких засобів буде реалізовано проект? Плани апробації конкретних справ, акцій, заходів згідно з визначеними етапами.

5. Обов’язки та відповідальність учасників реалізації проекту:

· хто відповідає за проект?

· хто і за що відповідає всередині проекту?

· хто допомагає в реалізації проекту?

6. Очікувані результати: які конкретні результати ви очікуєте одержати на кожному етапі і після завершення проекту?

7. Оцінка й самооцінка проекту. Коли та з якою періодичністю будуть оцінювати виконання проекту (один, два, три, чотири рази на рік). Хто візьме участь в оцінюванні: самі учасники, експерти, управлінські структури. Форми контролю (самоконтролю) й оцінки (самооцінки). В якій формі буде подано інформацію про хід проекту (звіт, конкретні матеріали, сценарії, розробки, нові проекти тощо)?

8. Власне інформація про проект (творча робота) .

9. Бюджет, ресурсне забезпечення (приблизний бюджет, ураховуючи всі види витрат, необхідних для успішної реалізації проекту). Для інформаційних проектів варто зазначити літературні джерела, які використовувалися в процесі підготовки.

 

Вибір тематики проектів в різних ситуаціях може бути різною. В одних випадках тематика може формулюватися спеціалістами органів освіти в рамках затверджених програм. В інших – пропонуватися вчителями з урахуванням навчальної ситуації зі свого предмету, професійних інтересів, інтересів і здібностей учнів. В третіх – тематика проектів може пропонуватися й самими учнями, які, звісно, орієнтуються при цьому на власні уподобання, не лише суто пізнавальні, але й творчі, прикладні.

Тематика проектів може стосуватися конкретного теоретичного питання шкільної програми. Проте, як правило, теми проектів спрямовані на розв’язання завдань, актуальних для практичного життя. Наприклад, досить гострою є проблема забруднення місцевих водойм, яка потребує пошуку шляхів очищення водойм від побутових відходів.

У початкових класах, зазвичай, учні виконують інформаційні проекти, завданнями яких є розширення, поглиблення знань дітей з певного розділу програми, зацікавлення у пізнанні природного та соціального довкілля тощо. Темами таких проектів можуть бути:

v Зелена аптека на городі (у саду).

v Дивовижний світ місцевих водойм.

v Екзотичні рослини (тварини) моєї місцевості.

v Мої домашні улюбленці.

v Тварини (рослини) в історії моєї сім’ї.

v Червона книга моєї місцевості.

v Вплив оточуючого середовища на життєдіяльність рослин (тварин).

v Дощики.

v Квітковий бал.

v Звідки овочі прийшли на Україну.

v Гості з пустелі або Кактус-мандрівник.

v Про що шепоче восени Берізка?

v Осіннє різнобарв’я або хто фарбує восени дерева?

v Сни, які бачить Дуб взимку.

v Таємниця пробудження Підсніжника.

v Про що розповіла мені Мураха?

v Екзотичні куточки мого краю.

v У світі тварин.

v Таємниці морів (океанів).

v Рослини-символи.

v Тварини-обереги.

v Символи моєї країни – України...

 


Читайте також:

  1. Аналіз ефективності інвестиційних проектів
  2. Види проектів.
  3. Визначення прибутковості інвестиційних проектів
  4. Визначимо коефіцієнт ефективності для цих проектів.
  5. Виконавці проектів і учасники торгів
  6. Військово-професійна тематика
  7. Військово-професійна тематика
  8. Геносистематика бактерій.
  9. Державне регулювання інвестицій в будівництво. Державна експертиза інвестиційних проектів.
  10. Для обґрунтування проектів планування міст
  11. Експертиза проектів
  12. Експертиза проектів




Переглядів: 3442

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація проектів | Вимоги до вчителя – керівника проектною діяльністю учнів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.