МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Державна політика зайнятості.Соціально-економічні наслідки безробіття Безробіття породжує негативні соціально-економічні наслідки, до яких можна віднести: – недовикористання економічного потенціалу суспільства, робочої сили; – недовиробництво ВВП, відставання його фактичного рівня від потенційного; – втрата незайнятими робітниками кваліфікації, почуття самоповаги, моральна деградація; – зменшення доходів населення, погіршення умов життя людей; – зростання кількості психічних захворювань та самогубств; – соціальні потрясіння, зростання злочинності, розпад сімей; – необхідність додаткових суспільних витрат, пов’язаних з підтримкою безробітних.
Оскільки в умовах ринкової економіки не існує автоматичного механізму забезпечення повної зайнятості населення, виникає потреба у державному регулюванні ринку праці. Мета державного регулювання зайнятості населення – забезпечення ефективної зайнятості, підготовки, перепідготовки, перекваліфікації кадрів, яка б дозволила кожній людині знайти застосування своїм здібностям у відповідній сфері діяльності. Методи державного регулювання зайнятості населення: – законодавче регулювання умов найму та використання робочої сили; – створення нових робочих місць в державному секторі; – стимулювання зростання рівня зайнятості на недержавних підприємствах; – заходи по підготовці та перепідготовці робочої сили, поліпшенню інформованості населення про можливості зайнятості; – соціальне страхування та соціальний захист безробітних; – працевлаштування незайнятого населення. Для реалізації державної політики зайнятості створюються біржі праці або служби зайнятості. Служби зайнятості – спеціалізовані державні заклади, які виконують посередницькі функції на ринку робочої сили. Служби зайнятості: – аналізують та прогнозують попит і пропозицію на ринку робочої сили, інформують населення, підприємства, державні заклади про стан ринку праці; – ведуть облік вільних робочих місць та громадян, що звертаються з питань працевлаштування; – надають допомогу громадянам у працевлаштуванні, а роботодавцям – у пошуках необхідних працівників; – організують профпідготовку та перепідготовку громадян; – реєструють безробітних та виплачують їм допомогу.
Висновки за темою: • Зайнятість – це діяльність громадян, пов’язана із задоволенням особистих та суспільних потреб, яка приносить їм доход у грошовій та інших формах. • Безробіття – соціально-економічне явище, при якому частина робочої сили не зайнята у виробництві товарів та послуг. • Залежно від причин, які викликають безробіття, розрізняють фрикційне, структурне і циклічне безробіття. • Кількісним вимірником безробіття є рівень безробіття. Залежно від рівня безробіття розрізняють повну і неповну зайнятість. • Реальний обсяг ВВП, який виробляється за умов повної зайнятості (природного рівня безробіття) називається потенційним ВВП. • Негативні соціально-економічні наслідки безробіття викликають потребу у проведенні державної політики зайнятості населення та створенні відповідних інститутів ринку праці.
Питання для самоперевірки: 1. Поняття безробіття, робочої сили, зайнятості. 2. Які форми зайнятості ви знаєте? 3. Які види безробіття розрізняють? 4. Як вимірюється рівень безробіття? 5. Що таке повна та неповна зайнятість? 6. Які соціально-економічні наслідки безробіття вам відомі? 7. Які методи регулювання зайнятості використовує держава? 8. У чому полягає сутність роботи служби зайнятості?
Література: 1. Уразов А.У., Саух І.В., Маслак П.В. Основи економічної теорії: навчальний посібник для студентів неекономічних спеціальностей вищих навчальних засобів ІІІ-ІV рівнів акредитації. – Житомир, 2004. – 314 с. Домашнє завдання: 1. Уразов А.У., Саух І.В., Маслак П.В. Основи економічної теорії: навчальний посібник для студентів неекономічних спеціальностей вищих навчальних засобів ІІІ-ІV рівнів акредитації. – Житомир, 2004. – 247-253 с. 2. Чисельність населення країни складає 200 млн. осіб, із них 48 млн. – діти у віці до 16 років, а також особи, що знаходяться у спеціальних закладах (психіатричних лікарнях, виправних колоніях тощо), 60 млн. чоловік з тих чи інших причин вибули із складу робочої сили, 9 млн. 200 тис. – безробітні, 2 млн. осіб - зайняті неповний робочий день. Розрахуйте рівень безробіття в цій країні. 3. Згідно з прогнозами державної служби зайнятості фрикційне безробіття у поточному році повинно було скласти 2%, а структурне – 3%. Фактично ж офіційно зареєструвались протягом року 8 млн. безробітних при загальній кількості 40 млн. чол. економічно активного населення. Розрахуйте рівень природного та циклічного безробіття. Що могло викликати відхилення фактичного безробіття від природного?
Читайте також:
|
||||||||
|