Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Пропорційна варіація факторів виробництва.

У довгостроковому періоді всі ресурсі змінні. Якщо фірма збільшує використанні всіх вхідних ресурсів, відбувається зміна масштабу виробництва. Фірма переходить на нові обсяги виробництва у довгостроковому періоді. При цьому спостерігається різна віддача (ефект) від зміни масштабу виробництва. Можливі три випадки.

1. Зростаючий ефект від зміни масштабу виробництва – ситуація, коли обсяг виробництва збільшується відчутніше, ніж обсяги використання ресурсів.

Рис. 7.3. Зростаючий ефект масштабу виробництва
Наприклад, обсяг виробництва збільшується вдвічі за рахунок збільшення ресурсів в півтора рази (див. рис. 7.3).

 

Зростаючий ефект масштабу виробництва може досягти завдяки впливу таких факторів:

а) поділ праці (спеціалізація, що призводить до підвищення продуктивності праці і зниження витрат);

б) поліпшення управління (на підприємствах виділяють спеціалістів, які безпосередньо займаються маркетингом, рекламою, постачанням, науково-технічною роботою, це дає змогу збільшити ефективність діяльності підприємства);

в) збільшення масштабів виробництва не вимагає пропорційного збільшення всіх ресурсів (збільшення вдвічі кількості всіх ресурсів на заводі не вимагає такого ж збільшення механіків, електриків, охоронців, бухгалтерів і т.д.)

2. Постійний (сталий) ефект масштабу виробництва –ситуація, коли приріст обсягу виробництва відповідає приросту витрат факторів виробництва.

 
 


Наприклад, збільшення вдвічі ресурсів виробництва призводить до подвоєння обсягів випуску продукції (див. рис. 7.4).

       
 
 
   

 


3. Спадна віддача від масштабу виробництва – ситуація, коли зростання випуску продукції відбувається нижчими темпами, ніж збільшення витрат факторів виробництва.

 

Рис. 7.5. Спадний ефект масштабу виробництва
Наприклад, збільшення вдвічі ресурсів виробництва призводить до збільшення обсягів випуску продукції в півтора рази (див. рис. 7.5).

 
Спадний ефект масштабу виробництва виникає через вплив може таких факторів:

1. Значна інерція великих систем, втрата ними гнучкості, необхідної в умовах нестабільного ринку.

2. Вихід підприємства за межі порога керованості (великі розміри підприємства створюють громіздку систему управління, затрудняється координація проміжних ланок, обмін інформацією, а це приводить до зниження ефективності управлінських рішень.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. Адаптація до абіотичних факторів середовища.
  3. Адаптація організму до зовнішніх факторів середовища.
  4. Аналіз впливу факторів на зміну сумми гуртової реалізації
  5. Аналіз результатів національного виробництва.
  6. Аналіз факторів впливу на обсяги виробництва суспільного продукту.
  7. Аналіз факторів і причин відхилень від плану введення виробничих потужностей і основних фондів
  8. Аналіз факторів, що впливають на цінову політику.
  9. Аналіз чутливості рівня беззбитковості до зміни основних факторів
  10. Балістика пошкодженьдосліджує дії основного і додаткового факторів пострілу.
  11. Без урахування вагомості факторів конкурентоспроможність продукції визначається як сума балів за кожним фактором.
  12. Безвідходні й маловідходні виробництва.




Переглядів: 1574

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виробнича функція з двома змінними факторами | Оптимум виробника

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.