МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Суть та основи бюджетного устроюТЕМА 4 БЮДЖЕТНИЙ УСТРІЙ І ПОБУДОВА БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ Структура бюджету розглядається у горизонтальному і вертикальному розрізах. У горизонтальному вона характеризується складом доходів і видатків, а також їх питомою вагою. У вертикальному розрізі структура бюджету розглядається за рівнями державної влади та управління і характеризується взаємопов`язаними поняттями "бюджетний устрій" і "бюджетна система". Бюджетний устрій визначає організацію і принципи побудови бюджетної системи, структуру бюджетної системи, взаємовідносини між окремими ланками бюджетної системи. Бюджетний устрій України визначається з урахуванням державного устрою й адміністративно-територіального поділу України. Бюджетний устрій ґрунтується на таких засадах: – виокремлення видів бюджетів, що створюються в даній країні; – встановлення принципів побудови бюджетної системи; – розмежування доходів і видатків між ланками бюджетної системи; – визначення характеру і форм взаємовідносин між бюджетами. Теоретично можливі три варіанти виокремлення видів бюджетів: – створення єдиного бюджету для всієї країни; – створення окремих регіональних бюджетів (як перший, так і другий варіанти мають суттєві недоліки і не знайшли застосування); – створення на кожному рівні адміністративного поділу централізованих і децентралізованих видів бюджетів. Відповідно до такого підходу у бюджетній системі розрізняють: – центральні бюджети; – місцеві бюджети. До центральнихналежить централізований бюджет країни (в Україні - державний бюджет) і центральні бюджети федеративних утворень (республіканський бюджет Автономної Республіки Крим). Місцевібюджети розрізняються за рівнями адміністративного поділу на: – централізовані відповідно до певної адміністративної одиниці (обласні, районні, міські); – децентралізовані (міст, сіл, селищ і районів у містах). 2. Розмежування доходів і видатків між бюджетами Розмежування доходів і видатків між окремими бюджетами починається з розподілу видатків. Оскільки бюджет є фінансовою базою держави, то в основі розмежування видатків лежить визначення меж функціональних повноважень між окремими рівнями державної влади й управління. При цьому функціональні повноваження поділяються на неделеговані державні повноваження, делеговані та власні повноваження. Розподіл делегованих державних повноважень здійснюється на основі функціональної класифікації видатків бюджету між різними рівнями місцевого самоврядування. Розрізняють такі види видатків держави на здійснення функціональних повноважень: Видатки на здійснення неделегованих державних повноважень - це видатки на забезпечення конституційного ладу держави, державного суверенітету та інші видатки, які не можуть бути передані на виконання місцевому самоврядуванню. Такі видатки здійснюються за рахунок коштів державного бюджету України. До видатків на виконання неделегованих державних повноважень належать видатки на державне управління, законодавчу і виконавчу владу, утримання Адміністрації Президента України, судову владу, міжнародну діяльність, національну оборону, правоохоронну діяльність, обслуговування державного боргу, проведення загальнодержавних виборів та референдумів. Видатки на здійснення делегованих державних повноважень - це видатки, які визначаються функціями держави та можуть бути передані на виконання місцевому самоврядуванню з метою забезпечення найефективнішого їх використання. Такі видатки здійснюються за рахунок коштів місцевих бюджетів. Розподіл видатків може ґрунтуватися на двох принципах: відомчій підпорядкованості і територіальному розташуванню об’єктів фінансування. Принцип відомчої підпорядкованостіозначає, що суб’єкт бюджетного фінансування отримує кошти з того бюджету, який відповідає рівню органу управління цим суб’єктом. Принцип територіального розташуванняозначає, що фінансування здійснюється з бюджету тієї адміністративної одиниці, на території якої знаходиться суб’єкт фінансування. На даний час основним є принцип відомчої підпорядкованості. Розподіл доходів є похідним від розподілу видатків і має в своїй основі такі принципи: – забезпечення надійної фінансової бази для фінансування закріплених видатків; – встановлення залежності між зусиллями органів влади і управління та формуванням доходів відповідних бюджетів; – встановлення зацікавленості місцевих органів влади у пошуку і мобілізації фінансових ресурсів і недопущення адміністративного вилучення доходів для бюджетів вищого рівня. Розподіл доходів ґрунтується на встановленні загальнодержавних податків і платежів та місцевих податків і зборів. Загальнодержавні податки та обов’язкові платежіподіляються на: – закріплені - доходи, які повністю або частково (за твердо фіксованим нормативом) надходять до даного бюджету; –регулюючі - такі доходи, від яких встановлюються відрахування до бюджетів нижчих рівнів відповідно до їх потреб, тобто нормативи відрахувань диференціюються в розрізі окремих бюджетів і періодично (як правило, щорічно) змінюються. Нині в Україні переважають закріплені доходи. Бюджетне регулювання має досить обмежений характер. Місцеві податки і збори закріплюються за місцевими бюджетами відповідно до того, який орган їх встановлює. На даний час у розподілі видатків склались такі пропозиції: – з державного бюджету фінансуються видатки на оборону, розвиток економіки, на утримання органів загальнодержавної влади та управління, прокуратури, судової влади, митних і податкових органів, окремі видатки на соціальний захист населення і незначна частина видатків на соціально-культурну сферу; – з місцевих бюджетів фінансується переважна частина видатків на соціально-культурну сферу, утримання місцевої інфраструктури, місцевих органів влади та управління.
Читайте також:
|
||||||||
|