Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема: Практичні основи і логічні форми розвитку наукових теорій

План

Тема: Історія становлення і загальні закони розвитку науки

План

Тема: Наука і суспільний розвиток. Проблема генезису науки.

Додаток 1.

ДОДАТКИ

ТЕМАТИКА І ПЛАНИ СЕМІНАРІВ

Заняття перше:

Основні поняття:суспільний розвиток, наукове знання, протонаука, наука, квазінаука, науково-технічний прогрес, сцієнтизм, антисцієнтизм.

1. Актуальність дослідження науки, нагальна потреба в управлінні розвитком науки та НТП.

2. Поняття науки. Сучасні концепції науки, її походження і розвитку.

3. Принципи та критерії наукового знання. Феномен квазінауки.

4. Історіографія науки. Класифікація наук і проблеми періодизації історії науки.

Основна література:3; 10; 13; 15; 18.

Додаткова література:2; 3; 4; 10; 17; 18; 19; 20.

Питання для самоконтролю:Протилежність сцієнтизму і антисцієнтизму як оцінок сучасного значення науки і НТП для суспільного розвитку.

Завдання для самостійної роботи:проаналізуйте труднощі у визначенні науки та шляхи їх подолання. Розгляньте історію науки для виявлення закономірностей її розвитку.

Заняття друге:

Основні поняття:знання, форми знання, логіка, антропоцентрізм, теоцентрізм, антропоцентрізм, схоластика, алхімія, наукова революція, наукова революція, традиції, новації, закони розвитку науки.

  1. Соціально-практичні джерела виникнення i розвитку людських знань. Зародження географічних, астрономічних, математичних, біологічних, медичних, хімічних та ін. уявлень в родоплемінному суспільстві та давніх цивілізаціях Заходу і Сходу.
  2. Виникнення логіки і теоретичної форми знання на основі поділу і протиставлення фізичної і розумової праці (знання i технічне мистецтво в культурі Давньої Греції, Еллінізму та Давнього Риму).
  3. Теоцентризм пізнання природи і людини в Середньовічній Європі. Схоластичне знання і алхімія як феномени середньовічної культури. Розвиток знання в арабській середньовічній культурі.
  4. Наукова революція 16-17 століття: витоки, рушійні сили, зміст, етапи, особистості, результати.
  5. Зв'язок і класифікація наук, становлення науки як продуктивної сили у 18 столітті.
  6. Революційні наукові відкриття та основа інтеграції знання у 19 столітті.
  7. Специфіка розвитку науки 20 століття.

Основна література:1; 2; 4; 5; 6; 7; 9; 11; 12; 14; 19; 21.

Додаткова література:1; 5; 11; 12; 13.

Питання для самоконтролю:Практичне застосування науки і освітня потреба її єдності.

Завдання для самостійної роботи:Загальні закони, тенденції і перспективи розвитку науки в цілому. (Єдність і боротьба протилежностей в розвитку науки. Наукові еволюції та революції в історії людства. Традиції і новації, спадкоємність через заперечення і повернення в науці.).

Заняття третє:

Основні поняття:наукове пізнання, предмет науки, рівні пізнання, форми пізнання, логічні форми теоретичного мислення, наукова теорія, науковий факт, наукова проблема, наукова гіпотеза, наукова ідея, наукова концепція, науковий закон, науковий принцип.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. II. Діалогічні
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  7. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  8. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  9. VІ. Структурно-логічні схеми
  10. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  11. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  12. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.




Переглядів: 708

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розділ І. Знання і розвиток | Тема: Істина як процес і результат пізнання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.