Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Контрольні запитання

План

Тема 3. Довільні системи лінійних рівнянь

Контрольні запитання

1. Що таке система лінійних рівнянь?

2. Що називається розв’язком системи рівнянь?

3. Яка система називається сумісною, несумісною?

4. У чому полягає матричний метод розв’язування систем рівнянь?

5. У чому полягає метод Крамера розв’язування систем рівнянь?

6. У чому полягає метод Гаусса розв’язування систем рівнянь?

7. Які випадки можливі при розв’язуванні систем методом Гаусса?

 

Мета. Розглянути довільні системи лінійних рівнянь та їх властивості. Вказати шлях розв’язання систем лінійних рівнянь. Навчитись визначати власні значення та власні вектори.

1. Довільні системи довільних алгебраїчних рівнянь та їх розв’язання. Теорема Кронекера- Капеллі. Фундаментальна система розв’язків.

2. Однорідна система лінійних рівнянь.

 

1. Нехай задано систему лінійних рівнянь

(1)

з n невідомими. Розглянемо дві матриці, які можна отримати з цієї системи

А=та - розширена матриця системи, складена з звичайної за допомогою додавання стовпця вільних членів.

Справедливе наступне твердження Теорема Кронекера-Капеллі.

Для того, щоб система (1) була сумісною, необхідно і достатньо, щоб ранг матриці системи А дорівнював рангу розширеної матриці:

.

(Без доведення).

Базисними рядками і стовпцями матриці А, називаєм ті її рядки і стовпці, на перетині яких розміщений базисний мінор.

Базисними невідомими системи (1) називають ті невідомі, коефіцієнти при яких утворюють базисний мінор, всі інші невідомі називають вільними.

 

При розв’язуванні сумісної системи (1) можливі такі випадки:

1. =n, де n – число невідомих .

(число базисних невідомих рівне числу невідомих)

У цьому випадку система має єдиний розв’язок, який визначається за формулами Крамера.

.У цьому випадку систему (1) замінюють рівносильною, яка складається з r рівнянь, в які входять елементи базисного мінора. В лівих частинах цих рівнянь залишають r базисних невідомих, а інші невідомі (вільні) переносяться в праві (їх буде (n-r) ).

Базисні невідомі визначають через вільні невідомі. Система в цьому випадку має безліч розвязків, так як вільні невідомі можуть набувати будь-яких значень.

Наприклад.

Проведемо ряд елементарних перетворень.

®®.

=2

Система сумісна, r<n, то система має безліч розв’язків.

;

.

Довільна система з (n-r) лінійно незалежних розв’язків називається фундаментальною системою розв’язків. Наприклад, у вище наведеному прикладі x3 та х4 можуть бути оголошенні як фундаментальні розв’язки системи, а розв’язки х1, х2- залежними від них.

 

2. Система (1) називається однорідною, якщо .

(2)

Однорідна система завжди сумісна, бо . Крім того система (2) завжди має нульовий розвязок. Дійсно, очевидно, що буде розв’язком системи (2).

Теорема 1.Для того, щоб однорідна система (2) мала ненульові розв’язки, необхідно і достатньо, щоб r(A)<n.

Нехай кількість рівнянь однорідної системи співпадає з кількістю невідомих, тобто n=m.

Тоді визначник матриці має вигляд D=.

Теорема 2. Для того, щоб однорідна система (3) n рівнянь з n невідомими мала ненульові розв’язки, необхідно і достатньо, щоб визначник цієї системи дорівнював нулю.

 

1. Сформулювати теорему Кронекера-Капеллі.

2. Які невідомі називаються базисними?

3. Сформулюйте критерій існування нетривіального розв’язку однорідної системи.

 

 


Читайте також:

  1. Бесіда за запитаннями.
  2. Відповісти на запитання письмово.
  3. Відповісти на запитання письмово.
  4. Відповісти на запитання письмово.
  5. Відповісти на запитання письмово.
  6. Відповісти на запитання письмово.
  7. Грошові кошти — готівка, кошти на рахунках у банку та депозити до запитання.
  8. Дайте відповіді на контрольні питання
  9. Закриті запитання
  10. Запитання
  11. ЗАПИТАННЯ
  12. ЗАПИТАННЯ




Переглядів: 571

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 2. Системи лінійних рівнянь | Тема 4. Елементи векторної алгебри

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.