МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Товарний знакТоварний знак – це товарна марка (або її частина), що зареєстрована в установленому порядку у відповідних державних органах і має юридичний захист. Товарний знак є об’єктом промислової власності, його юричний захист здійснюється на основі Законів України “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг” (1993 р.) та “Про захист економічної конкуренції” (2001 р.), а офіційну реєстрацію товарних знаків виконує Департамет інтелектуальної власності у складі Міносвіти і науки України. В Україні Закон “Про охорону прав на знаки для товарів та послуг” набув чинності 1 липня 1994 року. Державний комітет України з питань інтелектуальної власності (Держпатент України) забезпечує реалізацію державної політики у сфері правової охорони знаків в Україні, приймає до розгляду заявки, здійснює їх експертизу та державну реєстрацію знаків, публікує офіційні відомості, видає свідоцтва, а також виконує інші функції з питань інтелектуальної власності, які затверджені Кабінетом Міністрів України. Правова охорона надається знаку, який не суперечить інтересам суспільства, принципам гуманності і моралі, та на який не поширюються підстави для відмови в наданні правової охорони, встановлені Законом України “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг”. Об’єктом знака можуть бути словесні, зображувальні, об’ємні та інші позначення або їх комбінація, виконані у будь-якому кольорі чи поєднанні кольорів. Право власності на знак засвідчується свідоцтвом. Строк дії свідоцтва становить 10 років від дати подання заявки до Держпатенту. Не набувають правової охорони позначення, які зображують: Ø державні герби, прапори та емблеми; Ø офіційні назви держав; Ø емблеми, скорочені або повні найменування міжнародних міжурядових організацій; Ø офіційні контрольні, гарантійні та пробірні клейма, печатки; Ø нагороди та інші відзнаки. Такі позначення можуть бути включені до знака елементи, що не охороняються, якщо на це є згода відповідного компетентного органу або їх власників. Не набувають правової охорони також позначення, які: Ø не мають розрізняльної здатності; Ø є загальновживаними як позначення товарів і послуг певного виду; Ø вказують на вид, якість, кількість, властивості, призначення, цінність товарів і послуг, а також на місце і час виготовлення чи збуту товарів або надання послуг; Ø є оманливими або такими, що можуть ввести в оману щодо товару, послуги або особи, яка виробляє товар або надає послугу; Ø є загальнодержавними символами і термінами. Ці позначення можуть бути внесені до знака як елементи, що не охороняються, якщо вони не займають домінуючого положення в зображенні знака. Не можуть бути зареєстровані як знаки позначення, які є тотожними або схожими настільки, що їх можна сплутати зі знаками, раніше зареєстрованими чи заявленими на реєстрацію в Україні на ім’я іншої особи для однорідних товарів і послуг; знаками інших осіб, якщо ці знаки охороняються без реєстрації на підставі міжнародних договорів, учасником яких є Україна; фірмовими найменуваннями, що відомі в Україні і належать іншим особам, які одержали право на них до дати подання до Держпатенту заявки щодо однорідних товарів і послуг; найменуваннями місць походження, крім випадків, коли вони включені до знака як елементи, що не охороняються, і зареєстровані на ім’я осіб, які мають право користуватися такими найменуваннями; сертифікаційними знаками, зареєстрованими у встановленому порядку. Не реєструються як знаки позначення: Ø товарні марки, права на які належать в Україні іншим особам; Ø назви відомих в Україні творів науки, літератури та мистецтва або цитати і персонажі з них, твори мистецтва та їх фрагменти без згоди власників авторського права або їх правонаступників; Ø прізвища, імена, псевдоніми та похідні від них, потртрети відомих в Україні осіб без їх згоди. Особа, яка бажає одержати свідоцтво, подає до Держпатенту України заявку. Заявка подається на один знак. Заявка складається українською мовою і містить: ¨ заяву про реєстрацію знака; ¨ зображення позначення, що заявляється; ¨ перелік товарів і послуг, для яких заявник просить зареєструвати знак, згрупованих за Міжнародною класифікацією товарів і послуг для реєстрації знаків. У заяві про реєстрацію знака необхідно зазначити заявника (заявників) та його адресу. Якщо завник просить охорону кольору чи поєднання кольорів як розрізняльної ознаки свого знака, то він зобов’язаний: заявити про це і зазначити в заяві колір чи поєднання кольорів, охорону яких він просить; подати в заявці кольорові зображення зазначеного знака. Товарні знаки дозволяють: · Відрізнити одне підприємство від іншого, співставити товар з його виробником, зафіксувати юридичне право виробника на використання конкретного товарного знаку. Таким чином товарний знак захищає товар виробника від конкурентів. · Гарантувати якість товарів, позначених товарним знаком. Паралель “фірмовий товар – товар якісний” обумовлює більшу популярність товарів, позначених фірмовим товарним знаком у порівнянні із анонімними аналогами. · Підвищувати естетичність виробу або упаковки внаслідок привабливого товарного знаку як елементу оформлення. · Закцентувати рекламну увагу на візуальних елементах, які використовуються підприємством при всякій нагоді для привернення уваги споживачів. Існують вимоги до товарного знаку: 1. простота або відсутність великої кількості складних ліній, дрібних деталей; 2. індивідуальність (оригінальність) або надання можливості споживачам відрізняти один товар від іншого, одне підприємство від іншого; 3. зовнішній вигляд або естетичність, графіка, кольорова гамма, розташування, привабливість; 4. охоронопридатність або придатність товарного знаку до законодавчої охорони, його неповторність. Читайте також:
|
||||||||
|