Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Класифікація матеріальних потоків

По відношенню до логістичної системи:

  • зовнішній – це потік, який протікає в зовнішньому щодо даної логістичної системи середовищі. Цю категорію складають не будь-які вантажі, що пересуваються поза підприємством, а лише ті, до організації яких підприємство причетне.;
  • внутрішній – це потік, що протікає у внутрішньому середовищі відносно даної логістичної системи.

За призначенням:

  • вхідний – це зовнішній потік, який надходить у логістичну систему із зовнішнього середовища;
  • вихідний – це потік, який виходить з логістичної системи і надходить у зовнішнє для неї середовище.

За ритмічністю:

  • неперервні – на конвеєрних або автоматизованих лініях у процесі виробництва, транспортування матеріальних ресурсів трубопроводом;
  • дискретні – організація забезпечення потреб у формі складських і транзитних постачань, подача на робочі місця матеріальних ресурсів за умови дрібносерійного і середнє серійного виробництва, регулярне відвантаження готової продукції постійним контрагентам;
  • бліц-потоки – це разові постачання, подача на робочі місця рідковживаних предметів і засобів праці.

Залежно від предмета вивчення:

  • продуктові – об‘єктом вивчення (аналізу, планування) яких є переміщення конкретних продуктів і засобів праці;
  • операційні – потоки матеріальних ресурсів щодо конкретних логістичних операцій;
  • ділянкові – сукупні потоки, які розглядаються на окремій ділянці логістичної системи; основою для їх розрахунку є операційні логістичну потоки;
  • системні потоки – матеріальні потоки, які циркулюють в цілому у логісти ній систему, їх параметри визначаються як сума ділянкових матеріальних потоків.

Управління матеріальними потоками передбачає визначення параметрів траєкторії переміщення матеріалів, до яких належать:

  • найменування матеріальних ресурсів;
  • кількість матеріальних ресурсів;
  • початкова точка (вибір постачальника);
  • кінцева точка (вибір споживача);
  • час (в які строки потрібно виконати замовлення і доставити продукцію).

3. 2. Сутність логістичних операцій, класифікація

Логістична операція – це відокремлена сукупність дій з реалізації логістичних функцій, спрямована на перетворення матеріального і/або інформаційного потоку.

Виділяють такі логістичну операції:

За природою потоку:

логістичні операції з матеріальним потоком:

  • складування;
  • транспортування;
  • комплектація;
  • завантаження;
  • розвантаження;
  • внутрішні переміщення сировини та матеріалів під час реалізації логістичних функцій виробництва;
  • упаковування вантажу;
  • укрупнення вантажних одиниць;
  • зберігання.

Логістичні операції з інформаційним потоком:

  • збір інформації;
  • зберігання інформації;
  • обробка інформації;
  • передача інформації.

По відношенню до логістичної системи:

Зовнішні і внутрішні

За характером виконання робіт:

операції з доданою вартістю, які змінюють споживачі властивості товарів (розфасовка, сушіння);

операції без доданої вартості (зберігання товарів)

За переходом права власності на товар:

односторонні – операції, не пов‘язані з переходом права власності на продукцію і страхових ризиків, виконується всередині логістичної системи;

двосторонні – операції, пов‘язані з переходом права власності на продукцію і страхових ризиків від однієї юридичної особи до іншої.

Укрупнена група логістичних операцій, спрямованих на реалізацію мети логістичної системи, називається логістичної функцією. До основних логістичних функцій належать: постачання, виробництво і збут. Дійсно, зазначені три логістичну функції практично реалізуються будь-яким товаровиробником. Серед інших логістичних функцій, які мають підтримуючий характер трьох перерахованих вище, можна виділити: транспортування, управління запасами, складування, інформаційно-комп’ютерну підтримку, підтримку стандартів обслуговування споживачів.

Таблиця 3.1

Короткий перелік логістичних операцій

Логістична функція Основні логістичну операції
Збут Координація з планом маркетингу, прогнозування попиту, сервіс, оперативно-календарне планування, транспортування готової продукції, управління запасами готової продукції, оброблення замовлень клієнтури, складування готової продукції, завантажувально-розвантажувальні і транспортні складські роботи з готовою продукцією, постачання готової продукції, облік запасів готової продукції
Виробництво Координація з планом фізичного розподілу, оперативно-календарне планування переміщення незавершеного виробництва, внутрішньозаводські переміщення матеріалів, завантажувально-розвантажувальні і транспортно-складські роботи з незавершеним виробництвом, оперативне забезпечення виробничих підрозділів сировиною, матеріалами, комплектуючими виробами, складування незавершеного виробництва, облік незавершеного виробництва.
Постачання Координація з оперативно-календарним планом виробництва, вибір і проведення переговорів з постачальниками, планування потреб у матеріалах, складання оперативно-календарного плану постачання, транспортування сировини, напівфабрикатів, комплектуючих виробів, складування виробничих запасів, завантажувально-розвантажувальні транспортно-складські роботи з предметами постачання.

 

Досвід практичної логістики вказує на те, що логістична діяльність може охоплювати частково або повністю такі завдання:

  • переміщення, транспортування і складування майна;
  • промислове та цільове пакування;
  • маніпуляції матеріалами (товарами);
  • контроль за запасами;
  • реалізацію замовлень та закупівлю;
  • прогнозування попиту;
  • планування виробництва;
  • вибір технологій та оптимізацію спеціалізації;
  • обслуговування клієнта відповідному рівні;
  • локалізацію виробництва і складів;
  • задоволення рекламацій;
  • доставка запасних частин;
  • утилізація відходів та ре циклювання.

 

 

3. 3 Інфраструктура логістичних операцій

 

До складу інфраструктури транспорту входять передусім три основні групи елементів:

  • шляхи усіх галузей транспорту;
  • транспортні пункти (морські порти, вокзали, аеропорти тощо);
  • допоміжне обладнання, яке використовується безпосередньо для обслуговування шляхів і транспортних пунктів.

Основні економічні ознаки транспортної інфраструктури – це:

  • технічна і економічна неподільність інфраструктурних об‘єктів;
  • тривалий період реалізації і одночасно дуже довгий період користування;
  • первинність витрат на транспортну інфраструктуру щодо витрат на виробничі і споживчі потреби, а також щодо багатьох інших інфраструктурних витрат;
  • висока майнова ємність і капіталомісткість;
  • просторова і функціональна іммобільність інфраструктурних об‘єктів;

У повітряному транспорті лінійна інфраструктура охоплює повітряні шляхи, контрольовані районі аеродромів. Річковий флот користується природними водними шляхами.

У морському флоті основну частину товарного флоту становлять такі морські кораблі.

1 Універсальні (сухо грузи), для перевезень штучного товару.

2. спеціалізовані: рудовози, цементовози, лісовози, автомобілевози, рефрижератори, фруктовози, ліхтеровози, інші

3. Пороми: пасажирські, залізничні, автомобільні, пасажирсько-автомобільні, пасажирсько-автомобільно-залізничі.

У сучасному транспортуванні дедалі більшу роль відіграють інтермодальні перевезення. Це перевезення, які реалізуються за допомогою принаймні двох видів транспорту на підставі однієї угоди про провезення і за умови існування тільки одного виконавця, відповідального за транспортування у цілому. Інтермодальні перевезення охоплюють контейнерні перевезення, залізничо-шляхові перевезення і перевезення у разі використання змінних кузовів.

 


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. V. Класифікація і внесення поправок
  3. V. Класифікація рахунків
  4. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Амортизація інших необоротних матеріальних активів
  7. Амортизація нематеріальних активів
  8. Амортизація нематеріальних активів
  9. Аналіз використання матеріальних ресурсів
  10. Аналіз використання матеріальних ресурсів.
  11. Аналіз прямих матеріальних витрат
  12. Аналіз руху та ефективності формування грошових потоків




Переглядів: 712

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕХНОЛОГІЧНІ ПРОЦЕСИ ТА УПРАВЛІННЯ МАТЕРІАЛЬНИМИ ПОТОКАМИ В ЛОГІСТИЧНИХ СИСТЕМАХ | УПРАВЛІННЯ МАТЕРІАЛЬНИМИ ПОТОКАМИ В ЛОГІСТИЧНИХ СИСТЕМАХ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.