МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Філософські та ораторські праці про виховання, школу, методики навчання, вимоги до вчителя.Педагогічна думка Стародавнього світу мала великий вплив на розвиток педагогіки як науки. У Стародавній Греції пізнання процесів виховання – це не просто сумування спостережень, а передусім спроба їх осмислення. Педагогічні проблеми розглядались філософами, а педагогіка була складовою частиною філософії. Демокріт: · досліджує сутність виховання та розглядає особистість і виховання з точки зору внутрішнього світу. Він вважав, що виховання – це перетворення сутності людини, а не доповнення чогось до неї. Тому великого значення надавав власним зусиллям людини. Сократ: · розробляє ідею самопізнання і самовдосконалення; · запропонував метод навчання через постановку запитань і пошук відповідей (маєвтику), який у сучасній дидактиці отримав назву еврістичної бесіди. Платон: · розробляв ідею соціального характеру виховання в працях “Держава”, “Закони”; · запропонував ідею державного виховання дітей з раннього віку; · поставив ідею виховуючого навчання. Платон організував власну школу “Академію”. Аристотель:· обгрунтував ідею всебічного розвитку особистості природою людини (три види душі); · запропонував ідею державної школи та рівного (однакового) виховання для вільних громадян. Аристотель організував власну школу Ліцей. Основна праця – “Політика”. Квінтіліан: Перший вчитель риторики Стародавнього Риму, який отримував за навчання державну платню. Основна його праця – “Виховання оратора”. · на практиці розробив і обгрунтував ідеал добре освіченої і красномовної людини і показав основні шляхи його досягнення.
3. Виховання та освіта першоукраїнців. Скіфське царство і грецькі міста колонії У першоукраінців були свої особливості рабовласницького устрою. У містах-колоніях існував рабовласницький лад, войовничі кочівники та царські скіфи дотримувалися рабовласницьких взаємин, брали в полон і продавали в рабство своїх ворогів на торгищах міст-колоній. Племена першоукраінців фактично рабства не підтримували, але є свідчення очевидців, що у деяких слов’янських племен рабство існувало, але було обмеженим рядом вимог. У 1 тис. до н.е. територія України потрапляє у сферу античних впливів. і це започатковує нову епоху в розвитку культурних традицій українців. З 7 ст. до н.е. розпочинається колонізація північного узбережжя Чорного моря. У 6 от. до н.е. засновано грецькі міста-поліси: Ольвію, Тірас, Пантікапей, Херсонес. Кожне місто - окрема республіка, єдиної держави не було. Існував демократичний лад, вибірна система влади. Розвивалося хліборобство, садівництво, виноградарство і ремесло. Значна частина населення було освіченим (Ольвія). За прикладом Греції створювались школи. Система освіти мала п’ятиступінчатий вигляд : виховання в сім’ї (до 7); школа граматиста і кіфариста (7–13/14); гімназія (І6 – 18); ефебія (18 – 20), Ставилася мета всебічного розвитку особистості. Існувало професійно-ремісниче учнівство. До навчальних закладів міст-колоній знать першоукраїнців все частіше віддавала власних дітей на “донавчання”, але за умови збереження віри, звичаїв і обрядів свого народу, бо за елінізацію жорстоко карали навіть на смерть. Великий вплив на розвиток України здійснило скіфське царство (6-5 ст. до н.е.). Це була рабовласницька держава, територія якої простяглась від Дунаю до Дону. Серед скіфів виділяли 4 групи: “царські скіфи” і скіфи-скотарі, що заселяли Причорноморські степи, скіфи-орачі та скіфи-землероби, які жили в Придніпров’ї. Племена скіфів-орачів і хліборобів, які беруть свій початок з трипільської культури, поступово переймали деякі риси античної культури. Скіфи асимілювали з місцевим населенням праукраїнців, давали їм назву своїх племен. Першоукраїнці перейняли від скіфів багато мистецтв, у тому числі і певні характеристики військової доблесті, кращі види господарської діяльності, але залишили власну мову, віру, звичаї, традиції, обряди і ритуали. Про високий рівень освіти першоукраінців-скіфів свідчить багато фактів. Перш за все вони мали звукову писемність, певну перекладницьку і власну оригінальну літературу. Тому можна зробити припущення, що у першоукраїнців були власні школи, де навчали міфології, письму, сільськогосподарському календарю, багатьом ремеслам і мистецтвам. Велике місце відводилося оволодінню знаряддями праці, полюванню, веденню військових дій. Український народ сприйняв від скіфів найкраще, але залишив власну мову, звичаї, традиції, обряди і ритуали. У першоукраїнців існували власні обряди і ритуали, які мали велике виховне значення: обряд освячення народження дитини; була розроблена система допологового виховання майбутньої дитини (лицарське ставлення до жінки-майбутньої матері); обряд поховання людей, який, крім прямого призначення, виконував і важливу виховну функцію - формування національних рис ставлення до старших, предків і померлих; обряд посвяти воїна, який згодом переросте у свято повноліття; обряди заручення, одруження. У результаті склався менталітет українця, для якого характерно працьовитість і миролюбність, поетична ліричність і смуток, мрійливість, щиросердність, висока духовність, турботливе ставлення до дітей і престарілих, самовідданість у захисті сім’ї, земель, племені і Вітчизни, деякий консерватизм навичок і традицій, мислення і особливо національних рис характеру.
Читайте також:
|
||||||||
|