Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Школа України після Другої Світової війни

Гуманізація виховання, використання нових форм організації самоуправління: рада учнів, шкільні ради

Q Запровадження диференціації навчання

Девіз школи XX століття “Стратегія майбутнього – диферен­ціація нявчання”. Вона вводиться різними шляхами:

· диференціація у змісті освіти - надання ґрунтовної освіти за єдиною обов’язковою програмою, що передбачає мінімум базової підготовки, з одночасним вивченням окремих предметів, до яких діти виявляють нахили і здібності;

· диференціація в різноманітних середніх навчальних закладах:

- гуманітарна освіта надається в:

· коледжах США і Японії;

· граматичних і публічних школах Англії;

· гімназіях ФРН;

· загальноосвітніх ліцеях Франції;

- фізико-математична, природничо-наукова освіта надається в:

· технічних коледжах США і Японії;

· сучасних школах Англії;

· реальних училищах ФРН;

· технічних ліцеях Франції.

Диференціація у зарубіжній школі починалася після отримання початкової освіти. Тепер цей процес дещо перенесений на пізніший термін. У 30-х роках у США, в 50-х у Японії, а в 60 - 80-х роках - у Західній Європі відбулось становлення проміжних шкіл між початковими і середніми. У них знаходились діти з 11-12 до 15-16 років з метою отримання єдиної освіти в перші три роки і надання можливостей подальшої диференціації в середній школі;

· створення спеціальних шкіл для талановитих дітей, з одного боку, та введення компенсуючого навчання для дітей з вадами та з низьким розумовим розвитком, з іншого.

3. Необхідність широкого використання технічних засобів навчання в шкільній освіті (від технічних засобів навчання до комп’ютерів)

На сучасному етапі змінюється мета застосування комп’ютерів у шкільній освіті. Вони перестали бути засобом словесного викладання (а власне його унаочнення) та перетворюються в спосіб самоосвіти.

4. Удосконалення трудової підготовки і професійної орієнтації

Після Другої Світової війни школа в Україні почала розвиватися швидкими темпами. Першочерговим завданням після визволення України від німецько-фашистських загарбників стала відбудова зруйнованих шкіл, будівниц­тво нових, охоплення дітей навчанням. Основна увага спрямовувалася на охоплення дітей обов’язковим навчанням (у 1944 - 1945 роках запропоноване обов’язкове навчання дітей з 7-ми річного віку) та на перехід до обов’язкової семирічної освіти (1949 рік).

УРСР, перебуваючи у складі Радянського Союзу, практично була усунута від своєї власної політики в галузі освіти, яка будувалась на основі рішень з’їздів КПРС, постанов і нормативних актів у галузі шкільництва. Школа була перетворена в ідеологічну установу комуністичної партії, що привело до денаціоналізації освіти, її русифікації.

Перша спроба оновити школу була зроблена у1958 році Розпочалась перебудова системи освіти у відповідності доЗакону “Про зміцнення зв’язку школи з життям і про подальший розвиток системи народної освіти в СРСР”.Ним передбачалось покращити характер політехнічної освіти в середній школі шляхом вивчення наукових основ сучасного виробництва у навчальних предметах фізико-математичного і біолого-географічного циклів; навчання ручній праці у початкових класах, праці в шкільних майстернях і на пришкільній ділянці, вивчення курсу "Основи виробництва" у старших класах, посильну участь школярів у виробничій праці на підприємствах і у сільському господарстві. Таким чином, першочерговим завданням школи сталапідготовка учнів до виробничої праці. Але реформа школи 1958 року не дала позитивних результатів, так як, по-перше, у більшості шкіл не були створені необхідні умови для продуктивної праці, а по-друге, практичне спрямування освіти негативно відбилось на рівні знань, умінь та розумового розвитку учнів.

У 1972 році була прийнята постанова“Про завершення переходу до загальної середньої освіти молоді і подальший розвиток загальної школи”, якою вводилась обов’язкова середня освіта. Але це завдання виявилось нереальним: внаслідок відсутності необхідної матеріальної бази, відповідних нових програм, форм і методів навчання. Обов’язкова середня освіта не могла бути засвоєна всіма учнями. Вчитель був змушений робити встигаючими і тих, хто не бажав і не міг учитися в старших класах. Це привело до таких негативних явищ, як процентоманія, формалізм, надмірної централізації управління школою.

У 70 - 80 роки відбувалась денаціоналізація освіти. Школа стала важливою установою русифікації української молоді.

Постанова 1972 року не покращила діяльність школи. У 70 - 80 роках радянській школі властиві всі негативні явища, що були притаманні хворому суспільству.

У 1984 році партія і уряд прийняли рішення про реформування загальноосвітньої і професійної школи. Здійснення реформи школи передбачало удосконалення змісту освіти, методів і засобів навчання та виховання, подальше зміцнення зв'язків школи з життям. З цією метою продовжується термін навчання. Середня школа стала одинадцятирічною.

Основними завданнями реформування освіти були:

· введення більш раннього терміну навчання. Підготовка вчителів до роботи з шестилітками;

· поліпшення трудового виховання, навчання і професійної орієнтації;

· подальше зміцнення навчально-матеріальної бази освіти.

Реформа 1984 року не дала позитивних наслідків, вона була приречена з самого початку, так як не передбачала докорінного оновлення освіти.

Висновок:

Спроби реформування освіти не давали бажаних результатів, вони не передбачали докорінного оновлення і перебудови освіти, а лише пристосовувались до існуючого комуністичного суспільства.


Читайте також:

  1. А – до відновлення, б – після відновлення.
  2. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  3. А/. Верховна Рада України.
  4. Австрійська школа маржиналізму.
  5. Австрійська школа.
  6. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  7. Аграрні закони України
  8. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  9. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  10. Адміністративний устрій та окупаційний режим в Україні під час війни 1941-1945 рр
  11. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  12. Адміністрація Президента України




Переглядів: 1437

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація адаптації. | Педагогічна спадщина видатного українського педагога В.О.Сухомлинського

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.