МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Джерела.Система 2 групи норм: - загального характеру - суспільні відносини в окремих сферах. Система з 2-х частин: 1. загальної: - визначення основних категорій і понять АПП - норми, якими закріплюються основні принципи АПП - мету і завдання - основи процесуально-правового статусу суб*єктів АПП - окреслюють коло джерел - встановлюють загальні правила організації і здійснення процесуальної діяльності суб*єктів адміністративної юрисдикції. 2. особливої: - неконфліктні: 1. нормотворче 2. контрольне 3. дозвільне 4. реєстраційне 5. із розгляду заяв і пропозицій громадян 6. із застосування засобів заохочення - конфліктні: 1. з розгляду скарг громадян 2. адміністративне позовне провадження (з розгляду справ в адмін. Судах) 3. дисциплінарне 4. виконавче з розгляду справ про адмін. Проступки.
Джерела – офіційний діючий НПА (окремого його положення), у якому закріплюється зміст АП норми. Особливості джерел: 1. Всі акти ґрунтуються на нормах КУ та ЗУ 2. НПА органів виконавчої влади вищого рівня слугують юридичною базою для джерел , які приймаються нижчими. 3. НПА вищих ОВВ характеризуються більшим масштабом дії, ніж аналогічні акти нижчестоячих органів. За юридичною силою: Акти вищої юридичної сили (КУ). Стаття 8 КУ гарантує громадянам право звертатись до судових органів для захисту своїх інтересів. Стаття 55 гарантує право на оскарження у суді дій і бездіяльності посадових і службових осіб без обмежень. 2. Міжнародні НПА Стаття 9 КУ - чинні міжнародні договори є частиною національного законодавства. Конвенція про захист прав і основоположних свобод людини і громадянина. Умови застосування МД: 1. заборона застосування МД, що суперечать КУ. 2. норми МД, ратифікованих ВРУ, набувають статусу норми національного права 3. у разі колізії норми ратифікованих МД та норм національного права підлягають пріоритетному застосуванню норми МД. - Договір «Про зону вільної торгівлі» 18 жовтня 2011 року - «Про римський статут» не підлягає застосуванню в Україні - Директиви ЄСПЛ та Європарламенту - «Про захист ФО при обробці персональних даних» 4. законодавчі акти - ЗУ – форма опосередкованого волевиявлення народу та регулюють найважливіші аспекти організації та діяльності ОВВ всіх рівнів, розмежування повноважень центральних та місцевих органів влади, визначення правового статусу особи у сфері державної служби, визначення режиму адмін. Відповідальності за проступки, регламентують порядок реалізації повноважень суб*єктами управління. - ЗУ «Про центральні органи ВВ» - «Про місцеві державні адміністрації» - «Про державну службу»
Підзаконні акти 1. Постанови ВРУ, які містять норми організаційного характеру. 2. Укрази Президента - «Про оптимізацію системи ЦОВВ» 3. Акти КМУ – колегіальні та конкретизують ПВРУ та Укази Президента, з питань, що є предметом АП регулювання. - ПКМУ «Про затвердження порядку взаємодії закладів охорони здоров*я, що входить до системи екстреної медичної допомоги».
Рішення судових органів 1. Рішення КСУ Мають специфічний характер, має право змінювати і скасовувати норми права. Можуть застосовуватись при вирішенні необмеженої кількості спорів, які виникають при застосуванні актів ОВВ, що містять неконституційні положення. Стаття 74 ЗУ «Про КСУ» КСУ може вказувати на преюдиційність свого рішення при розгляді судами позовів. Рішення КСУ за поданням ВАСУ щодо офіційного тлумачення положень ч1 ст.143 КУ, п а,б,в,г ст..12 ЗКУ п.1ч.1 КАСУ. Передача земельної ділянки дитячого майданчика під забудову. Постанови ВСУ Містять вказівки, які є обов*язковими для суду 1-ї інстанції під час нового розгляду справи та для ВАСУ під час розгляду матеріалів касаційної скарги чи касаційного подання. Приймаючи постанови ВСУ усуває неоднакове застосування судами касаційної інстанції однієї і тієї самої норми права та реалізує функцію створення єдиної судової практики. ПВСУ від 11.06.2012 про визнання протиправними і скасування рішення Управління Пенсійного фонду України. Рішення ВАСУ. ВАСУ в межах своєї компетенції видає ухвали та постанови. Наприклад ПВАСУ від 27 лютого 2013 року «Про визнання частково нечинною постанови КМУ від 26 серпня 2009 року №918». Ухвала ВАСУ від 1 листопада 2012 року «Про визнання протиправною і скасування Постанови КМУ від 11 лютого 2010 року». Рішення ЄСПЛ 17 липня 1997 ЗУ «Про ратифікацію Конвенції про захист прав і основоположних свобод людини» та протоколи до неї. Стаття 1 ЗУ визначає обов*язковість юрисдикції ЄСПЛ в усіх питаннях, що стосуються тлумачення і застосування конвенції. 23 лютого 2006 року ЗУ «Про виконання та застосування практики ЄСПЛ». При розгляді справ судами України конвенція повинна використовуватись як джерело права. Рішення ЄСПЛ у справі Васильчук проти України 2009 року. Норми «м*якого права». До них відносяться ті рішення, наприклад Венеційської комісії (Європейська комісії за демократію через право).
Нормотворче провадження як вид неконфліктних проваджень. 1. структура АП 2. поняття та різновиди нормотворчих проваджень 3. стадії нормотворчого провадження.
Адміністративне провадження – це вид адмін процесу, який об*єднує послідовно здійснювані уповноваженим суб*єктом процесуальні дії щодо розгляду та вирішення індивідуальних справ. Будь-яке провадження складається з ряду конкретних операцій, які мають наступні ознаки: 1. вони здійснюють послідовно 2. розташування операцій має логічну послідовність 3. різним видам адмін. Проваджень притаманні різні за характером і призначенням операції. 4. здійснення тієї чи іншої операції у провадженні визначається АП нормами і виступає як реалізація матеріальних норм. Стадії адмін. Провадження – це логічні та послідовно змінювані операції. Етап адмін. Провадження – сукупність послідовних процесуальних дій, об*єднаних єдиною проміжною метою на певній стадії адмін. Провадження. Дія адмін. Провадження – це найменший структурний елемент адміністративного процесу.
Нормотворче провадження – це регламентований порядок підготовки і прийняття підзаконних НПА. Залежно від сфери організуючого впливу розроблюваних НПА виділяють такі нормотворчі провадження: 1. провадження з прийняття постанов і розпоряджень КМУ. 2. провадження з видання наказів, інструкцій та інших актів міністерств та інших ЦОВВ. 3. провадження з видання рішень місцевих державних адміністрацій, провадження з видання локальних актів керівниками державних підприємств, установ та організацій. 4. провадження з видання нормативних актів органами МС.
Стадії Структура нормотворчого провадження складається з 5 стадій: 1. Підготовка НА. Стосується всіх НПА в державі. Суб*єкт має констатувати, що є певна сфера правовідносин, не врегульованих на законодавчому рівні. Суб*єкт повинен проаналізувати ситуацію і виявити прогалину в законодавчому регулюванні. З*ясувати .чи буде діяти НПА в державі. Підставою виникнення нормотворчого процесу є наявність певного юридичного факту, а саме ухвалення офіційного рішення про підготовку проекту нормативного акту. З прийняттям такого рішення виникає зобов*язання відповідних органів підготувати початковий текст проекту, визначити тему майбутнього акту та його загальну спрямованість. 1. створення робочої групи Для створення проекту НПА зазвичай створюються робочі групи. Склад робочих груп визначається змістом та сферою дії НПА, який планується розробити. НПА має враховувати всі ті можливі варіанти відносин, які виникають в суспільстві. Підготовка якісного змісту проекту та координація органів, які беруть участь у розробці НПА. До робочої групи залучаються не лише представники органу, який приймає розпорядження. Робоча група утворюється у 2 способи: 1. на виконання доручення вищого органу – Регламент КМУ, затверджений Постановою КМУ від 18.07.2007 р. КМУ має право вирішувати питання про тимчасовий склад робочої групи. 2. за власною ініціативою органу, на який покладено обов*язок підготувати проект НПА. Розпорядження голови МДА. Функції робочої групи: 1. Аналіз стану справ у відповідній сфері та причин, які зумовлюють необхідність підготовки проекту НПА. 2. підготовка проекту 3. обов*язково – перевірка проекту на відповідність міжнародним зобов*язанням України та закоодавству європейського співтовариства 4. узгодження проекту із зацікавленими органами. 5. усунення можливих розбіжностей щодо проекту Створенню деяких НПА може передувати створення концепцій. Концепції розробляються ОВВ ,до компетенції яких належить вирішення певних питань, узгоджуються із зацікавленими ОВВ, установами та організаціями. За загальним правилом має складатись із 6 розділів: 1. проблеми – формулюється проблеми, окреслюються її масштаби, вирішується, які питання мають пріоритетне вирішення, які кроки треба зробити в першу чергу. 2. суттєві фактори – викладаються статистичні, аналітичні дані, які треба взяти до уваги під час прийняття рішень. 3. альтернативи – дає ґрунтовний виклад різних можливих варіантів вирішення питання, що розглядається 4. узгодження – визначаються протилежні точки зору та розбіжності в позиціях зацікавлених органів. 5. оптимальний варіант – пропонується рішення і навдиться перелік аргументів на його користь 6. визначає перелік заходів, які мають бути здійснені для впровадження регламентованого рішення. 2. підготовка тексту проекту НПА – етап. Це спеціалізована діяльність, яка вимагає систематичного аналізу юридичної практики та чіткого формулювання положень. Підготовка тексту проекту НПА як етап нормотворчого провадження включає: 1. попередню роботу – затверджується план і графік роботи над проектом. З*ясовується, які конкретні цілі ставляться прийняттям цього акту, один чи декілька актів треба готувати, чи можливо обмежитись пропозиціями про внесення змін і доповнень у чинні НПА. 2. формулювання тексту початкового варіанту проекту – в обов*язковому порядку розробляється проект переліку НПА, що втратять юридичну силу чи будуть змінені у зв*язку з виданням нового акту. 3. попереднє обговорення, доопрацювання та узгодження проекту – цим займається робоча група. Невисловлена зацікавленими органами позиція щодо проекту акту у визначений термін рівнозначна його узгодженню. 4. текст проекту подається до МінЮста чи його територіального представництва. Вони проводять правову експертизу на відповідність чинному законодавству Украни та відповідним положенняс законодавства ЄС. МЮ повідомляє робочу групу про результати експертизи та погоджує проект. У разі отримання зауважень від МЮ робоча група розглядає їх та шукає взаємоприйнятне рішення. Якщо такого рішення не знайдено, то проект вноситься до органу законодавчої ініціативи з викладенням розбіжностей.
Читайте також:
|
||||||||
|