Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



КОРОТКА ХАРАКТЕРИСТИКА ОСНОВНИХ ГРУП ГІМНАСТИЧНИХ ВПРАВ.

ЗАВДАННЯ ГІМНАСТИКИ.

 

Завдання гімнастики визначаються загальною метою державного виховання, що полягає у формуванні нової людини, що гармонічно сполучить у собі духовне багатство, моральну чистоту й фізичну досконалість.

1. Оздоровчі завдання: зміцнення здоров'я; розвиток окремих м'язових груп і всієї м'язової системи; усунення й попередження функціональних відхилень в окремих органах і системах організму; вироблення правильної постави, ходи; загальний розвиток і зміцнення органів подиху й роботи серцево-судинної системи, поліпшення обміну речовин і підвищення життєдіяльності організму.

2. Освітні завдання: сприяти всебічному гармонійному фізичному розвитку, вихованню сили, гнучкості, витривалості, швидкості, спритності, координації й виразності рухів; озброювати учнів знаннями, уміннями й навичками, необхідними в побуті, трудової й оборонної діяльності.

3. Виховні завдання:

- виховання моральних якостей: формування сумлінного відношення до праці й до суспільної власності, виховання патріотизму, колективізму, інтернаціоналізму, дисциплінованості та інше;

- виховання вольових якостей: сміливості, рішучості, цілеспрямованості, наполегливості, завзятості, витримки, орієнтування, ініціативності та інше.

 

 

Завдання, що постають перед гімнастикою як педагогічною й навчальною дисципліною, вирішуються за допомогою використання різноманітних вправ і їхніх сполучень. У сучасній теорії й практиці вправи прийнято поєднувати в групи відповідно до педагогічних завдань і структурою рухових дій, а також на основі обліку їхнього впливу на анатомо-фізіологічні й психологічні особливості людини.

1. Стройові вправи– це способи сумісних дій у строю. Вони широко застосовуються у всіх формах занять по гімнастиці. Ці вправи складаються з шикувань і перешикувань, поворотів на місці й у русі, різних способів ходьби й перегони, розмикань і змикань, фігурного марширування й т.д. Вони мають велике педагогічне призначення - завдяки їм учитель одержує можливість правильно організувати учнів, доцільно розмістити їх у залі або на площадці для спільних дій і рішення рухових завдань на уроці. При цьому варто пам'ятати, що педагогічну цінність ці вправи мають тільки в тому випадку, коли вчитель вимагає точного й чіткого виконання учнями всіх команд і розпоряджень. Чітко подавані команди, використання різноманітних форм пересувань, музичний супровід занять створюють сприятливі умови для підвищення емоційного стану що займаються, на тлі якого більш успішно вирішуються рухові завдання. Стройові вправи сприяють формуванню правильної постави учня, роблять його більше струнким, підтягнутим. Вони є складовою частиною масових спортивних парадів, виступів. Однак стройові вправи відіграють допоміжну роль, тому що з їхньою допомогою вирішуються завдання, поставлені перед гімнастикою, у сполученні з іншими видами вправ.

2. Загальнорозвиваючі вправи– це вправи, що застосовуються для загального розвитку всіх частин тіла. Вони сприяють удосконалюванню опорно-рухового апарата й усього організму в цілому, формують правильну поставу. Спрямовані на загальний фізичний розвиток й на підготовку тих хто займається до оволодіння більш складними руховими діями. У цю групу входять найрізноманітніші вправи для розвитку сили, гнучкості, швидкості, здатності напружувати й розслаблювати м'яза, а також для формувань правильної постави й усунення її незначних дефектів. Загально розвиваючі вправи залежно від поставлених завдань можна виконувати без предметів і з різними предметами (набивні м'ячі, ціпки, скакалки, гантелі, гирі, штанги, гумові амортизатори), а також на снарядах масового типу (гімнастична стінка, сходи, ослін, тичина, канат, колода), на яких одночасно можуть займатися кілька людей. Сюди ж відносяться вправи в опорі (удвох). Застосовуються предмети й снаряди для посилення впливу на м'язи й суглоби, зміни характеру м'язової роботи. Виконання загально розвиваючих вправ з різних вихідних положень дає можливість вибірково впливати на окремі групи м'язів.

Загально розвиваючі вправи класифікуються по анатомічному принципі:

1) вправи для рук і плечового пояса;

2) вправи для м'язів шиї й тулуба;

3) вправи для м'язів ніг;

4) вправи для м'язів усього тіла.

Загально розвиваючі вправи становлять основний зміст занять з корригуючою, гігієнічною, виробничою, основною, атлетичною й спортивно-прикладною гімнастикою.

3. Вільні вправи– це вправи, що виконуються різними частинами тіла (руками, ногами, тулубом, головою), потоково, не перериваючись у вигляді комбінацій різної тривалості й інтенсивності. Вільні вправи включають у себе різноманітні рухи у вигляді кроків, стрибків, поворотів, рівноваг, елементів танців у поєднанні з рухами руками, тулубом, і головою. Основним змістом сучасних вільних вправ є різноманітні акробатичні вправи.

Вільні вправи сприяють загальному фізичному розвитку, підготовляють більше складних дій, що займаються до виконання. Основною їхньою метою є розвиток і вдосконалювання координаційних здатностей. Спочатку вивчаються прості рухи, потім більше складні, які поступово переходять у комбінації з великим фізичним навантаженням. Вільні вправи, як і загально розвиваючі, виконуються із предметами (булави, ціпка, м'ячі й ін.) і без предметів. Предмети підсилюють вплив вправ на організм, сприяють розвитку тонкої координації рухів.

Вільні вправи входять у програму змагань і є основним змістом масових гімнастичних виступів.

4. Прикладні вправи– це вправи, що застосовуються в повсякденному житті, трудовій і військовій діяльності, а також у спортивній практиці. До них відноситься ходьба, біг, стрибки, метання, лазіння, переповзання, підняття й перенесення партнерів, снарядів, матів, подолання смуги перешкод, вправи в рівновазі на зменшеній площі опори. Ці вправи впливають на організм людини, є важливим засобом для загальної фізичної підготовки й розвитку спритності, сприяють вихованню навичок, необхідних для його практичної й спортивної діяльності. Навчити ощадливо, правильно ходити, бігати, переборювати перешкоди й т. д. – одне з головних завдань гімнастики. За допомогою прикладних вправ удосконалюється загальна координація рухів, розвиваються й зміцнюють окремі м'язові групи. Заняття рекомендується проводити на свіжому повітрі, на спортивних площадках і в природних умовах місцевості.

5. Вправи на гімнастичних снарядахстановлять зміст спортивної гімнастики. Вони виконуються в незвичайних умовах опори (у висах або упорах) на поперечині, брусах, коні, кільцях, колоді. Зараз у загальноосвітніх школах стали застосовувати багато комплексні снаряди подовженої форми, що дозволяє виконати вправу групою й цим домагатися більшої моторної щільності. Конструктивні особливості снарядів дозволяють виконувати різноманітні рухи, що не зустрічаються в повсякденній руховій діяльності людини. Складність і труднощі вправ на снарядах дає можливість удосконалювати вміння володіти своїм тілом і рухами, розвиває функції вестибулярного апарата, що забезпечує стійку рівновагу тіла. Вправи сприяють розвитку тонкої координації рухів, великої фізичної сили, спритності, уміння орієнтуватися в складних становищах, а також виховувати рішучість, сміливість і інші моральні й вольові якості.

Сучасна висока техніка вправ на снарядах викликає необхідність різнобічної фізичної підготовки гімнаста, високої загальної й спеціальної фізичної підготовки.

Значне місце займають у гімнастиці стрибки. Вони впливають на організм, доступні усім людям різного віку, статі й фізичної підготовленості. Стрибки бувають двох видів:

- без опорні (у довжину, висоту, глибину, далеко-високі, в «вікно», із трампліна й з похилої дошки, через планку або мотузочку);

- опорні (через коня, козла, стіл).

Як одні, так і інші є важливим засобом удосконалювання швидкості й координації руху. Вони зміцнюють і розвивають м'язи ніг, що має особливо важливе значення в спортивній гімнастиці. Стрибки є цінними вправами в удосконалюванні фізичних, моральних і вольових якостей, загальної фізичної тренованості організму, вони допомагають переборювати перешкоди, сприятливо діють на серцево-судинну й дихальну системи.

6. Акробатичні вправимають широкий діапазон труднощів – від найпростіших до самим складного. Простими по координації й м'язових зусиллях вправами можуть займатися починаючі й навіть діти. Складні вправи, що вимагають дуже високої ступені розвитку всіх фізичних здатностей людини, доступні тільки висококваліфікованим спортсменам. Акробатичні вправи є важливим засобом удосконалювання фізичних і морально-вольових якостей (сили, швидкості, спритності, сміливості, рішучості й ін.). Вони виховують орієнтування в просторі при будь-якім положенні тіла. Для акробатичних вправ характерне перевернене положення тіла (стійки на руках) і обертання тіла (перекиди, перевороти, сальто), тому вони є важливим засобом у тренуванні вестибулярного апарата.

Акробатичні вправи виконуються як на підлозі (індивідуально, удвох, утрьох, учотирьох), так і на спеціальних снарядах (трампліні, підкидній дошці, батуті).

Акробатичні вправи діляться на дві групи: динамічні (перекиди, перевороти, сальто) і статичні (рівновага на зменшеній площі опори, стійки, піраміди).

Багато динамічних і статичних акробатичних вправ є основним змістом сучасних вільних вправ спортивної гімнастики, а також використаються в якості вправ, що є підвідними до основних вправ при вивченні їх на приладах. У вільних вправах застосовуються одиночні акробатичні вправи - стійки на лопатках, голові, передпліччях, на руках, мости, шпагати й акробатичні стрибки, а на снарядах - різні сальто й перевороти, зіскоки.

7. Вправи художньої гімнастикивідрізняються від акробатичних вправ і вправ спортивної гімнастики як за формою, так і за характером їхнього виконання. Оскільки вони органічно пов'язані з музикою, техніка їхнього виконання своєрідна, більшість вправ здобуває цілісний динамічний, а в більшості випадків танцювальний характер. Складаються вони з рухів рук, ніг, тулуба, голови, кроків, стрибків, поворотів.

Основою техніки виконання вправ художньої гімнастики є вміння довільно регулювати й перерозподіляти ступінь напруги м'язів. Цей перерозподіл може бути одночасним, почерговим і послідовним і відбуватися в будь-яких сполученнях. Вправи художньої гімнастики зміцнюють м'язово-зв'язковий апарат, внутрішні органи, а також стимулюють розвиток координаційних здатностей спортсмена, сприяють всебічному фізичному й естетичному вихованню, розвитку творчої уяви.

8. Останнім часом широко застосовуються вправи з хореографічної підготовки, за допомогою яких вирішуються завдання по створенню «школи» рухів, вихованню пластичності, виразності рухів, м'якості й краси їхнього виконання. Хореографічна підготовка тепер займає значне місце в роботі всіх ланок, де виховують гімнастів-спортсменів (у ДЮСШ, ШВСМ, секціях спортивних суспільств, навчальних закладах і ін.).

У спеціальних середніх й вищих навчальних закладах, у яких готовлять фахівців з фізичного виховання, вивчають предмет музично-ритмічного виховання, ціль якого дати студентам хореографічну підготовку.

9. Ігри й естафети.Велике місце в гімнастиці займають рухливі ігри й естафети. Вони широко застосовуються на уроках, тому що поліпшують настрій учнів, дають гарне фізичне навантаження.

Ігри й естафети особливо ефективні при проведенні занять із починаючими, а також з дітьми всіх віків. Вони сприяють удосконалюванню й закріпленню різноманітних рухових навичок, сприяють розвитку вольових і моральних якостей.

На уроках гімнастики широко застосовуються різного роду естафети з використанням гімнастичного інвентарю (гімнастичні палиці, м'ячі, ослони, обручі, скакалки й т.д. ), а також гімнастичних снарядів (поперечини, бруси, кінь, канати, гімнастичні стінки), акробатичних вправ і т.д.

Вчитель, використовуючи ігри й естафети, одержує широкі можливості для творчої роботи: цікаво й захоплююче, з позитивним емоційним станом учнів, гарною моторною щільністю проводити уроки й успішно вирішувати завдання гармонійного розвитку тих хто займається.

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  5. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  6. Автокореляційна характеристика системи
  7. Амортизація основних засобів
  8. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  9. Амортизація основних засобів.
  10. Амортизація основних фондів
  11. Амортизація основних фондів
  12. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації




Переглядів: 5519

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МІСЦЕ ГІМНАСТИКИ В СИСТЕМІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ. | Точне регулювання навантаження й стругаючи регламентація педагогічного процесу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.