МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
СтруктураСлужба ОП Основні принципи управління ОП Лекція 2. Управління охороною праці
Управління охороною праці - це підготовка, прийняття та реалізація рішень щодо здійснення організаційних, технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально – профілактичних заходів, спрямованих на забезпечення здоров’я та працездатності людини під час праці. Система управління охороною праці (СУОП) є складовою частиною загальної системи керування підприємством. Управління охороною праці передбачає участь в цьому процесі практично усіх служб і підрозділів підприємства. Об’єктом управління є діяльність структурних підрозділів, яка спрямована на створення безпечних і здорових умов праці. Управління ОП на підприємстві в цілому здійснює його керівник (власник), а в підрозділах (цехах, відділах, службах) – їх керівники або головні фахівці. Координує всю цю діяльність служба охорони праці. Практичне виконання функцій управління охороною праці базується на таких обов’язкових принципах: · пріоритет життя та здоров’я людини (працівника) відносно результатів виробничої діяльності підприємства; · впровадження принципу “передбачити випадок і попереджувати його”; · колегіальність в обговоренні питань безпеки праці і особиста відповідальність за прийняття рішень та їх наслідки; · безперервний характер процесу управління; · гласність контролю і прийняття по ньому управлінських рішень. Під функціями управління ОП слід розуміти сукупність об’єктивно необхідних та раціональних дій, спрямованих на забезпечення безпеки праці. До таких дій відносять: · контроль стану ОП і прийняття управлінських рішень; · оцінка діяльності посадових осіб згідно з кількісними критеріями стану ОП; · визначення порядку стимулювання посадових осіб за успіхи і упущення в роботі по забезпеченню безпеки праці і профілактики профзахворювань та виробничого травматизму; · розробка, прийняття та впровадження управлінських рішень.
На підприємствах, в установах, організаціях служби ОП повинні комплектуватись, як правило, спеціалістами такого профілю: · інженерами відповідної спеціальності; · фахівцями з питань гігієни праці; · юристами, котрі спеціалізуються на питаннях законодавства про ОП. При службі ОП може створюватись лабораторія, яка здійснює контроль за наявністю шкідливих виробничих факторів на робочих місцях. На підприємствах виробничої сфери при кількості працюючих до 50 чол. (невиробничої сфери – до 100 чол.) ф-ції служби можуть виконувати особи з відповідною професійною підготовкою за сумісництвом. Якщо немає таких спеціалістів, то використовуються послуги асоціації спеціалістів з ОП. Підприємство, яке немає можливості утримувати в службі ОП спеціалістів з гігієни праці та не має своєї лабораторії, використовує послуги місцевих санітарно-епідеміологічних станцій на договірних засадах. При відсутності юридичної служби, використовуються спеціалісти юридичної служби іншого підприємства чи послуги юридичних консультацій (за договором). Чисельність служби ОП На підприємствах (виробничих) при чисельності працюючих від 51 до 500 службу ОП повинен представляти один спеціаліст з ОП з інженерно-технічною освітою. На підприємствах з вибухонебезпечними матеріалами або сильнодіючими отрутами, - 2 спеціаліста. При наявності на підприємстві інституту заступників керівника підприємства, керівник служби ОП, незалежно від чисельності працюючих, повинен призначатись на посаду заступника керівника підприємства.
При n>500 осіб чисельність служби: де Рср – середньоспискова чисельність працюючих на підприємстві; Ф – ефективний річний фонд робочого часу спец з ОП, Ф=1800 год. КВ – коеф., що враховує шкідливість та небезпечність виробництва. РВ – чисельність працюючих з шкідливими речовинами незалежно від рівня їх конц.; РА – чисельність працюючих на роботах підвищеної небезпеки, що підлягає щорічній атестації з ОП. Max КВ = 3.
Служба охорони праці вирішує такі завдання: а) забезпечує безпеку виробничих процесів, устаткування, будівель і споруд; б) забезпечує працюючих засобами індивідуального та колективного захисту; в) здійснює професійну підготовку і підвищення кваліфікації працівників з питань охорони праці, веде пропаганду безпечних методів праці; г) забезпечує оптимальні режими праці і відпочинку працюючих; д) забезпечує професійний добір виконавців для певних видів робіт.
Основними функціями, що розробляє і втілює служба ОП, є: 1. Створення ефективної СУОП; 2. Здійснення оперативно-методичного керівництва роботою з ОП; 3. Розробка із структурними підрозділами комплексних заходів з ОП, підготовка розділу “ОП” у колективному договорі. 4. Забезпечення працюючих правилами, стандартами та ін нормативними актами з ОП. 5. Проведення паспортизації цехів, дільниць щодо відповідності їх вимогам ОП; 6. Здійснення оперативного та поточного контролю за ОП; 7. Розслідування, облік, аналіз НВ, ПЗ, Аварій, а також розрахунки шкоди від цих подій; 8. Розробка перспективних та поточних планів; 9. Планування та контроль витрат коштів на охорону праці з фонду ОП; 10. Організація навчання, підвищення кваліфікації та перевірки знань з питань ОП; 11. Забезпечення працюючих колективними та індивідуальними засобами захисту; 12. Контроль за дотриманням вимог законодавчих, нормативних актів з ОП.
Служба ОП бере участь: · У розслідуванні НВ і ПЗ; · Формуванні фонду ОП і розподіл його коштів; · У роботі комісії з питань ОП; · У розробці інструкцій про ОП; · У роботі комісії з питань атестації робочих місць.
Служба ОП контролює: · Дотримання законодавства з ОП; · Виконання приписів держнагляду, пропозицій профспілок, використання коштів ОП; · Відповідність нормативним актам про ОП машин, механізмів,...наявність технологічної документації на робочих місцях; · Своєчасне проведення інструктажів, атестацій осіб з ОП; · Забезпечення працюючих ЗІЗ, пільгами та компенсаціями за роботу у важких і шкідливих умовах; · Проходження медоглядів; · Використання праці неповнолітніх, жінок, інвалідів. Спеціалісти служби мають право: · Безперешкодно відвідувати виробничі об’єкти, зупиняти роботу виробництв, машин, які створюють загрозу життю та здоров’ю працівників; · Одержувати від посадових осіб необхідні відомості, документи з питань ОП; · Перевіряти стан безпеки, гігієни праці на підприємстві; видавати керівникам підрозділів обов’язкові для виконання приписи; · Вимагати від посадових осіб відсторонення від роботи працівників, які не пройшли медогляди, навчання, інструктажі або порушують нормативні акти з ОП; · Надсилати керівникові підприємства подання про притягнення до відповідальності працівників, які порушують вимоги щодо ОП. Відповідальність працівників служби ОП: Працівники служби ОП підприємства, організації і ін. несуть персональну відповідальність за: а) невідповідність прийнятих ними рішень вимогам діючого законодавства з ОП; б) невиконання своїх функціональних обов’язків; в) недостовірність та несвоєчасність підготовки статистичних звітів з ОП; г) низьку якість проведеного ними розслідування НВ на виробництві. Читайте також:
|
||||||||
|