Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Органи психологічних операцій Румунії

Органи інформаційно-психологічних операцій Польщі

Органи інформаційно-психологічних операцій Туреччини

Органи психологічної війни Бундесверу

Органи інформаційно-психологічних операцій Росії

Сучасна концепція інформаційної війни Китаю

Концепція інформаційної війни Китаю

Органи інформаційно-психологічних операцій США

План лекції

Різних країн

Структури ведення інформаційно-психологічних операцій

Тема 8

8.1. "Інформаційний ескадрон" США

8.1. "Інформаційний ескадрон" США

Для поневолення світу корпоратократія використовує Сполучені Штати ― країну, яка найпідготовленіша для контролю свого інформаційного простору й ведення економічних та інформаційних воєн.

У роки Другої світової війни Управління стратегічних служб США мало у штаті відділ інформаційних операцій, діяльність якого була спрямована проти гітлерівської Німеччини і виявилася ефективною на останньому етапі війни. Діяло декілька підпільних радіостанцій, активно використовувалися підрозділи "Руху Опору". Особливої активності дії набули на Тихоокеанському театрі воєнних дій.

"Холодна війна" та пов'язане з нею жорстке ідеологічне протистояння створили умови для широкого застосування методів спеціальних інформаційних операцій. У середині 40-х років XX століття дії, спрямовані на зміну масової чи індивідуальної свідомості, отримали назву "спеціальних психологічних операцій".

Перед початком Корейської війни (1950—1953) у США було ухвалено військовий Статут FM 33-5 "Ведення операцій психологічної війни". До перегляду підходів у галузі психологічного протиборства керівництво збройних сил США спонукала кількість дезертирів з армії Кореї (близько 40 тис. щорічно). Усвідомлення ідеологічного характеру сучасних війн призвело до різкого підвищення інтересу американських фахівців до проблем інформаційної та психологічної війни. У 1951 році у збройних силах США було створено Управління психологічних операцій. Фахівці цього Управління брали активну участь у багатьох кампаніях.

Під час війни у В`єтнамі уперше пройшла випробування батальйонна організація військ інформаційно-психологічних операцій (IПО). Ефективність дій нової системи — перехід понад 250 тис. північних в'єтнамців і в'єтконгівців на бік Південного В'єтнаму (за даними незалежних спостерігачів). У цій війні використовувався практично весь арсенал засобів інформаційних операцій, уперше в історії було створено пропагандистську телевізійну мережу. Усього в конфлікті з американського боку брало участь понад тисяча спеціалістів IПО.

Першою IПО, що здійснювалося на основі ретельно заздалегідь розробленого плану, стала підтримка висадки у Панамі. Відповідні американські військові та цивільні фахівці (ЦРУ, держдепартамент — до 3,5 тис. чоловік) вперше широко застосували доктрину "дій із виведення з психологічної рівноваги" — вплив на аудиторію, що не припиняється ні на хвилину, не дає зосередитися, відпочити, відновити сили.

У другій половині XX століття Аллен Даллас, директор ЦРУ, обмовився: "Захід має у своєму розпорядженні зброю, що дає змогу завойовувати чужі країни, фізично не перетинаючи їхніх кордонів". Більше на цю тему офіційні представники Заходу не вели мови.

Перу генерала Кеннета Мініхана, який керував розвідкою військово-повітряних сил, а потім військовою розвідкою збройних сил США і в 1996 році очолив Агентство з національної безпеки, належить такий документ: "Інформаційне домінування не ґрунтується на тому, що "у мене більше інформації, ніж у тебе". Це не тільки спосіб розвіяти військовий туман на своїй стороні й згустити його на стороні ворога. Це не аналіз учорашніх подій, хоча правильне використання історичного аналізу важливе для отримання інформаційного панування. Це щось, за що йде боротьба, як за перевагу в повіті. Це спосіб збільшити наші можливості, використовуючи інформацію для прийняття правильних рішень, і виконання їх швидше, ніж це вдається ворогу. Це спосіб змінити відчуття реальності ворога. Це спосіб використати всю інформацію, що є в нас, щоб передбачати й вплинути на те, що трапиться завтра, до того, як ворог устане з ліжка й задумається, що робити сьогодні. Найбільша інформаційна перевага ― це стан розуму. Це настрій, який необхідно мати, щоб бути потужною зброєю на полі битви XXI ст."[72].

Сполучені Штати є найбільш підготовленою країною для контролю свого інформаційного простору й ведення інформаційних війн за американською стратегією. Позиції США з питань контролю інформаційного простору та впливу на свідомість людини базуються на значному практичному досвіді та відповідній законодавчій базі ("Стратегія національної безпеки" прийнята у 1981 році, "Стратегічна концепція суперництва" ― 1989 року, "Доктрина спільних дій з проведення інформаційних операцій" ―1998 року тощо), де узагальнено основні принципи ведення інформаційної війни. Зараз у США на державному рівні в рамках реалізації стратегії інформаційної безпеки функціонує близько 40 організацій. Загальна сума витрат на інформаційну безпеку в цій країні у 2007 році становила майже 50 млрд доларів на рік. Координація їхньої діяльності здійснюється на вищому державному рівні.

26 вересня 2005 року заступник державного секретаря США з публічної дипломатії К. Х'юз повідомила про завершення розроблення нової американської стратегії зовнішньополітичної діяльності в інформаційній сфері. Причиною, що спонукала американське керівництво вдатися до таких заходів, стало зниження репутації США, особливо в арабському і мусульманському світі. Практична реалізація цієї стратегії передбачає формування позитивного іміджу США у світі, оперативне реагування на оприлюднення в зарубіжних ЗМІ тенденційної та упередженої інформації щодо США. З цією метою в американському зовнішньополітичному відомстві створюється спеціальна "група швидкого реагування", завдання якої:

― здійснення моніторингу зарубіжних ЗМІ з широким використанням інформаційно-комп'ютерних мереж та сучасних інформаційних технологій для забезпечення домінування у зовнішньому інформаційному просторі;

― заходи оперативної протидії антиамериканським публікаціям, що передбачають залучення до цієї роботи представників дипломатичних представництв у різних країнах світу та створення регіональних "груп швидкого реагування". У разі необхідності планується направлення у кризові райони фахівців з PR-технологій. Представник держдепартаменту США назвала їх "інформаційним підрозділом спеціального призначення".

Головною метою держдепартаменту США є забезпечення "…оперативної і рішучої відповіді на інформацію, яку США вважають необ'єктивною або такою, що не відповідає дійсності", та формування позитивного іміджу США у світі.

Ось послання президента США Білла Клінтона від 7 лютого 1997 року "Про положення країни": "Щоб підготувати Америку до вступу в XXI ст., ми повинні навчитися управляти силами, що визначають зміни у світі, забезпечити міцність і надійність керівної ролі Америки на довгі часи. П'ятдесят років тому США, виявивши далекоглядність, створили інститути, які принесли нам перемогу в "холодній війні" і зуміли побудувати світову економіку, що розвивається. На сьогодні ми вже прибрали більшість перешкод і бар'єрів, що розділяли світ, де жили наші батьки…"[73].

"…Ми вступаємо в еру, коли визначальну роль відіграватимуть швидкодія, точність і теоретична витонченість зброї, а не її руйнівна сила…" ― ці слова належать генералові Франкліну Мартінові, який працював у Агентстві з нових видів озброєнь армії США. А ці — його колезі, теж генералові збройних сил США: "Ми повинні внести в буття ймовірного супротивника такі деструктивні перешкоди, щоб не тільки повністю паралізувати його волю до опору, а й змінити його інформаційно так, щоб він сприймав передбачувану нашу окупацію з ентузіазмом і радістю"[74].

Аналізуючи процитоване, неважко здогадатися, що протягом останніх десятиліть в основі стратегічних концепцій армії США лежить ідея інформаційного домінування. У доступному для огляду майбутньому, керівники збройних сил США сподіваються за допомогою засобів ведення інформаційної війни втілити в життя дві важливі концепції:

1. Концепцію "керованого хаосу". Тобто створення на території супротивника тотальної дестабілізації органів державного управління, зниження мобілізаційної готовності, руйнування національної самосвідомості, водночас перетворюючи населення на череду безрідних підконтрольних космополітів, позитивно настроєних до майбутньої окупації.

2. Концепцію "нульової смерті"(Zero death). Ця концепція припускає створення таких бойових умов, за яких імовірність загибелі американських військовослужбовців зводиться практично до нуля, завдяки досягненню повної переваги міністерством оборони США в обсягах наявної в його розпорядженні інформації й швидкості її опрацювання.

Для ведення інформаційної війни в міністерстві оборони США створена величезна кількість підрозділів для вирішенням конкретних завдань. Особливої уваги заслуговує "Військове агентство інформаційних систем" (Defence Information Systems Agency), "Оборонна інформаційна система" (Defence Data Network) і група військових підрозділів, об'єднаних під загальною назвою "Інформаційний ескадрон" (Батальйон № 609). Його командир Волтер Роадз ще наприкінці 1990 років у закритих аналітичних звітах неодноразово зазначав: "…Наш ескадрон ― не експеримент, а ефективно діючий військовий підрозділ…". Його бюджет нині становить більше 3 млрд доларів на рік. Взагалі на ведення інформаційних війн тільки в збройних силах США йдуть астрономічні суми. Військовослужбовці цих підрозділів мають на формі нашивки: "Слово перемагає".

Сьогодні у США реалізується безпрецедентна програма підготовки фахівців із ведення психологічної війни, а в збройних силах уже діють кілька польових статутів саме із ведення "бойових інформаційних операцій в особливий період":

FM-106 ― "спеціальні інформаційні операції";

FM-107/3 ― "ведення інформаційної війни";

31-20 ― "операційна техніка спеціальної боротьби";

100-6 ― "інформаційні операції";

33-1 ― "психологічні операції".

Варто зауважити, що інформаційні війни у світі ведуться принаймні останні дві з половиною тисячі років. Ведуться постійно, іноді доповнюючись застосуванням звичайних збройних сил.

Використання інформаційної зброї є спокусливим для агресора насамперед тим, що воно має відносно низьку вартість і, як правило, гарантує високу особисту безпеку для сторони, що її застосовує, даючи чудові результати. Провідні експерти з питань безпеки Френк Кілаффо й Роберт Куперман, які багато років вивчали наслідки застосування зброї масового ураження, дійшли висновку, що використання інформаційної зброї дає значний ефект, після чого запропонували називати її "зброєю масового руйнування". Цікаво, що і перше, і друге в англійській мові має однакову абревіатуру WMD (Weapon of mass destruction ― зброя масового ураження, і Weapon of mass disruption ― зброя масового руйнування).

 


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. IV. Політика держав, юридична регламентація операцій із золотом.
  3. POS -Інтелект - відеоконтроль касових операцій
  4. V. Етичні правила психологічних досліджень
  5. Автоматизація касових операцій
  6. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  7. АДАПТАЦІЯ ОПЕРАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ ДО ЗМІНИ ЇЇ ЗАВАНТАЖЕННЯ.
  8. Алгоритми арифметичних операцій над цілими невід’ємними числами у десятковій системі числення.
  9. Аналіз динаміки та структури валютних операцій
  10. Аналіз доходів та витрат від операцій з цінними паперами.
  11. Аналіз ефективності кредитних операцій
  12. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.




Переглядів: 621

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Економічний аспект інформаційно-психологічних операцій | Органи інформаційно-психологічних операцій США

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.