Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Формування бухгалтерської інформації на стадії первинного обліку

Формування бухгалтерської інформації для управління необхідно базувати на наявності органічного зв'язку між первинними бухгалтерськими документами, обліковими регістрами та бухгалтерською звітністю.

Зауважимо, що завданням документування на всіх стадіях облікового процесу є надання юридичної доказовості бухгалтерських записів.

Документ (від лат. Documentum- свідоцтво) визначається як:

1)діловий папір, який юридично підтверджує визначенні права її власників, який фіксує, засвідчує визначенні факти, події;

2) інформація, свідоцтва, данні, які зафіксована на матеріальному носії, та такі що мають офіційний характер та призначені для використання, обробки та передачі.

На стадії первинного обліку бухгалтерська інформація формується на підставі первинних бухгалтерських документів. Первинна документація є основним джерелом інформації в процесі виявлення, вимірювання, реєстрації інформації про діяльність підприємства.

Згідно п.1 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» під первинним обліковим документом розуміють документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Первинні облікові документи, що фіксують факти здійснення господарських операцій, є підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій.

Первинні облікові документи необхідно складати у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення.

При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного облікового документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Враховуючи потребу в юридичної доказовості господарських операцій, що фіксуються у первинних документах важливим є чітке визначення вимог, при яких документ може бути визнаний первинним документом бухгалтерського обліку. Слід зазначити, що законодавчо встановлено досить вузький перелік обов'язкових реквізитів первинних та зведених облікових документів, які надають їм юридичної сили та доказовості (рис.4.3).

 

Рис.4.3 Перелік обов'язкових реквізитів первинних бухгалтерських документів, встановлений законодавством України

Так у якості обов'язкових реквізитів щодо первинних документівЗаконом України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» визначено:

1) назва документа (форми);

2) дата і місце складання;

3) назва підприємства, від імені якого складені документи;

4) зміст та обсяг господарської операції;

5) одиниця виміру господарської операції;

6) посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

7) особисті підписи або інші данні, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Господарським кодексом України, який встановлює відповідно до Конституції України, правові основи господарської діяльності (господарювання) з урахуванням різноманітності суб'єктів господарювання різних форм власності, передбачено необхідність засвідчення печаткою особистого підпису особи, що є повноважною в аспекті засвідчення факту здійснення господарської операції суб'єктом господарювання.

В умовах автоматизації додаткової уваги потребує питання визнання в бухгалтерському обліку первинних документів, що створені засобами обчислювальної техніки на файлових носіях.

У такому випадку первинні документи застосовуються у бухгалтерському обліку за умови надання їм юридичної сили і доказовості.

Документ, виготовлений автоматизованим способом, повинен бути записаний на матеріальному носії (магнітному, паперовому), виготовлений і розмічений за вимогами відповідного стандарту і закодований згідно з затвердженою системою кодифікації.

Первинний документ може бути підписаний особою, із застосуванням факсиміле, штампу, символу або іншим механічним чи електронним способом посвідчення. Підписи осіб, відповідальних за складання первинних документів на обчислювальних машинах та інших засобах організаційної техніки, виконуються у вигляді паролю або іншим способом авторизації, що дає змогу однозначно ідентифікувати особу, яка здійснила господарську операцію.

Наявність великого спектру господарчих операцій, які фіксуються у первинних документах, та різноманітність інформаційних потреб користувачів бухгалтерської інформації, що буде сформована на підставі належним чином оформлених первинних документів, обумовило регламентування на нормативному рівні типових форм первинних документів з метою розширення та гармонізації. Адже, тільки зафіксована у документах сукупність економічної інформації може бути відображена на рахунках бухгалтерського обліку.


Читайте також:

  1. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  2. Автоматизовані форми та системи обліку.
  3. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  4. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  5. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  6. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  7. Алгоритм формування статутного фонду банку
  8. Алфавітний підхід до вимірювання кількості інформації.
  9. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  10. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  11. Аналіз зовнішньої інформації
  12. Аналіз інформації та постановка задачі дослідження




Переглядів: 1029

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність та стадії облікового процесу | Формування бухгалтерської інформації на стадії поточного обліку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.