Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Виконання державного та місцевих бюджетів за доходами

 

Основні засади виконання державного бюджету за доходами визначені ст. 50 Бюджетного кодексу. Згідно з положеннями да­ної статті всі податки та інші обов'язкові платежі зараховуються на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів стягнення.

У процесі виконання дохідної частини бюджету реалізуються такі повноваження фінансових органів:

1) Міністерства фінансів:

· прогнозування та аналіз доходів бюджету;

· відстрочка від сплати податків на умовах податкового кредиту терміном до трьох місяців в межах поточного бюджетного періоду за поданням податкових органів.

2) Органів стягнення:

· забезпечення і відповідальність за своєчасне та в повному обсязі надходження до бюджету податків, зборів, інших обов'язкових платежів;

· подання висновків органам Державного казначейства про помил­ково сплачені до бюджету платежі.

3) Державного казначейства:

· встановлення порядку відкриття рахунків та їх відкриття в облас­них управліннях Державного казначейства для зарахування по­датків, зборів, обов'язкових платежів до бюджетів та цільових державних фондів;

· ведення бухгалтерського обліку платежів до бюджетів у розрізі кодів бюджетної класифікації;

· розмежування податкових та інших платежів між рівнями бюджет­ної системи за встановленими законодавством нормативами;

· підготовка розрахункових документів на повернення надмірно спла­чених платежів до бюджету на підставі висновків Державної по­даткової служби, рішень судових органів, інших органів, що здійснюють контроль за справлянням платежів;

· відшкодування ПДВ на підставі висновків Державної податкової служби та рішень судових органів;

· складання щоденної, періодичної річної звітності за доходами в розрізі кодів економічної класифікації (КЕК) та подання її орга­нам, що здійснюють виконання доходів бюджету.

 

У ході виконання державного бюджету можуть вноситися зміни до Закону за ініціативою Президента, народних депутатів, Кабміну, НБУ. При цьому обов'язково має зберігатися баланс бюджету. Крім того, на підставі щомісячного моніторингу вико­нання бюджету перегляд Закону "Про державний бюджет" здійс­нюється:

1. Якщо за підсумками трьох кварталів фактичні обсяги до­ходів бюджету перевищують на 15 % передбачені доходи в бюд­жетному розписі. Таке перевищення офіційно підтверджується Рахунковою палатою та Міністерством фінансів і до 15 жовт­ня необхідна інформація подається Комітету Верховної Ради з питань бюджету.

2. Якщо за підсумками кварталу недовиконання доходів бюджету перевищує 15 %.

У зазначених випадках Кабмін зобов'язаний подати проект закону про зміну чинного закону про державний бюджет. Термін подання зазначеного законопроекту, за умови недовиконання до­ходів бюджету, не повинен перевищувати двох тижнів; в іншому випадку - визначається парламентським регламентом.

Рахунки для зарахування платежів до бюджету відкривають­ся на балансі обласних управлінь Державного казначейства. Платники податків сплачують податкові платежі до бюджету через установи банків, у яких обслуговуються. Банк платника перераховує кошти через СЕП НБУ на рахунки, відкриті в об­ласному управління Державного казначейства в розрізі КЕК до­ходів. Отримані платежі обробляються у такій послідовності:

1) повернення надмірно або помилково зарахованих коштів;

2) відшкодування ПДВ;

3) розподіл платежів за встановленими законодавством нор­мативами між: бюджетами;

4) відрахування дотацій місцевим бюджетам.

 

Схема казначейської системи виконання доходів бюджету на­ведена на рис. 5.1 і включає систему послідовних дій:

1.Платіжний документ на сплату податків.

2.Перерахування коштів на рахунки обласних органів управління Державного казначейства за видами доходів.

3.Перерахування доходів, що не розподіляються на рахунки Державного казначейства в автоматичному режимі.

4.Розщеплення податків і формування платіжних доручень.

5.Зарахування коштів на рахунки фінансового управління згідно розподілу.

6.Зарахування коштів до державного бюджету згідно розподілу.

 
 

 


Районна Державна податкова інспекція
Районне відділення Державного казначейства
Платники податків,зборів, обов'язкових платежів  
Банки платників податків
Обласні управління Державного казначейства  
Банк,що обслуговує фінансове управління
3, 6, 8

5 4, 11

 

 

 

10 7, 8, 9 1

7,8,9

 

 

 

Рис.5.1. Схема казначейського виконання доходів бюджету

 

7.Реєстр надходжень до бюджету в розрізі районних відділень Державного казначейства, податкових інспекцій районного рівня управління, платників податків.

8.Щоденний звіт про доходи.

9.Електронний реєстр надходжень до бюджету в розрізі плат­ників податків.

 

10.Висновки про повернення податків та інші зміни.

11.Платіжні доручення на повернення податків, відшкодуван­ня ПДВ.

Сплата податків здійснюється у готівковій або безготів­ковій формах. При безготівковій формі оплати розрахункові до­кументи оформляються згідно з вимогами інструкції про безгот­івкові розрахунки. Підставою для зарахування податків, спла­чених готівкою є документи:

1) копії платіжних доручень відділень Ощадбанку та корінці прибуткових документів про приймання платежів до держав­ного бюджету та місцевих бюджетів готівкою;

2) копії квитанцій (форм 10, 24), виданих органами місцевого самоврядування платникам податків разом з описом до них;

3) копії доручень установ зв 'язку на перекази платежів з до­датками до них талонів поштових переказів (при сплаті податків через установи зв'язку).

Особливістю виконання доходів місцевих бюджетів є послідовність обробки платежів :

· повернення надмірно або помилково сплачених податків;

· розподіл доходів між: місцевими бюджетами згідно зположеннями Бюджетного кодексу та рішенням місцевої ради про місцевий бюджет;

· перерахування до державного бюджету та місцевих бю­джетів коштів, що передаються (внутрішні офіційні трансферти);

· проведення розрахунків за міжбюджетними трансфертами;

· перерахування залишків надходжень на рахунки для здійс­
нення видатків для кожного місцевого бюджету.


Читайте також:

  1. III. Виконання бюджету
  2. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  3. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  4. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.
  5. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  6. Аналіз диференціації населення за доходами
  7. Апарат державного управління як система органів виконавчої влади.
  8. Аргументи на користь і проти державного регулювання аграрної сфери
  9. Аудит витрат на виробництво продукції, виконання робіт, надання послуг
  10. БАЖАННЯ і НАМІРИ - це миттєво виникаючі і досить часто змінюють один одного мотиваційні суб'єктивні стани, що відповідають змінюваних умов виконання дії.
  11. Безпека виконання робіт.
  12. Будівельний генеральний план на стадії виконання окремих видів будівельно-монтажних робіт.




Переглядів: 769

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Податковий менеджмент | Виконання державного та місцевих бюджетів за видатками

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.