Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Види прямих податків.

Поняття і функції податків.

План

1. Поняття та функції податків

2. Види прямих податків

3. Непрямі податки. Їх преваги та недоліки

4. Елементі податків

5. Організаційна чтруктура органів ДПС України. Їх основні завдання та функції

 

Самостійна робота:

1. Класифікація податків.

 

Література:

1. Податковий кодекс України: Закон України від 02.12.2010 № 2755-VI.

2. Про державну податкову службу в Україні: Закон України від 4 грудня 1990 року N 509-XII.

 

 

Податки є однією із найважливіших фінансових категорій. Історично це

найдавніша форма фінансових відносин між державою та суспільством. Саме для забезпечення виконання функцій держави і були запроваджені податки.

Податки - це власність держави у грошовій формі, вони мають односторонній характер - від платника, до держави.

У фінансовій науці існує певна проблема - які платежі державі слід вважати податками, а які ні. Адже частина коштів юридичних і фізичних осіб вносять не до бюджетів, а до інших централізованих фондів фінансових ресурсів. У фінансовій термінології застосовують три терміни, що відображають платежі державі:

1. Плата - передбачає певну еквівалентність відносин платника з державою. Наприклад - плата за землю

2. Відрахування - має цільове призначення платежів, використання коштів має бути лише за призначенням (відрахування до пенсійного фонду)

3. Податки - встановлюються для утримання державних інститутів і для фінансового забезпечення виконуваних ними функцій

Функції податків:

В сучасних умовах податки виконують дві функції: фіскальну та розподільчо-регулюючу (економічну).

1. фіскальна функція — суть полягає в тому що за допомогою податків формуються державні грошові фонди та створюються умови для функціонування держави

2. розподільчо-регулююча (економічна) – полягає в тому, що за допомогою податків відбувається перерозподіл вартості ВВП між державою та її субєктами

Податки виступають основним та найважливішим джерелом доходів бюджетів усіх рівнів.

 

Прямі податки поділяються на дві підгрупи:

1. Особисті - встановлюються персонально до конкретного платника;

2. Реальні - передбачає оподаткування майна за зовнішніми ознаками

 

У сучасних умовах більш поширені особисті податки, а серед них головними видами виступають прибутковий і майновий.

а) Прибутковий - надає можливість встановити пряму залежність між доходами платника і його платежами до бюджета

1. З фізичних осіб (податок з доходів фізичних осіб);

2. З юридичних осіб (податок на прибуток підприємств).

б) Майновий податок - встановлюється відносно майна, який перебуває у власності того чи іншого платника.

 

Прямі податки є базисом багатьох країн з розвинутою економікою (США,

Японія, Швейцарія, Великобританія та інші), мають наступні переваги:

1. Пряме оподаткування дає можливість державі впливати на економічні процеси – інвестиційну активність, накопичення капіталу, сукупне споживання;

2. Прямі податки дають можливість встановлення прямої залежності між доходами платника і його відрахуваннями у бюджет, тобто реалізується принцип справедливості, але велике значення має встановлення підходу до градуювання ставок.

3. Прямі податки розподіляють податковий тягар так, що той , хто має високі доходи і велику власність, платить до бюджету більше, ніж той, хто має низькі доходи і незначну власність.

Однак прямим податкам притаманні і недоліки:

- пряма форма оподаткування потребує складного механізму обліку об’єкта оподаткування і стягнення податків;

- стягнення прямих податків потребує високого рівня контролю, розширення податкового апарату, оскільки мають місце приховування доходів і ухилення від сплати податків;

- пряме оподаткування потребує певного рівня розвитку ринкових відносин, отриманню реального прибутку суб’єктами господарювання та фізичними особами.

 


Читайте також:

  1. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  2. Аналіз непрямих витрат
  3. Аналіз прямих витрат на оплату праці
  4. Аналіз прямих матеріальних витрат
  5. Бюджет прямих витрат на матеріали
  6. Бюджет прямих витрат на оплату праці
  7. Види прямих податків.
  8. До прямих, явно виражених функцій належать наступні.
  9. Загальнодержавні й місцеві податки та збори. Форма справляння податків.
  10. Інвестиції в системі міжнародного руху капіталу. Міжнародний ринок прямих іноземних інвестицій
  11. Класифікація податків.




Переглядів: 5510

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Платники збору | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.