Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація і етапи системи професійного навчання персоналу

Основним напрямом професійного розвитку є професійне навчання - процес формування у працівників специфічних, професійних знань, навиків за допомогою спеціальних методів навчання. Формально професійний розвиток є більш широке поняття, ніж професійне навчання, але в реальному житті різниця між ними є умовною, оскільки і професійний розвиток, і професійне навчання виконують одне завдання — підготовку персоналу до виконання ним своїх обов'язків. Різниця утомленість, що професійне навчання орієнтується на сучасні потреби підприємства, а професійний розвиток - на майбутнє і є більш фундаментальним.

Вданій час професійним навчанням є комплексний, безперервний процес і включає декілька етапів. Управління процесом професійного навчання починається з визначення потреб, які формуються на основі потреб розвитку персоналу, а також необхідністю виконання працівниками своїх поточних виробничих завдань і обов'язків. Потреби, пов'язані з виконанням виробничих завдань, визначаються на основі заявок лінійних керівників і самих працівників. В першу чергу це відноситься до працівників, тільки що прийнятих на роботу.

В сучасних організаціях професійне навчання є комплексним безперервним процесом, який включає у себе декілька етапів І представлений циклічною моделлю (мал. 1).


Мал. 1. Процес організації професійного навчання

Професійне навчання було пов'язано із значними матеріальними витратами, тому визначення фінансових ресурсів в бюджеті є важливим моментом управління професійним навчанням.

Відповідно цілям визначаються форми навчання, які повинні бути пристосовані до вимог робочого місця, враховувати особливості особи і потреб організації. Ці вимоги зводяться до наступного:

- Мотивація. Для навчання потрібна мотивація (тобто, що я отримаю
в результаті навчання в майбутньому).

- Умови навчання. Потрібно створити сприятливий для навчання
клімат (навчання в добре обладнаних, провітрюваних приміщеннях).

- Етапність навчання. Знання, що виходять в процесі навчання,
необхідно розбити на послідовні етапи (навчання від більш простих представиш
до складніших).

Наявність зворотного зв'язку. В процесі і після навчання слухачі повинні відчути зворотний зв'язок щодо результатів навчання.

Зміст програм навчання визначається цілями організації і створюється як для формування і закріплення професійних навиків і умінь, так і для формування певного типу мислення (економічного, екологічного) і поведінки. Слід пям'ятати, що прийоми і методи навчання, які використовуються в школах, коледжах, інститутах, можуть годитися не зовсім для навчання дорослих людей. Навчання цієї категорії повинне плануватися з урахуванням таких принципів:

- актуальність — учбовий матеріал повинен бути конкретним і мати без
посереднє відношення до професії слухачів. Дорослі погано сприймають
абстрактність теми;

- усвідомленість того, що вивчається;

- участь - слухачі повинні активно брати участь в учбовій про
цесі і застосовувати отримані знання в практичній роботі вже під час навчання;

- повторення матеріалу допомагає слухачам закріпити в пам'яті і перетворити знання на навики;

- зворотний зв'язок - слухачам потрібно надавати інформацію про те,
як вони засвоїли пройдений матеріал. За формою зворотного зв'язку є оцінка, виставлена викладачем. При цьому потрібно бути дуже тактичним: не відповідність фактичних оцінок очікуваним може мати демотиваційний
вплив. В зворотному зв'язку дорослі цінують не абсолютну оцінку, а можливість виступити, дати пропозицію і бути почутим;

- неформальна атмосфера занять.

Навчання повинне бути:

- поступовим і дозованим, враховувати здібності і інтереси тих, хто
вчиться;

- передбачати чіткі цілі, методи навчання, рівень відповідності слухачів і викладачів, можливість проведення навчання поетапно;

- створення сприятливих умов для неформальних і комфортних обставин.

Слухачі повинні бути зацікавленими в результатах, упевненими в своїх здібностях, необхідності навчання, мати нормальні відносини з колективом.

Основними чинниками, які мотивують працівників активно брати участь в професійному навчанні, є:

- бажання зберегти місце роботи або посаду;

- зацікавленість в збільшенні заробітної платні;

- бажання отримати нову посаду або підвищити рівень посади (май
стер, старший майстер, начальник і т. д.);

- інтерес до процесу освоєння нових знань і навиків;

- бажання встановити контакт з іншими слухачами.

Кадрова політика підприємства з питань підготовки кадрів може формуватися на базі різного напряму - від орієнтації на сьогоднішні інтереси, на підготовку вузькоспеціалізованих працівників, які можуть виконувати одну-дві конкретні операції, до орієнтації на довготривалі інтереси (підготовка працівників широкого профілю на основі серйозної теоретичної підготовки). Це залежить від об'єктивних і суб'єктивних чинників: вибору стратегії розвитку підприємства і операційного розподілу праці, фінансового стану підприємства і світогляду його керівництва.

Система підготовки персоналу повинна враховувати як інтереси підприємства в швидкому заповненні вакантних місць, економію витрат, пов'язаних з підготовкою працівників, не забуваючи, що «скупий платить двічі» (маючи на увазі необхідність витрат на підвищення кваліфікації і перепідготовку), так і інтереси працівників - отримати повноцінну професійну підготовку.


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. II. Організація і проведення спортивних походів
  5. II. Організація перевезень
  6. II. Організація перевезень
  7. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  8. IV. Розподіл нервової системи
  9. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  10. IV. Філогенез кровоносної системи
  11. POS-системи
  12. V Засоби навчання




Переглядів: 504

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Суть і завдання професійного розвитку персоналу | Методі і форми професійного навчання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.