Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Призначення, галузь використання та основи конструкції скреперів.

Скрепери - пневмоколесні самохідні чи причіпні до гусеничних тракторів (колісним тягачам) машини, що виконують весь комплекс земляних робіт. Робочий орган-ківш, обладнаний подовжнім і поперечним ножами, заслінкою для утримання ґрунту і механізмом підйому, що виконує, опускання і розвантаження.

Скрепери застосовують при зведенні насипів, дамб, розробці виїмок, ритті каналів, розкривних роботах у кар'єрах. Розробляють ґрунти I і II категорій і розпушені III-IV категорій, без великих включень. При великих обсягах робіт вартість розробки ґрунту скреперами значно нижча, ніж при застосуванні екскаваторів і транспортуванні ґрунту автосамоскидами. Причіпні скрепери з місткістю ковша 1,5-15 м3 застосовуються при дальності транспортування 100-800 м., випуск їх обмежений. Найбільше поширення одержали самохідні (напівначіпні) скрепери з місткістю ковша 10-40 м3 і транспортною швидкістю до 55 км/год; дальність транспортування до 5000м.Сучасні скрепери мають гідравлічний привід, канатний використовується тільки в старих моделях. Розвантаження ковша буває вільне, напівпримусове і примусове. При перших двох способах ківш погано очищається від липких і перезволожених ґрунтів, тому зараз переважно застосовується примусовий спосіб, коли ґрунт виштовхується задньою стінкою, що переміщується гідроциліндрами по ковзанках ковша. При завантаженні скрепера (рис. 89) ківш опускається на ґрунт, врізається в нього під дією сили тяги чи власного двигуна тягача і знімає шар ґрунту (/). Наповнений ковш піднімається в транспортне положення (II), ґрунт утримується опущеною заслінкою; скрепер переміщається до місця вивантаження. Розвантажується на ходу (III) ґрунт розрівнюється ножем чи днищем ковша і частково ущільнюється; товщина відсипання регулюється підйомом і опусканням ковша гідроциліндрами. Потім скрепер повертається до місця завантаження (IV) і цикл повторюється. Для кращого заповнення ковша і зменшення зусиль при завантаженні застосовуються скрепери з елеваторним завантажувальним пристроєм (V).

Рис. 89 – Схеми робочого процесу скрепера

Напівнавісний (самохідний) скрепер (рис.90) агрегатуєтся з одноосьовим тягачем 7, що зчіпним пристроєм 2 з'єднується з хоботом тягової рами 4 скрепера. Кермовими гідроциліндрами 3 здійснюється поворот тягача щодо скрепера. Качалка 6 тягової рами шарніром 10 з'єднується з ковшем 8 безрамної конструкції, що спирається на задню вісь 12. Передня заслінка 7 зв'язана з ковшем шарнірно. Гідроциліндри 5 здійснюють підйом і опускання ковша, циліндри 9 керують заслінкою, циліндри 11 висувають задню стінку, примусово вивантажуючи ґрунт. Буфер 13 служить для завантаження скрепера зі штовхачем у складних умовах; штовхач— колісний чи гусеничний бульдозер зі спеціальним відвалом.

Рис. 90 - Самохідний скрепер

Підвищення продуктивності скрепера досягається збільшенням наповнення ковша і зменшенням часу циклу за рахунок застосування раціональних схем руху скреперів і створення сприятливих дорожніх умов. Час і шлях наповнення ковша можуть бути скорочені в 1,5-2 рази застосуванням штовхачів. Самохідні скрепери випускаються з дизель-електричними приводами і всіма приводними мотор-колесами, а також двомоторні; намічений випуск скреперів з ковшами місткістю 50 і 70 м3 і скреперних потягів із загальною місткістю 160-200 м3. Для зниження опору завантаженню ковша випускаються двохковшові скрепери і з телескопічним ковшем. Вітчизняні скрепери забезпечуються агрегатированими комплектами апаратури для стабілізації положення ковша при планувальних роботах, що дають точність дотримання подовжнього ухилу ±4 см.

Основні правила безпечної експлуатації землерийно-транспортних машин такі. Забороняється робити переміщення ґрунту бульдозером на підйом більш 15°, під ухил більш 30°, вести роботи на косогорах з поперечним ухилом понад 30°, а також висувати відвал за брівку укосу виїмки при скиданні ґрунту. Забороняються різкі розвороти на крутих косогорах, щоб уникнути сповзання і перекидання машини. При оглядах знизу відвал бульдозера і ківш скрепера повинні спиратися на спеціальну підкладку. Розвертати скрепер наприкінці робочих ділянок і на крутих поворотах необхідно на першій передачі. Не слід круто розвертатися з піднятим порожнім ковшем, тому що скрепер може втратити стійкість; не допускаються повороти при заглибленому ковші. Забороняється перебування людей між скрепером, тягачем і штовхачем, а також наближати скрепер на відстань менш 0,5 м. до відкосу виїмки і менше 1 м до відкосу свіженасипаного насипу.

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  3. А. Розрахунки з використанням дистанційного банкінгу.
  4. АГД як галузь економічної науки
  5. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  6. Адміністративне право як галузь права
  7. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  8. Алгоритм розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва нового та реконструкції діючих підприємств харчування.
  9. Альтернативна вартість та її використання у проектному аналізі
  10. Аналіз використання капіталу.
  11. Аналіз використання матеріальних ресурсів
  12. Аналіз використання матеріальних ресурсів.




Переглядів: 1170

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Різновид, призначення та основи конструкції бульдозерів. | Призначення та основи конструкції деревовалів та кущорізов

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.