Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Пояснювальна записка

Робочий зошит

О.В.Головньова

Робочий зошит

для лекційних занять

з дисципліни

“Основи психології та

міжособове спілкування”

 

 

Студента(ки) групи__________________________________

Відділення“Сестринська справа”

Курс ___________ Група _________________________

Викладач ___________________________________________

м. Кривий Ріг

Міністерство охорони здоров’я України

Криворізький медичний коледж, заснований на спільній

власності територіальних громад сіл, селищ і міст

Дніпропетровської області

для лекційних занять

з дисципліни

“Основи психології та

міжособове спілкування”

 

2013 рік

Робочий зошит для лекційних занять студентів відділення «Сестринська справа» з предмету “Основи психології та міжособове спілкування”. – 2013р.

 

 

Рецензенти: Бабенко Т.П., викладач анатомії та фізіології, голова циклової комісії науково-природничих дисциплін Криворізького медичного коледжу

 

Потрясова В.Б. методист Криворізького медичного коледжу

 

 

Укладач: Головньова О.В., викладач психології, практичний психолог Криворізького медичного коледжу

 

Посібник являє собою робочий зошит для лекційних занять студентів, який складено у повній відповідності до програми з дисципліни «Основи психології та міжособове спілкування» для вищих медичних навчальних закладів І-ІІІ рівнів акредитації, які здійснюють підготовку молодших спеціалістів відповідно до освітньо-кваліфікаційної характеристики і освітньо-професійної програми підготовки молодших спеціалістів, затвердженої Управлінням освіти і науки МОЗ України в 2011 році та навчальних планів 2011 р.

Робочий зошит студента з курсу основи психології та міжособове спілкування є спробою допомогти студентові під час лекції у глибокому засвоєнні матеріалу.

Цей зошит надасть змогу студентам використати поданий їм теоретичний матеріал з найбільшою долею ефективності, доцільно опрацювати його, набути знань, умінь та навичок у виконанні завдань, ситуацій, задач.

 

 

ЗМІСТ

 

№ п/п Теми сторінка
  Пояснювальна записка  
  ЗАГАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ  
1. Психологія як наука. Предмет, методи та завдання психології. Особистість. Психологія особистості      
2. Темперамент. Характер. Здібності    
3. Пізнавальна діяльність (відчуття, сприймання, мислення, пам'ять, увага, уява) та емоційно-вольова сфера особистості (емоції, почуття, воля). Стрес    
  МІЖОСОБОВЕ СПІЛКУВАННЯ  
Мова. Мовлення. Спілкування    
Індивідуальні особливості міжособистісного спілкування    
6. Міжособистісне розуміння. Конфлікт. Конфліктні ситуації. Зони комфорту. Типи поведінкових реакцій    

 

Дисципліна “Основи психології та міжособове спілкування” покликана сприяти розширенню кола знань майбутніх фахівців-медичних сестер про людську особистість, підвищенню психологічної культури для глибшого розуміння себе та інших, для самовдосконалення, пристосування до змін у навколишньому середовищі.

Вивчення психології необхідне для підвищення ефективності власної професійної діяльності, найповнішого використання особистісного потенціалу людини, налагодження стосунків між членами колективу.

Висока медична культура, етикетна поведінка учасників акту спілкування, професіоналізм майбутнього медичного працівника, деонтологічна підготовка значною мірою визначаються рівнем психологічної освіти в теоретичному й практичному контексті.

Мета дисципліни – вивчення психології особистості, діяльності, спілкування, конфліктології взаємовідносин і взаємостосунків, елементів психологічного забезпечення професійної діяльності.

Засвоєння тем контролюється на практичних заняттях.

Після вивчення дисципліни студенти повинні знати:

- головні проблеми та завдання психології на сучасному етапі розбудови нашого суспільства;

- методи дослідження загальної психології;

- закономірності формування та властивості психічних процесів, психічної діяльності, емоційно-вольової сфери;

- психологію та психологічну структуру особистості;

- психічний стан особистості та психічні процеси, які відбуваються в організмі людини;

- характеристику пізнавальних та емоційно-вольових психічних процесів;

- явища адаптації, синестезії, сенсибілізації;

- процеси та види пам’яті;

- види мислення і мислительні операції;

- властивості уваги;

- види емоцій і почуттів, вольові якості особистості;

- культуру спілкування та етику взаємовідносин медичних працівників, загальну характеристику діяльності медичної сестри;

- психологію та мистецтво спілкування, його види, методи;

- психологічні особливості спілкування, кофліктології, міжособистісних відносин, стосунків у колективі.

Студенти повинні вміти:

- визначати індивідуально-психологічніособливості за допомогою прийомів та методів психологічного дослідження;

- спостерігати, аналізувати, узагальнювати психологічні факти, об’єктивно оцінювати поведінку та соціальні дії суб’єктів;

- визначати форми спілкування та стосунки в практичній роботі;

- установлювати психологічний контакт із співрозмовником;

- володіти правилами спілкування;

- планувати проведення психологічного дослідження;

- оцінювати результати проведеного психологічного дослідження;

- виявляти тип пацієнта та оцінювати його психічний стан;

- використовувати прийоми саморегуляції та саморелаксації;

- володіти засобами подолання міжособистісних конфліктів;

- самостійно працювати з науковою літературою.

Студенти мають бути поінформовані про:

- сучасні підходи, методичні прийоми, що використовуються під час вивчення психології особистості, спілкування, міжособистісних відносин, стосунків у групі, колективі;

- досягнення сучасної психологічної науки;

- проблеми в повсякденній діяльності медичного працівника, пов’язані з доглядом за пацієнтами.

Дата _______________________

ЛЕКЦІЯ № 1

ТЕМА: ПСИХОЛОГІЯ ЯК НАУКА

ПРЕДМЕТ, МЕТОДИ ТА ЗАВДАННЯ ПСИХОЛОГІЇ

ОСОБИСТІСТЬ. ПСИХОЛОГІЯ ОСОБИСТОСТІ


Читайте також:

  1. Звіт. Службова записка. Рапорт
  2. І. Пояснювальна записка
  3. Інструкція та пояснювальна записка
  4. Методична записка
  5. ПЗ - пояснювальна записка
  6. Пояснювальна записка
  7. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
  8. Пояснювальна записка
  9. Пояснювальна записка
  10. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
  11. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА




Переглядів: 1035

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зарубіжний та вітчизняний досвід прийняття і забезпечення реалізації управлінських рішень | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.027 сек.