Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема: Істина як процес і результат пізнання

План

Тема: Проблеми наукового методу і методології

План

1. Єдність теорії і практики в логіці наукового пізнання.

2. Особливості теоретичного рівня пізнання на відміну від емпіричного.

3. Генезис теорії і уявлення про трансформацію і зміну наукових теорій.

4. Поняття наукової теорії, основні логічні форми теоретичного мислення:

a. Поняття наукового факту. Логічний компонент наукових фактів.

b. Наукова проблема. Виникнення, постановка, розробка і вирішення наукових проблем в розвитку наукової теорії.

c. Гіпотеза як форма розвитку наукової теорії. Побудова, перевірка, спростування або підтвердження наукової гіпотези. Гіпотетико-дедуктивний метод побудови теорії.

d. Логічна функція наукової ідеї і концепції в становленні наукової теорії.

5. Науковий закон і принцип як зміст наукової теорії.

Основна література:8; 13; 17; 18; 20.

Додаткова література: 6; 7; 8; 14; 17; 18; 19.

Питання для самоконтролю: Пізнавальні можливості та логічна оцінка основних форм емпіричного і теоретичного пізнання.

Завдання для самостійної роботи:Логіка практичного і теоретичного визначення предмету науки.

Заняття четверте:

Основні поняття:науковий метод, методологія, рівні методології, наукова теорія, експеримент, методологія природничонаукового, суспільствознавчого і технічного пізнання, філософія науки, логічний позитивізм, аналітична філософія, постпозитивізм, неокантіанство, інструменталізм, операціоналізм.

1. Поняття наукового методу та його значення для науки.

2. Сучасні тлумачення сутності наукової методології та місця в ній логіки. Існуючі класифікації методів наукового пізнання, рівні методології.

3. Методи емпіричного і теоретичного дослідження, їх відмінність і зв'язок. Особливості експериментального дослідження. Зв'язок експерименту з науковою теорією.

4. Своєрідність методології природничонаукового, суспільствознавчого і технічного пізнання.

5.Логіко-методологічні проекти філософії науки ХХ ст.

Основна література: 8; 13; 15; 16; 17; 18; 20.

Додаткова література:15; 16; 17; 18; 19.

Питання для самоконтролю:Поняття науки та її будови в логічному позитивізмі та аналітичній філософії. Постпозитивізм про особливості функціонування науки та її історичну динаміку. Особливості методологічної позиції неокантіанства, інструменталізму та операціоналізму тощо.

Завдання для самостійної роботи:Загальні особливості соціально-гуманітарних наук, їх предмету і методів.

Заняття п’яте:

Основні поняття: істина, скептицизм, агностицизм, об'єктивна істина, абстракта істина, конкретна істина, абсолютна істина, відносна істина, критерії істини, адекватність, точність, логіко-математична точність, наукова творчість.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IV. План навчального процесу.
  5. Iзобаричний процес
  6. Iзотермiчний процес
  7. Iзохоричний процес
  8. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  9. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  10. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  11. VIII. Реакції, в результаті яких утворюються високомолекулярні сполуки
  12. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.




Переглядів: 1215

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема: Практичні основи і логічні форми розвитку наукових теорій | Тематика рефератів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.