Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



І. Матеріалізм і ідеалізм як дві протилежні тенденції розвитку філософської думки

План

Тема 6. Німецька класична філософія і марксизм

Основні ідеї німецьких просвітників

Х. Вольф Г. Лессинг І. Гердер Й. Гьоте
-всезагальний зв’язок, гармонія буття пояснюється цілями, встановленими богом; --всі істини виводяться з формально-логічного закону протиріччя (раціональна дедукція); -суспільство повинно існувати у формі просвітленного абсолютизму -заперечення поняття про божество, існуюче поза світом; -бог - це душа світу; -право людей на свободу думки, рівність; - толерантність до віри; -морально-виховна роль мистецтва і театру -вчення про первинність мови по відношенню до розуму; -єдність матерії і форми пізнання; -своєрідність духовної культури різних народів; -роль виробництва і науки в розвитку суспільства -ідея єдності теорії і досвіду; -джерело розвитку природи закладений в ній самій; -кожне явище- це взаємодія «+» і «-«(полярність), що породжує нову якість; -рух –основна форма існування матерії, існує вічна життєва сила- ентелехія; -ідея єдності світу

Питання для самоконтролю

1. Які кардинальні зміни відбулися у розвитку філософії Нового часу?

2. Чому Ф.Бекона і Р. Декарта не можна назвати матеріалістами чи ідеалістами у чистому вигляді?

3. Хто з філософів нового часу приділив увагу поняттю «субстанція»?

4. Які філософи Нового часу і доби Просвітництва вважаються представниками емпіризму і сенсуалізму?

5. Чим філософські проблеми епохи Просвітництва відрізняються від ідей Нового часу?

6.1. Ідеалізм і матеріалізм – як дві протилежні тенденції розвитку філософської думки

6.2. Філософські погляди представників ідеалізму (Е.Кант, Г.Гегель, Й. Фіхте, Ф. Шеллінг)

6.3. Матеріалістичні концепції німецьких філософів (Л.Фейєрбах, К. Маркс)

Ключові терміни і поняття:

Ідеалізм, матеріалізм, монізм, абсолютна ідея (дух), діалектика, суб’єктивний і об’єктивний дух, антропоцентризм, апріорні знання, апостеріорні знання, антиномія, абстрактно-загальне поняття, конкретно-загальне поняття, трансцендентальні ідеї, діалектична логіка, антитетичний метод, абсолютний розум.

Німецька класична філософія кінця XVIII – I половини XIX століття є завершенням традицій класичної європейської філософії в цілому. В ній найбільш яскраво виявляється роздвоєння філософської думки на два напрямки: ідеалізм і матеріалізм.

Ідеалізм – це філософський напрямок, який виходить з того, що первинність належить духовному, нематеріальному, а вторинність – матеріальному.

 

Ідеалізм має 2 форми:

 
 

 


об`єктивний ідеалізм – це визнання духовного першопочатку незалежно від нашої свідомості (давньо-інд. Упанішади – Брахма, Платон – ідея, Гегель – свтовий розум або абсолютна ідея, Лейбніц – монади, Спіноза – мисляча субстанція і т.д.)   суб`єктивний ідеалізм – це недопущення будь-якої реальності поза і незалежно від нашої свідомості, що зводить знання про світ до вражень індивідуальної свідомості (Берклі, Фіхте. Ніцше, Шпенглер і т.д.)

Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  8. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  9. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  10. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  11. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  12. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ




Переглядів: 1022

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Соціальні теорії епохи Відродження і Реформації | Сутність матеріалізму

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.