Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Товарний знак

Товарний знак – це товарна марка (або її частина), що зареєстрована в установленому порядку у відповідних державних органах і має юридичний захист. Товарний знак є об’єктом промислової власності, його юричний захист здійснюється на основі Законів України “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг” (1993 р.) та “Про захист економічної конкуренції” (2001 р.), а офіційну реєстрацію товарних знаків виконує Департамет інтелектуальної власності у складі Міносвіти і науки України.

В Україні Закон “Про охорону прав на знаки для товарів та послуг” набув чинності 1 липня 1994 року.

Державний комітет України з питань інтелектуальної власності (Держпатент України) забезпечує реалізацію державної політики у сфері правової охорони знаків в Україні, приймає до розгляду заявки, здійснює їх експертизу та державну реєстрацію знаків, публікує офіційні відомості, видає свідоцтва, а також виконує інші функції з питань інтелектуальної власності, які затверджені Кабінетом Міністрів України.

Правова охорона надається знаку, який не суперечить інтересам суспільства, принципам гуманності і моралі, та на який не поширюються підстави для відмови в наданні правової охорони, встановлені Законом України “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг”.

Об’єктом знака можуть бути словесні, зображувальні, об’ємні та інші позначення або їх комбінація, виконані у будь-якому кольорі чи поєднанні кольорів.

Право власності на знак засвідчується свідоцтвом. Строк дії свідоцтва становить 10 років від дати подання заявки до Держпатенту.

Не набувають правової охорони позначення, які зображують:

Ø державні герби, прапори та емблеми;

Ø офіційні назви держав;

Ø емблеми, скорочені або повні найменування міжнародних міжурядових організацій;

Ø офіційні контрольні, гарантійні та пробірні клейма, печатки;

Ø нагороди та інші відзнаки.

Такі позначення можуть бути включені до знака елементи, що не охороняються, якщо на це є згода відповідного компетентного органу або їх власників.

Не набувають правової охорони також позначення, які:

Ø не мають розрізняльної здатності;

Ø є загальновживаними як позначення товарів і послуг певного виду;

Ø вказують на вид, якість, кількість, властивості, призначення, цінність товарів і послуг, а також на місце і час виготовлення чи збуту товарів або надання послуг;

Ø є оманливими або такими, що можуть ввести в оману щодо товару, послуги або особи, яка виробляє товар або надає послугу;

Ø є загальнодержавними символами і термінами.

Ці позначення можуть бути внесені до знака як елементи, що не охороняються, якщо вони не займають домінуючого положення в зображенні знака.

Не можуть бути зареєстровані як знаки позначення, які є тотожними або схожими настільки, що їх можна сплутати зі знаками, раніше зареєстрованими чи заявленими на реєстрацію в Україні на ім’я іншої особи для однорідних товарів і послуг; знаками інших осіб, якщо ці знаки охороняються без реєстрації на підставі міжнародних договорів, учасником яких є Україна; фірмовими найменуваннями, що відомі в Україні і належать іншим особам, які одержали право на них до дати подання до Держпатенту заявки щодо однорідних товарів і послуг; найменуваннями місць походження, крім випадків, коли вони включені до знака як елементи, що не охороняються, і зареєстровані на ім’я осіб, які мають право користуватися такими найменуваннями; сертифікаційними знаками, зареєстрованими у встановленому порядку.

Не реєструються як знаки позначення:

Ø товарні марки, права на які належать в Україні іншим особам;

Ø назви відомих в Україні творів науки, літератури та мистецтва або цитати і персонажі з них, твори мистецтва та їх фрагменти без згоди власників авторського права або їх правонаступників;

Ø прізвища, імена, псевдоніми та похідні від них, потртрети відомих в Україні осіб без їх згоди.

Особа, яка бажає одержати свідоцтво, подає до Держпатенту України заявку. Заявка подається на один знак. Заявка складається українською мовою і містить:

¨ заяву про реєстрацію знака;

¨ зображення позначення, що заявляється;

¨ перелік товарів і послуг, для яких заявник просить зареєструвати знак, згрупованих за Міжнародною класифікацією товарів і послуг для реєстрації знаків.

У заяві про реєстрацію знака необхідно зазначити заявника (заявників) та його адресу. Якщо завник просить охорону кольору чи поєднання кольорів як розрізняльної ознаки свого знака, то він зобов’язаний: заявити про це і зазначити в заяві колір чи поєднання кольорів, охорону яких він просить; подати в заявці кольорові зображення зазначеного знака.

Товарні знаки дозволяють:

· Відрізнити одне підприємство від іншого, співставити товар з його виробником, зафіксувати юридичне право виробника на використання конкретного товарного знаку. Таким чином товарний знак захищає товар виробника від конкурентів.

· Гарантувати якість товарів, позначених товарним знаком. Паралель “фірмовий товар – товар якісний” обумовлює більшу популярність товарів, позначених фірмовим товарним знаком у порівнянні із анонімними аналогами.

· Підвищувати естетичність виробу або упаковки внаслідок привабливого товарного знаку як елементу оформлення.

· Закцентувати рекламну увагу на візуальних елементах, які використовуються підприємством при всякій нагоді для привернення уваги споживачів.

Існують вимоги до товарного знаку:

1. простота або відсутність великої кількості складних ліній, дрібних деталей;

2. індивідуальність (оригінальність) або надання можливості споживачам відрізняти один товар від іншого, одне підприємство від іншого;

3. зовнішній вигляд або естетичність, графіка, кольорова гамма, розташування, привабливість;

4. охоронопридатність або придатність товарного знаку до законодавчої охорони, його неповторність.


Читайте також:

  1. Номенклатура, товарний асортимент.
  2. Світовий товарний ринок.
  3. Тема 4. ТОВАРНИЙ РИНОК
  4. ТЕМА 5. ТОВАРНИЙ РИНОК. МОДЕЛЬ AD-AS.
  5. Товарний знак
  6. Товарні угоди. Товарний арбітраж




Переглядів: 1580

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Контрольні запитання до іспиту | Упаковка товарів: вибір, застосування, основні напрямки удосконалення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.