Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні закономірності розвитку ринкового господарства в країнах Європейської цивілізації.

План

Тема 4

РОЗВИТОК РИНКОВОГО ГОСПОДАРСТВА В СУСПІЛЬСТВАХ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ЦИВІЛІЗАЦІЇ ТА ЙОГО ВІДОБРАЖЕННЯ В ЕКОНОМІЧНІЙ ДУМЦІ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХVII – 60 ТІ РР. XIX СТ.)

В попередніх темах з’ясовано формування передумов виникнення ринкового господарства та їх відображення в економічній думці в ХVІ – першій половині ХVІІ ст.

Мета даної теми – визначити особливості та загальні закономірності розвитку ринкового господарства в країнах Європи в другій половині ХVІІ – 60 роки ХІХ ст. та основні напрями економічної думки представників класичної школи, марксизму.

4.1. Основні закономірності розвитку ринкового господарства в країнахЄвропейської цивілізації.

4.2. Промисловий переворот у провідних країнах світу.

4.3. Виникнення та характерні особливості класичної школи політичної економії.

4.4. Завершення класичної політичної економії.

4.5. Марксистська економічна теорія. Основні проблеми «Капіталу» К. Маркса.

 

У другій пополовині ХVІІ ст. відбувалися процеси переростання простого товарного виробництва в ринкове, розвивався міжнародний поділ праці, формувалися національні, європейські та світові ринки товарів і грошей, з’явилися монопольні торгові компанії, вдосконалювалися товарні біржі, зароджувалася страхова справа. Все це свідчило про зародження індустріальної цивілізації, яке прискорювалося у процесі буржуазних революцій в Нідерландах (1566-1609 рр.), Англії (1640-1660 рр.), Північній Америці (1775-1783 рр.), Франції (1789-1794 рр.).

Соціально-економічні передумови і наслідки Нідерландської революції.

Господарство Нідерландів досягло високого рівня розвитку у першій половині ХVІ ст. У північних провінціях населення займалося хліборобством, розведенням худоби. Більшість селян були вільними. Частка феодального землеволодіння становила лише 20-25%. Створювалися фермерські господарства, успішно розвивалося рибальство.

Південні провінції крім хліборобства мали розвинуту промисловість мануфактурного типу: виробляли сукно, полотно, шовкові тканини. Значного розвитку досягла залізорудна промисловість. Все це сприяло формуванню національного ринку.

Одночасно розвивалася торгівля Нідерландів з Італією, Францією, Англією і Балтійськими країнами.

Важливою передумовою Нідерландської революції і становлення нового типу суспільства була реформація. Вона розбудила дух індивідуалізму, раціоналізму і прагматизму в матеріально-практичній діяльності людей. Освячена релігією установка на працю при категоричному протестантському осуді марнотратства реформація сприяла нагромадженню капіталу, а відтак і зміцненню почуття особистої свободи представників підприємницьких кіл.

Водночас феодальні пережитки гальмували процес подальшого зростання продуктивних сил Нідерландів, особливо на півдні. Це проявлялося в тому що:

- цеховий лад сковував зростання мануфактурного виробництва;

- митні обмеження заважали розширенню внутрішнього ринку;

- залишки феодалізму у селі перешкоджали розвитку сільського господарства.

Буржуазний розвиток Нідерландів стримувала і феодальна католицька Іспанія, яка в середині XVI ст. перетворила країну у свою провінцію. Це здійснювалося в умовах жорсткої інквізиції щодо населення протестантських північних провінцій Нідерландів, високих податків щодо купців, промисловців, обмежень у торгівлі та підприємництві. Все це привело до масового невдоволення і в решті до революції 1566-1609 рр., яка мала національно-визвольний характер.

Революція та визвольна війна перемогли тільки у північних провінціях, які 26 липня 1581 р. проголосили свою повну незалежність. Утворилася нова держава – Сполучені Провінції Нідерландів, яка увійшла в історію під назвою Голландія (Іспанія визнала її незалежність лише в 1609 р.).


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  6. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  7. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  8. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  9. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  10. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  11. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  12. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства




Переглядів: 865

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основи теорії права | Відносно невисокий економічний потенціал Франції, пасивність буржуазії, зумовили відставання країни у завоюванні колоній та зовнішній торгівлі.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.