Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості створення іміджу банку

Банки, як і гроші, один з давніх винаходів людства. Ін­формація про перші банки, а точніше суб'єкти, що виконува­ли окремі банківські операції, сягає глибини віків. І тому, що першими операціями банків були прийом цінностей на збере­ження і видача грошових позичок, то споконвічно бан­ківський бізнес був ризиковим. Незважаючи на свою бага­товікову історію, цей бізнес так і не перейшов у розряд безризикових.

Благополуччя банків, якість їх менеджменту, перспективи росту базуються не тільки на ефективних технологіях і не­обхідних зв'язках, але більшою мірою на репутації й іміджі банку. Однак не слід вважати останні два слова синонімами, а тим більше тотожними поняттями. Якщо створення не­обхідного іміджу можливо до визначеної міри форсувати, то складання його репутації ніколи не може обігнати хід розвит­ку самого банку, його фінансової, інтелектуальної й ор­ганізаційної міці. Крім того, створення банківського іміджу – це доведення до відома широкого загалу відомостей про ос­новні переваги банку, їх промоутування одночасно зі спро­бою обійти мовчанням недоліки і труднощі.

Репутація банку складається з фактів його діяльності за минулі роки, а для побудови іміджу можна використовувати не тільки колишні та нинішні досягнення, але й проекти бан­ку на майбутнє, а також суспільно значимі пропозиції і «про­гресивні» погляди провідних менеджерів. Адже досить при­вселюдно проанонсувати якийсь проект, щоб дати мож­ливість банку набрати додаткові бали свого іміджу.

Безумовно, рішення про розміщення грошей в банку буде прийматися на підставі більш повної «первинної» інформації. Але стримана і вивірена іміджова кампанія може створити по­зитивне підсвідоме тло для такого рішення.

Імідж, а в кінцевому рахунку і репутація, мають першо­рядне значення у фінансовому бізнесі. Внесок в імідж не дає негайної, легко визначуваної віддачі, він завойовується про­тягом певного часу. Людина може купити якийсь необхідний товар у незнайомого йому виробника, про якого їй нічого не відомо, але вона ніколи не розмістить гроші в банку, про який вона немає достатньої інформації.

Проте важливість хорошого іміджу виявляється не тільки в періоди успішного розвитку, а й, особливо, в моменти ви­никнення труднощів. Коли клієнти, почувши щось про про­блеми банку, поспішають, побоюючись його банкрутства, взяти назад свої гроші, вони насправді штовхають банк до банкрутства. А от інерція хорошого іміджу і вмілі дії керів­ництва банку щодо його підтримки в кризові періоди можуть істотно загальмувати процес розорення!

Деякі банкіри вважають, що банк може успішно працюва­ти без активної іміджової політики в ЗМІ. Є банки, що зосе­редивши за рахунок особистих зв'язків нечисленну, але бага­ту і конкурентноспроможну клієнтуру, замкнувши на себе стабільні фінансові потоки, вважають, що їх висвітлення мо­же скоріше зашкодити, ніж допомогти. Але не завжди неконкурентні переваги при первинному розподілі клієнтів тривають вічно. Розширити клієнтську базу, залучити додат­кові гроші фізичних осіб для забезпечення зростаючих потреб своїх клієнтів у більш довготривалих інвестиціях, без цілес­прямованої роботи над іміджем просто неможливо.

♦ Особливості банківськогоРR

Банки працюють з найрізноманітнішими клієнтами: юри­дичними організаціями та приватними особами, з іншими фінансовими установами. Багато в чому благополучна робота банку залежить від його фінансових можливостей. Як прави­ло, власні засоби банку складають лише незначну частину йо­го обігових коштів. Тому, багато в чому благополуччя банку залежить від довіри до нього його партнерів по бізнесу, клієнтів.

Виходячи на фінансовий ринок, банки в першу чергу на­магаються завоювати довіру клієнтів, розробляючи і проводя­чи необхідні заходи по поліпшенню зв'язків з громадськістю. Банківські РRможна визначити як сферу ділових ко­мунікацій, за допомогою яких формується репутація і імідж банку на ринку банківських послуг і підтримується позитивне до нього ставлення з боку громадськості.

Банківський паблік рілейшнз – це одна з функцій уп­равління банком, що сприяє встановленню і підтримці спілкування, взаєморозуміння і співробітництва між банком і громадськістю. РRмістять у собі розв'язання різних проблем і завдань.

Зв'язки з громадськістю сприяють зміцненню положення банку на ринку, допомагають не тільки зберегти, але й розши­рити сегмент ринку, де функціонує банк. Зв'язкам із гро­мадськістю приділяють все більш уваги керівники банків­ських установ, які повністю включені в процес взаємодії з ЗМІ, суспільством, працівниками, партнерами, а також у політичне життя. Подібні зусилля сприяють просуванню бан­ківських продуктів до клієнтів і збільшують прибутковість і рентабельність банківського бізнесу.

Зв'язки з громадськістю для банку повинні виступати у ролі одержувача інформації, що сигналізує про нагальні суспільні потреби. Отримана інформація повинна сприяти підвищенню ефективності функціонування банку, поліпшен­ню ставлення до нього громадськості. З метою підвищення свого іміджу банкам треба проводити політику відкритості стосовно клієнтів: щорічно в ЗМІ публікуючи баланс банку, основні підсумки його діяльності, надаючи клієнтам опера­тивну інформацію про своє фінансове положення тощо.

Відмінності створення банківського іміджу обумовлені специфікою надання самої банківської послуги. Банк чи кон­кретна банківська послуга не викликають ніяких візуальних, слухових, нюхових, смакових рефлексів і асоціацій; зміст бан­ківської послуги, переваги банку можна сприйняти тільки ро­зумом. Банківська послуга, з одного боку, занадто складна і раціональна річ, щоб рішення про її «придбання» приймало­ся під впливом рекламного образу, а з іншого боку, підрахун­ки і порівняння її «дійсної споживчої вартості» набагато про­стіші, ніж, наприклад, в турбізнесі.

Створення банківського іміджу, на думку фахівців, занят­тя непросте, зв'язане з застосуванням цілого ряду наук і має першорядне значення, сполучаючи інтереси суспільства і фінансових структур, аналіз тенденцій їх розвитку і розробку відповідних програмних заходів.

Банківський бізнес належать до складного типу послуг, і без розуміння його основ і закономірностей, іміджмейкер мо­же нанести банку чималі збитки.

Банки виробляють специфічний товар у вигляді послуг, які не мають натурально-речовинного виразу. Банківські по­слуги стандартні для масового споживача, їх гама однакова, і в умовах ринкової економіки існує досить насичена дистриб'юторська мережа. Очевидно, що такі елементи комплек­су маркетингу як ціна і розподіл не грають значної ролі в ком­плексі банківського маркетингу при просуванні масових по­слуг населенню.

Просування конкретних послуг у фінансово-банківській сфері повинно здійснюватися на тлі домінування товарного знаку-логотипу банку, що характерно для цієї сфери послуг. Хоча реклама логотипу банку безпосередньо й не зв'язана з просуванням банківських послуг на ринку, вона створює бан­ку певний імідж солідного економічного інституту.

Переваги власної банківської служби

До банків досить часто звертаються різні рекламні агент­ства з пропозиціями про взяття на повне рекламне обслугову­вання, зокрема й по лінії РR. Основні їхні аргументи поляга­ють у тому, що рекламне агентство:

– дозволяє концентрувати ресурси під конкретні задачі;

– володіє незалежним зовнішнім поглядом;

– має у своєму розпорядженні власні зв'язки з зовнішнім середовищем, доступ до незалежних джерел інформації;

– має можливість напрацьовувати досвід розв'язання аналогічних задач в інших структурах.

Разом з тим, власна рекламна служба банку, в свою чергу, також має ряд переваг перед рекламним агентством:

—дозволяє забезпечувати довгострокову програму по створенню і підтримці іміджу, послідовність окремих РR-акцій;

—об'єднана єдиною корпоративною культурою, чітко зорієнтована на меті банку;

—має доступ до внутрішньої інформації, має широкі зв'язки з внутрішнім середовищем банку;

—може забезпечити оперативне реагування на ситуацію контрольовану з погляду профілактики несанкціонованого витоку інформації;

—має формальний статус, що дозволяє їй представляти інтереси банку в зовнішньому середовищі;

—вимагає, як правило, менших витрат.


Читайте також:

  1. ACCESS. СТВОРЕННЯ ЗВІТІВ
  2. ACCESS. СТВОРЕННЯ ФОРМ
  3. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  4. PR-реклама іміджу
  5. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  6. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  7. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  8. А. Створення власної папки.
  9. Автоматичне і ручне створення об’єктів.
  10. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  11. Аграрне виробництво і його особливості
  12. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.




Переглядів: 1001

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Характерні риси іміджу сучасного бізнесмена | Взаємовідносини зі ЗМІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.