Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Конституція України як джерело фінансового права

Тема 1. Предмет, метод, система та джерела фінансового права

Предмет фінансового права – суспільні відносини, що виникають, змінюються, припиняються у галузі фінансової діяльності держави.

Методи фінансово права – це сукупність засобів впливу з боку держави на учасників фінансово-правових відносин. Основним методом фінансого права є метод владних приписів – “заборонено все, що прямо не дозволено законом”. Права і обов’язки у фінансових правовідносинах повинні бути детально регламентовані, тобто містяться у нормах права у вигляді владних приписів держави. Останнім часом у фінансовому регулюванні застосовуються також метод рекомендації, субординації, погодження.

Система фінансового права – внутрішня будова фінансового права. Фінансове право, як і будь-яка інша галузь права, поділяється на загальну та особливу частини. До загальної входять – норми фінансового права, фінансово-правові відносини, суб’єкти, фінансовий контроль, тобто теорія фінансового права. До особливої входять – бюджетне право, податкове, кредитне, страхове, банківське, інститут державних видатків, кошторисно-бюджетне фінансування .

Джерела фінансового права – зовнішні форми вираження фінансового права, тобто нормативно-правові акти, що регулюють фінансово-правові питання. До джерел фінансового права належать: Конституція України, загальні та спеціальні закони – Бюджетний кодекс, Закон України “Про державний бюджет” на певний рік; постанови Верховної Ради; укази Президента України; постанови та декрети Кабінету Міністрів України; відомчі нормативно-правові акти (постанови правління НБУ; накази Міністра фінансів; розпорядження Державного казначейства України тощо); міжнародні правові акти, звичаї та стандарти, що ратифіковані парламентом та входять до національного законодавства.

(витяги з Конституції)

Стаття 67. Кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Усі громадяни щорічно подають до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом.

Стаття 92. Ч. 2. Виключно законами України встановлюються: Державний бюджет України і бюджетна система України; система оподаткування, податки і збори; засади створення і функціонування фінансового, грошового, кредитного та інвестиційного ринків; статус національної валюти, а також статус іноземних валют на території України; порядок утворення і погашення державного внутрішнього і зовнішнього боргу; порядок
випуску та обігу державних цінних паперів, їх види і типи.

Стаття 95. Бюджетна система України будується на засадах справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами.

Виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків.

Держава прагне до збалансованості бюджету України.

Регулярні звіти про доходи і видатки Державного бюджету України мають бути оприлюднені.

Стаття 96. Державний бюджет України затверджується щорічно Верховною Радою України на період з 1 січня по 31 грудня, а за особливих обставин - на інший період.

Кабінет Міністрів України не пізніше 15 вересня кожного року подає до Верховної Ради України проект закону про Державний бюджет України на наступний рік. Разом із проектом закону подається доповідь про хід виконання Державного бюджету України поточного
року.

Стаття 97. Кабінет Міністрів України відповідно до закону подає до Верховної Ради України звіт про виконання Державного бюджету України.

Поданий звіт має бути оприлюднений.

Стаття 98. Контроль за використанням коштів Державного бюджету України від імені Верховної Ради України здійснює Рахункова палата.

 


Читайте також:

  1. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  2. MOV приймач, джерело
  3. А/. Верховна Рада України.
  4. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  5. Аграрна реформа 1861 р. Скасування кріпостного права в надніпрянській Україны.
  6. Аграрна реформа 1861 р. Скасування кріпостного права в надніпрянській Україны.
  7. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  8. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  9. Аграрні закони України
  10. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  11. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  12. Адміністративне право як галузь права




Переглядів: 638

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МОДУЛЬНИЙ КОНТРОЛЬ | Тема 2. Фінансова діяльність держави її правові аспекти

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.026 сек.