Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Оскарження або опротестування.

Прийняття НПА.

До проекту НПА додається:

1. Пояснювальна записка

– підстави та мета розроблення проекту,

– аналізуються причини прийняття

– обґрунтовується необхідність прийняття

– відображаються фінансові розрахунки

– джерела покриття витрат

– прогнозуються очікувані результати

2. Довідка про погодження проекту

3. висновки МінЮста про відповідність чинному законодавству та основним положенням законодавства ЄС.

4. порівняльна таблиця, якщо проект передбачає внесення змін до інших НПА.

Секретаріат КМУ вимагає електронну версію. Структурним підрозділом проводиться аналіз та експертиза проекту. Це проект включається до порядку денного КМУ.

Рішення КМУ щодо прийняття постанови приймається більшістю голосів членів КМУ, які присутні на засіданні.

 

3. Реєстрація НПА.

Ч.3 ст 117 КУ – НПА КМУ, Міністерств та інших ЦОВВ підлягають реєстрації в установленому законом порядку. Локальні акти – в територіальному представництві МінЮста.

Державній реєстрації підлягають НПА будь-якого виду незалежно від строку їх дії та характеру відомостей, що в них містяться. Підлягають реєстрації також акти, які зачіпають соціально-економічні, політичні та особисті права громадян. Також реєструються акти, які мають міжвідомчий характер.

Підстави відмови в державній реєстрації:

1. не відповідає КУ.

2. виданий з порушенням чинного законодавства.:

- порушення чи обмежує встановлені законом права або покладає на підприємства, установи організації не передбачені законодавством обов*язки.

- Виходить за межі компетенції органу, що його видав

- Не відповідає вимогам законодавства про мови

- Суперечить встановленому порядку ведення діловодства

3. не узгоджений із зацікавленими органами

4. викладений із порушенням правил правопису

5. не узгоджується з дорученням, даним органом, що видав акт.

НПА, у державній реєстрації було відмовлено МЮ-том підлягає скасуванню. Органу, що його видав у 5-денний термін з дня отримання рішення про відмову в державній реєстрації.

 

4. набрання чинності

Акти ПУ та КМУ обнародуються з дня опублікування. Не пізніше ніж у 15-денний термін після їх прийняття. Це не стосується тих актів, які мають певні грифи.

 

Ст..55 КУ визнається право звернення до суду із скаргою на рішення ОДВ чи посадових осіб.

 

 

Дозвільне провадження.

1. поняття дозвільної системи та види дозвільних документів.

2. поняття дозвільного провадження та види дозвільного провадження

3. стадії дозвільного провадження.

 

Дозвільна система – ц сукупність правил, які передбачають отримання дозволу на здійснення певної діяльності та регламентують контроль за нею.

У вузькому розумінні - Це особливий порядок здійснення певних дій над закріпленим у положенні про дозвільну систему переліком об*єктів, проведення операцій, які вимагають спеціального дозволу компетентних органів.

 

Дозвільна система передбачає наступні види дозвільних документів:

1. спеціальний дозвіл – це документ державного зразка, який надає право на

- виготовлення, придбання, зберігання, перевезення, обліку і використання об*єктів матеріального світу,

- доступу до інформації, користування нею а її поширення,

- в*їзду в Україну, виїзду з неї та пересування її територією

- організації і функціонування окремих підприємств та закладів

2. ліцензія – це документ державного зразка, який засвідчує право ліцензіата на провадження зазначеного в ліцензії виду діяльності протягом чітко визначеного строку за умови виконання ліцензійних мов.

3. сертифікат – це свідоцтво, яким засвідчується якість фактично поставленого товару та його відповідність умовам контракту (стандартам або технічним умовам. Видається компетентним органом та надає право на реалізацію та використання зазначеного виду товару.

 

Дозвільне провадження – це регламентована АП нормами діяльність органів публічної влади, в ході якої вирішуються питання про забезпечення реалізації прав ФЮО на виконання певних дій або зайняття певним видом діяльності шляхом надання їм відповідного дозволу.

Види ДП:

1. За цілями:

- провадження із забезпечення реалізації зацікавленими особами своїх суб*активних прав (носіння та зберігання зброї)

- провадження із забезпечення вимог дозвільно-ліцензійної системи (перевезення вибухових або отруйних речовин)

- провадження із отримання дозволів на зайняття відповідною діяльністю суб*єктами господарювання

2. За суб*єктами:

- ті, що здійснюють ОВС (зброя, на керування автотранспортним засобом)

- інші державні органи (МОЗ – на відкриття приватних клінік, продаж певних препаратів на території України).

3. За предметом:

- провадження з видачі дозволу на придбання, носіння і зберігання вогнепальної зброї

- провадження з видачі дозволу на виробництво і використання вибухових речовин і вибухових матеріалів (сюди ж виготовлення феєрверків)

- провадження з видачі дозволу на придбання, використання, перевезення, утилізацію і поховання отруйних, токсичних і сильнодіючих речовин.

- провадження з видачі дозволу на виготовлення та одержання печаток і штампів

- провадження з видачі дозволу на відкриття та функціонування майстерень

- провадження з видачі дозволу на зайняття банківською діяльністю (НБУ)

- провадження з видачі дозволу на зайняття діяльністю з надання фінансових послуг

- провадження з видачі дозволу на зайняття ЗЕД

- провадження з ліцензування каналів мовлення

- провадження з ліцензування у сфері енергетики та використання ядерної енергії

- провадження з ліцензування у сфері освіти

- провадження з ліцензування у сфері інтелектуальної власності

- провадження з видачі дозволів на виробництв і торгівлю спиртом етиловим, коньячним і плодовим алкогольними напоями та тютюновими виробами.

До складових елементів дозвільних проваджень належать:

1. суб*єкти дозвільної системи

2. об*єкти дозвільної системи

3. предмети правовідносин

4. нормативна база

5. юридичні факти

6. безпосередні дозвільні правовідносини.

 

Стадії ДП:

1. порушення ДП - шляхом подання до відповідного органу заяви зацікавленою особою.

До заяви в обов*язковому порядку додаються копії засновницьких документів, засвідчених у встановленому порядку. Ці документи приймаються за описом, копія якого видається заявникові з відміткою про дату прийняття документів компетентним органом дозвільної системи та підписом відповідальної особи. З цього моменту починають рахуватися строки.

Порядок та розмір справляння плати за здійснення дозвільних процедур встановлюється КМУ. Форма і зміст документів залежить від вимог органу, до якого звертаються.

Заява залишається без розгляду, якщо:

1. заява подана (підписана) особою, яка не має на це повноважень

2. документи оформлені з порушенням вимог, які встановлені НПА України.

Про залишення заяви без розгляду заявник повідомляється в письмовій формі із зазначенням підстав залишення заяви про видачу такого документа без розгляду. Після усунення причин, що були підставою для винесення рішення про залишення заяви без розгляду, заявник може повторно подати заяву про видачу дозвільного документа.

2. безпосереднє вивчення компетентним органом публічної адміністрації поданих документів або обстеження приміщень, речей щодо відповідності їх вимогам дозвільної системи.

Складається з 2-х етапів:

1. попередній розгляд заяви – проводиться відповідним компетентним органом з метою оцінки виконання заявником вимог щодо складу поданих документів.

Про результати попереднього розгляду заяви компетентний орган повідомляє заявника протягом 30 діб з моменту отримання заяви.

2. перевірка повноти та вірогідність поданих документів, а також їхнє оцінювання компетентними органами.

Строк такої перевірки не повинен перевищувати 3 місяці з дня отримання повного комплекту документів. Якщо 3-х місяців недостатньо, для деяких ліцензійних продуктів термін 6 місяців.

3. Прийняття рішення про видачу дозволу на відповідну діяльність.

Рішення про видачу або відмову у видачі ліцензії приймається компетентним органом публічної адміністрації протягом 1 місяця після отримання висновків державних експертиз.

Не пізніше ніж у 10-денний строк після прийняття рішення компетентний орган видає заявникові дозвільний документ або направляє письмове повідомлення про відмову у видачі дозвільного документа із обов*язковим зазначенням причини відмови та умов повторного розгляду заяви.

Заявникові може бути відмовлено у видачі дозвільного документа у разі:

1. відсутності чи недостатності документів, які підтверджують можливість займатись відповідною діяльністю

2. наявність в документах, поданих заявником невірогідної або перекрученої інформації.

4. оскарження та опротестування прийнятого рішення

Дії та рішення посадових осіб, пов*язані з відмовою у видачі дозвільного документа може бути оскаржено у порядку, встановленому для оскарження неправомірних дій органів публічної адміністрації та їхніх посадових осіб.

5. виконання рішення.

Заявник отримує дозвільні документи. Наприклад, в ліцензії зазначається:

- найменування органу, що її видав

- найменування і юридична адреса заявника

- місце здійснення діяльності

- перелік документів, на підставі яких видана ліцензія

- перелік посадових осіб, які відповідають за здійснення дозволеної цією ліцензією діяльності

- умови здійснення діяльності

- номер реєстрації ліцензії

- дата видачі

- строк дії ліцензії.

Протягом строку дії дозвільних документів компетентний орган може вносити до них зміни в разі

1. подання експлуатуючою організацією заяви з проханням розширити дію дозвільних документів

2. набрання чинності новим НПА з питань дозвільної системи

3. виявлення в процесі експлуатації або під час здійснення державного нагляду за виконанням умов дозвільних документів обставин, що потребують перегляду і зміни умов дозвільних документів.

 

Реєстраційне провадження.

1. поняття та види реєстраційних проваджень

2. стадії реєстраційного провадження.

 

Реєстраційне провадження – це регламентована АП нормами діяльність уповноважених органів ВВ, в ході якої вирішуються питання про офіційне визнання законності правових актів, законності дій ЮФО, наділення суб*єктів права відповідними правами та обов*язками, а також про облік та фіксацію юридичних фактів шляхом закріплення їх у реєстраційних документах.

Групи об*єктів державної реєстрації:

1. події – народження, смерть, зникнення безвістей, вчинений або підготовлений делікт

2. цивільні стани – укладення та розрив шлюбу, усиновлення, встановлення батьківства, зміна прізвища, імені та по-батькові.

3. ФЮО яко носії юридичних прав і обов*язків -

- щодо правового статусу ФЮО,

- виникнення, зміна та припинення особистих немайнових прав,

- особистих майнових прав,

- покладення юридичних обов*язків,

- обмеження деяких особистих майнових прав.

4. учасники виборчих процесів – кандидати на виборну посаду, члени виборчих комісій, представники кандидатів, які здійснюють нагляд за дотриманням законності у процесі виборів

5. об*єкти, пов*язані із здійсненням економічної, підприємницької та інформаційної діяльності – угоди, ліцензії, нотаріальна діяльність, брокерська діяльність, тендери, інвестиції, іпотека, випуск цінних паперів, лотереї, банківські рахунки, ЗМІ.

6. нерухомість – споруди, земельні ділянки.

7. матеріальні об*єкти – транспортні засоби та ніші механізми, зброя та боєприпаси, спеціальні засоби самооборони (шокери заборонені), медичні препарати та обладнання, результати творчої діяльності, реєстратори розрахункових операцій, кіно- та відеопродукція, небезпечні речовини, продукти харчування, окремі сорти рослин, племінні тварини, символіка, логотипи, спеціальні знаки, що засвідчують виготовлювачів ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, товарні знаки і знаки обслуговування, промислові зразки.

8. документи, їхні проекти та реквізити – НПА та їхні проекти, індивідуальні акти публічного управління, державні акти про право власності, статути, довіреності, сертифікати, заповіти, доручення, зміни та доповнення до документів.

9. проекти та програми – інвестиційні, інноваційні, проекти та програми міжнародної технічної допомоги

10. географічні об*єкти – маршрути та зазначення походження товару.

 

11. реєстрація за місцем проживання

12. реєстрація військовозобов*язаних

13. реєстрація платників податку

 

Стадії реєстраційного провадження


Читайте також:

  1. Визначення сум податкових (грошових) зобов’язань та оскарження рішень податкових органів
  2. Забезпечення апеляційного та касаційного оскарження рішень суду
  3. Касаційне провадження в цивільному процесі: завдання, право і строк оскарження і внесення подання.
  4. ЛЕКЦІЯ 13. ОСКАРЖЕННЯ РІШЕНЬ, ДІЙ ЧИ БЕЗДІЯЛЬНОСТІ ПІД ЧАС ДОСУДОВОГО РОЗСЛІДУВАННЯ
  5. Оскарження або опротестування.
  6. Оскарження нотаріальних дій або відмови в їх вчиненні
  7. Оскарження нотаріальних дій або відмови в їх вчиненні
  8. Оскарження постанов у справах про порушення митних правил
  9. Оскарження рішень і дій органів місцевого самоврядування та органів державної влади
  10. Питання № 9 Узгодження податкових зобов’язань та оскарження рішень податкових органів
  11. Податкові та грошові зобов’язання: методи їх визначення та оскарження.




Переглядів: 1385

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Джерела. | Порушення та розгляду справи.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.109 сек.