МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Концептуальні принципи та проблематика еколого-географічних курсівМетодологічною основою вивчення курсів є закони і категорії діалектичного і історичного матеріалізму, котрі виступають у вигляді певних принципів і концепцій. Найважливішими серед них є наступні: 1. Принцип матеріальності географічних компонентів і комплексів. Існування їх як складових структурних частин реального світу, визнання об’єктивності закономірностей їх розвитку, функціонування, просторової диференціації. 2. Принцип історичності. Відображення основних категорій життя — категорій розвитку. Вивчення геокомпонентів і геокомплексів як історичних категорій. 3. Принцип детермінованості, взаємозв’язків всіх фізико-географічних процесів і геосистем. Базується на вивченні причинно-наслідкових і динамічних зв’язків структурно-системного і функціонально-динамічного підходів. При вивченні різноманітних регіонів слід розкривати роль матеріально-енергетичних потоків на даній території у вигляді єдиних компонентних систем і формуванні комплексів, якостей єдності, цілісності континуальності геосистем, тісного взаємозв’язку природних, соціально-економічних і технічних систем. 4. Принцип територіальної організації (організованості) географічних систем. Ці ознаки є результатом еволюції просторово-часових закономірностей і структурних потоків-зв’язків — дослідницьких рівнів структурної організації геосистем. Вивчення територіальної просторової диференціації та організації дозволяє людині не тільки пізнавати, але й оцінювати, регулювати, контролювати, перетворювати та керувати розвитком та функціонуванням. 5. Принцип єдності теорії і практики. Насамперед слід пам’ятати, що історія природи і історія людей взаємно обумовлюють один одного. Виходячи із цього слід зазначити наступні функції даного принципу: оцінка, конструктивність, оптимізація, ресурсний потенціал, екологізація. Нові напрямки та сторони даного принципу обумовлені сучасними географічними дослідженнями. В останні часи чітко окреслились основні напрямки екологічних досліджень, котрі можна об’єднати у кілька важливих русел. - Аутекологічні дослідження. Використовують з метою встановлення закономірностей існування організмів у певному середовищі шляхом аналізу обмежуючих чинників (наприклад температури повітря чи грунту, наявності хімічних елементів). Особливе місце відводять дослідженням тих з них, які призводять до летального наслідку. Предметом цих досліджень можуть бути тривалість життя або народжуваність, яка визначається певними ознаками. - Продукційні дослідження. Ці дослідження здійснюють як у польових умовах, так і у лабораторних. У лабораторних дослідженнях експериментальним матеріалом служать синантропні види, для яких легко створити в експерименті умови близькі до природних. Деколи використовують водні організми, мохи, лишайники, мікроорганізми. У польових умовах досліджують передусім популяції важливих господарських видів: метою цих досліджень є пізнання закономірностей заселення середовища та вивчення його структури. - Біотичні дослідження. Обіймають екологічні зв’язки, які спостерігаються в простих дво-, або декілька видових системах. Як правило, ці дослідження спираються на аналізі численних видів, які взаємодіють в одному середовищі. Прикладом таких досліджень є аналіз системи “людина-середовище”, “органічний світ-середовище”. Такі дослідження виділяють ряд закономірностей динаміки чисельності, пов’язаних зі співжиттям видів у природі, покладені в основу загальносвітової проблеми збереження видового різноманіття. - Біоценотичні дослідження. Проводяться найчастіше в натуральних умовах, інколи в лабораторних. Предметом їх є вивчення закономірності структури систем, таких як ярусність, мозаїчність і т.п. Функціонування біоценозу досліджується шляхом вивчення енергетичного балансу, обігу речовини і енергії. Такі дослідження можна проводити великими науковими колективами. - Дослідження екології місцезростань. Базуються на знанні вимог окремих видів, з’ясованих у процесі аутекологічних досліджень. На підставі розповсюдження видів можна дати характеристику власне умов місцезростання. Іншими дослідженнями встановлюють, як впливають рослинні угрупування на якість середовища. Ці дослідження виконують з використанням методик, запозичених із ландшафтознавства, ґрунтознавства, кліматології, тобто із наук, які межують із екологією. - Біосферні дослідження. Біосферними дослідженнями займається наука, яку називають біосферологією, або глобальною екологією. Головне її завдання — розробка прогнозу можливих змін біосфери під впливом діяльності людини при різних варіантах розвитку. Ця наука досліджує енергетичні процеси в біосфері, великі кругообіги речовин тощо. Читайте також:
|
||||||||
|