Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема: Практичні основи і логічні форми розвитку наукових теорій

План

Тема: Історія становлення і загальні закони розвитку науки

План

Тема: Наука і суспільний розвиток. Проблема генезису науки.

Додаток 1.

ДОДАТКИ

ТЕМАТИКА І ПЛАНИ СЕМІНАРІВ

Заняття перше:

Основні поняття:суспільний розвиток, наукове знання, протонаука, наука, квазінаука, науково-технічний прогрес, сцієнтизм, антисцієнтизм.

1. Актуальність дослідження науки, нагальна потреба в управлінні розвитком науки та НТП.

2. Поняття науки. Сучасні концепції науки, її походження і розвитку.

3. Принципи та критерії наукового знання. Феномен квазінауки.

4. Історіографія науки. Класифікація наук і проблеми періодизації історії науки.

Основна література:3; 10; 13; 15; 18.

Додаткова література:2; 3; 4; 10; 17; 18; 19; 20.

Питання для самоконтролю:Протилежність сцієнтизму і антисцієнтизму як оцінок сучасного значення науки і НТП для суспільного розвитку.

Завдання для самостійної роботи:проаналізуйте труднощі у визначенні науки та шляхи їх подолання. Розгляньте історію науки для виявлення закономірностей її розвитку.

Заняття друге:

Основні поняття:знання, форми знання, логіка, антропоцентрізм, теоцентрізм, антропоцентрізм, схоластика, алхімія, наукова революція, наукова революція, традиції, новації, закони розвитку науки.

  1. Соціально-практичні джерела виникнення i розвитку людських знань. Зародження географічних, астрономічних, математичних, біологічних, медичних, хімічних та ін. уявлень в родоплемінному суспільстві та давніх цивілізаціях Заходу і Сходу.
  2. Виникнення логіки і теоретичної форми знання на основі поділу і протиставлення фізичної і розумової праці (знання i технічне мистецтво в культурі Давньої Греції, Еллінізму та Давнього Риму).
  3. Теоцентризм пізнання природи і людини в Середньовічній Європі. Схоластичне знання і алхімія як феномени середньовічної культури. Розвиток знання в арабській середньовічній культурі.
  4. Наукова революція 16-17 століття: витоки, рушійні сили, зміст, етапи, особистості, результати.
  5. Зв'язок і класифікація наук, становлення науки як продуктивної сили у 18 столітті.
  6. Революційні наукові відкриття та основа інтеграції знання у 19 столітті.
  7. Специфіка розвитку науки 20 століття.

Основна література:1; 2; 4; 5; 6; 7; 9; 11; 12; 14; 19; 21.

Додаткова література:1; 5; 11; 12; 13.

Питання для самоконтролю:Практичне застосування науки і освітня потреба її єдності.

Завдання для самостійної роботи:Загальні закони, тенденції і перспективи розвитку науки в цілому. (Єдність і боротьба протилежностей в розвитку науки. Наукові еволюції та революції в історії людства. Традиції і новації, спадкоємність через заперечення і повернення в науці.).

Заняття третє:

Основні поняття:наукове пізнання, предмет науки, рівні пізнання, форми пізнання, логічні форми теоретичного мислення, наукова теорія, науковий факт, наукова проблема, наукова гіпотеза, наукова ідея, наукова концепція, науковий закон, науковий принцип.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. II. Діалогічні
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  7. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  8. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  9. VІ. Структурно-логічні схеми
  10. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  11. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  12. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.




Переглядів: 654

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розділ І. Знання і розвиток | Тема: Істина як процес і результат пізнання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.