МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема: Істина як процес і результат пізнанняПлан Тема: Проблеми наукового методу і методології План 1. Єдність теорії і практики в логіці наукового пізнання. 2. Особливості теоретичного рівня пізнання на відміну від емпіричного. 3. Генезис теорії і уявлення про трансформацію і зміну наукових теорій. 4. Поняття наукової теорії, основні логічні форми теоретичного мислення: a. Поняття наукового факту. Логічний компонент наукових фактів. b. Наукова проблема. Виникнення, постановка, розробка і вирішення наукових проблем в розвитку наукової теорії. c. Гіпотеза як форма розвитку наукової теорії. Побудова, перевірка, спростування або підтвердження наукової гіпотези. Гіпотетико-дедуктивний метод побудови теорії. d. Логічна функція наукової ідеї і концепції в становленні наукової теорії. 5. Науковий закон і принцип як зміст наукової теорії. Основна література:8; 13; 17; 18; 20. Додаткова література: 6; 7; 8; 14; 17; 18; 19. Питання для самоконтролю: Пізнавальні можливості та логічна оцінка основних форм емпіричного і теоретичного пізнання. Завдання для самостійної роботи:Логіка практичного і теоретичного визначення предмету науки. Заняття четверте: Основні поняття:науковий метод, методологія, рівні методології, наукова теорія, експеримент, методологія природничонаукового, суспільствознавчого і технічного пізнання, філософія науки, логічний позитивізм, аналітична філософія, постпозитивізм, неокантіанство, інструменталізм, операціоналізм. 1. Поняття наукового методу та його значення для науки. 2. Сучасні тлумачення сутності наукової методології та місця в ній логіки. Існуючі класифікації методів наукового пізнання, рівні методології. 3. Методи емпіричного і теоретичного дослідження, їх відмінність і зв'язок. Особливості експериментального дослідження. Зв'язок експерименту з науковою теорією. 4. Своєрідність методології природничонаукового, суспільствознавчого і технічного пізнання. 5.Логіко-методологічні проекти філософії науки ХХ ст. Основна література: 8; 13; 15; 16; 17; 18; 20. Додаткова література:15; 16; 17; 18; 19. Питання для самоконтролю:Поняття науки та її будови в логічному позитивізмі та аналітичній філософії. Постпозитивізм про особливості функціонування науки та її історичну динаміку. Особливості методологічної позиції неокантіанства, інструменталізму та операціоналізму тощо. Завдання для самостійної роботи:Загальні особливості соціально-гуманітарних наук, їх предмету і методів. Заняття п’яте: Основні поняття: істина, скептицизм, агностицизм, об'єктивна істина, абстракта істина, конкретна істина, абсолютна істина, відносна істина, критерії істини, адекватність, точність, логіко-математична точність, наукова творчість. Читайте також:
|
||||||||
|