Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Види приміщень для обслуговування споживачів, їх характеристика

ХАРАКТЕРИСТИКА ТОРГОВЕЛЬНИХ ПРИМІЩЕНЬ ТА ЇХ ОБЛАДНАННЯ

План:

1. Види приміщень для обслуговування споживачів, їх характеристика

2. Види підсобних приміщень, їх характеристика

3. Обладнання торговельних приміщень

Відповідно до будівельних норм, правил проектування і ДСТУ4281:2004 «Заклади ресторанного господарства. Класифікація» у закладах ресторанного господарства сучасної споруди фасад оформ­ляють лаконічними декоративно-художніми засобами, добиваючись великої кількості світла і простору в приміщеннях. Часто поверхню фасаду роблять заскленою, використовуючи дзеркальне поліроване скло. Суцільне і часткове скління дозволяє застосовувати декоративні вітражі з підсвічуванням. При цьому цілком доречно влаштовувати тут же внутрішні дворики і газони. Таким чином, фасад мов би впису­ється в навколишнє середовище, тобто створюється художньо-есте­тична єдність архітектурного образу і природи, що створює у відвіду­вачів гарний настрій, викликає позитивні емоції.

В оформленні фасаду ресторанного закладу можуть застосовува­тися і елементи композиції національної архітектури. З цією метою проектувальники вводять у фасади будівель елементи національного декору і традиційні обробні матеріали.

Вхід до ресторанного закладу повинен забезпечувати одночас­ний рух двох зустрічних потоків споживачів на вхід і вихід. У закладах з кількістю місць у залі більше 50 мають бути передбачені окремі входи і виходи для обслуговуючого персоналу.

Над входом закладу повинен бути влаштований виносний кози­рок. Це одна з,ознак турботи про гостей закладу.

Біля входу до закладу влаштовують вмонтовані в ступені шкреб­ки, грати або металеві сітки для очищення взуття від бруду. Не пе­решкодять урна, висаджені в ящики, вазони квіти і трава, невелика лавка. У ресторанних закладах на 100 місць і більше, розташованих у районах з температурою зовнішнього повітря — 15°С і нижче, вхідні двері обладнують легко тепловою завісою.

Ресторанний заклад повинен мати вивіску з назвою його типу, класу, форм організації його діяльності, призначення, юридичної особи (місцезнаходження власника), інформації про режим роботи, про послуги, що надаються.

До приміщень для відвідувачів у закладах ресторанного госпо­дарства належать: вестибюльна група, зали, підсобки.

До вестибюльної групи належать вестибюль, гардероб, туалетні кімнати, кімната для паління.

Вестибюль— приміщення, де розміщуються гардероб для вер­хнього одягу відвідувачів, туалетні кімнати, а в ресторанах класу «люкс» і вищого класу передбачені додатково курильні. Площа вес­тибюля повинна бути пропорційна площі торгового залу. Так, якщо вона становить приблизно чверть торгового залу, то відвідувачам доводиться чекати обслуговування в гардеробі і вільних місць у залі, що позначається на їхньому настрої і якості обслуговування, тобто площа вестибюля повинна становити приблизно 0,3-0,45 м2 на одне місце. Інтер'єр вестибюля має відповідати стилю оформлення всьо­го ресторану. Вестибюль рекомендується обладнати дзеркалами, встановити тут м'які меблі (крісла, банкетки) і журнальні столики. У вестибюлі розміщується інформація про послуги, які надає ресто­ран, організовується продаж сигарет, газет, сувенірів тощо. На вид­ному місці вивішується табло з інформацією, яка вказує на клас рес­торану. До вестибюля примикає гардероб.

Гардероб— приміщення, яке обладнане двосторонніми секцій­ними металевими вішалками з розсувними кронштейнами. Кількість гачків вішалок повинна бути на 10 % більше посадочних місць у за­лі; вони розташовуються на висоті 1,5 м від підлоги. Для зберігання взуття, портфелів, сумок на внутрішній стороні гардеробної стійки обладнані секції-полиці. На підприємствах із самообслуговуванням за відсутності гардероба вішалки для одягу встановлюють безпосе­редньо у залах. У закладах швидкого харчування загалом вішалок може не бути.

Туалетні кімнати— приміщення, де відвідувач може помити руки, поправити зачіску тощо. Розташовуються вони поряд з гарде­робом. У туалетних кімнатах повинні бути підведення холодної і гарячої води, туалетне мило і папір, паперові рушники, серветки. У ресторанах класу «люкс» і вищого класу в туалетних кімнатах го­стям пропонуються свіжі індивідуальні полотняні серветки, щітки для одягу і взуття.

Санітарний стан туалетних кімнат повинен бути бездоганним: ідеальна чистота, гарна вентиляція і яскраве освітлення.

Кімната для палінняоблаштовується зручними м'якими меб­лями, попільничками на ніжках. Для обробки інтер'єру не можна за­стосовувати легкозаймисті матеріали. Для видалення диму примі­щення забезпечують інтенсивною вентиляцією. Так, окрім загально-обмінної вентиляції, при якій повітря видаляється з верхньої зони приміщень, в курильні рекомендується влаштовувати витяжку на відстані 1,75 м від підлоги.

Зали ресторанного закладу — це приміщення, в яких обслугову­ють відвідувачів. Зали підрозділяються на аванзал, основний зал, в якому здійснюється повсякденне обслуговування, банкетний зал, коктейль — зал.

Аванзал — приміщення для очікування, збору і відпочинку уча­сників урочистостей, обладнане кріслами і журнальними столиками, квіткарками. Аванзал використовується для очікування вільних місць у залі. Оформлення аванзалу і банкетного залу повинне гар­монійно поєднуватися. У ресторанах «люкс» для прикраси аванзалу використовують картини й інші твори талановитих художників, жи­ві екзотичні рослини, акваріуми в стінах з неповторними за красою рибками. Все це допомагає створити у відвідувачів гарний настрій.

Банкетний зал— основне приміщення, де відвідувачі обідають або вечеряють, відпочивають або відзначають ювілей. Оформленню, інтер'єру і комфортності залу приділяється особлива увага. Психо­логи довели, що комфорт залу — освітлення, вентиляція, сервіровка столу, музика — створює гарний настрій і підвищує апетит у відві­дувачів. Всі деталі інтер'єру залу повинні відповідати дизайну за­кладу і відображати художній задум архітектора. Предмети, що ото­чують відвідувача закладу, — меблі, устаткування, світильники — мають створювати єдиний комплекс. Декоративні грати, екрани по­винні закривати прилади опалювання, вентиляцію і виробничі вхо­ди. При оформленні приміщень залу враховуються його наймену­вання, кухня і особливості обслуговування.

Світло відіграє величезну роль в інтер'єрі залу, воно може зро­бити його просторішим, затишнішим, налаштувати відвідувачів на тиху бесіду або розмову жвавішою. Освітлення може бути місцевим, змішаним і загальним, що додає залу додаткового затишку. При­стрій освітлення повинен гармонійно вписуватися в інтер'єр залу — і в денну, і у вечірню пору.

При місцевому або індивідуальному освітленні окремих столів застосовують настільні лампи з абажурами або вішають на стіни красиві бра. Для індивідуального освітлення естради і танцмайдан­чика застосовують кольорові прожектори і різні прилади ілюзіону.

При загальному освітленні в залах з високою стелею використо­вують люстри, при низьких стелях — плафони, що дозволяє рівно­мірно освітлювати все приміщення. При обслуговуванні учасників конференцій, з'їздів або фестивалів у залі включають загальне поси­лене світло, зазвичай використовують нормальне освітлення, в ніч­ний час (неробочий) залишають чергове світло.

Колір стін, стель і штор на вікнах має важливе значення. Вони можуть діяти заспокійливо або збудливо, бути теплих або холодних кольорів. На виборі кольорової гами залу найчастіше позначається орієнтація на сторони світла. При північній і східній орієнтації при­міщення похмурі, в цих випадках необхідна тепла гама. При півден­но-західній орієнтації, переважно застосування кольорів холодної гами.

Обробні матеріали — міцні, гігієнічні, водонепроникні, такі, що з малюнками на поверхні. При обробці стін і стель у залах ресторану застосовують звукопоглинальні плити і акустичні панелі, що дає змогу проводити концерти, організовувати музичні вечори. Як зву­коізоляційний матеріал використовують перфоровані деревно-волокнисті плити, покриті вогнетривким матеріалом.

Повітря в залі, його свіжість і чистота великою мірою визнача­ють комфорт ресторану. У ресторанах «люкс» і вищого класу засто­совується система кондиціонування повітря з автоматичною під­тримкою оптимальної температури і вологості. Найбільш сприят­лива температура 16-18 °С при відносній вологості повітря 60-65 %. Для охолоджування повітря в торговому залі влітку і нагрівання йо­го в зимовий час у ресторанах використовують кондиціонери. Вони безшумні, легкі в управлінні, за допомогою дистанційного керуван­ня їх можна включати і встановлювати режим роботи. Сучасні кон­диціонери мають відмінний дизайн. їх кріплять на стіні в торговому залі ресторану.

Коктейль-зал розташовується в окремому приміщенні або у ве­стибюлі, гармонійно вписуючись у комплекс торгових приміщень і водночас відрізняючись своїм оформленням. Зал призначений для проведення банкету-коктейля при обслуговуванні учасників офіцій­них зустрічей (конференцій, нарад), фестивалів тощо. На банкеті-коктейлі ні тарілки, ні прилади індивідуального користування не за­стосовуються. Всі закуски, укладені на блюда, а також напої в чар­ках і бокалах на підносах пропонують гостям офіціанти, замість ви­делок гості користуються спеціальними банкетними шпагами. У залі встановлюють невеликі столики біля стін і колон, банкетки, які в поєднанні з кріслами і диванами створюють затишок. Зал прикра­шають декоративними рослинами і картинами.

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  5. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  6. Автокореляційна характеристика системи
  7. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  8. Аконність залишення засуджених у слідчому ізоляторі для роботи з господарського обслуговування.
  9. Акустичний контроль приміщень через засоби телефонного зв'язку
  10. Алгоритм моделювання систем масового обслуговування
  11. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  12. Аналіз технічного рівня підприємств побутового обслуговування.




Переглядів: 3832

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проектно-технічна документація | Види підсобних приміщень, їх характеристика

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.