Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема: Істина як процес і результат пізнання

План

Тема: Проблеми наукового методу і методології

План

1. Єдність теорії і практики в логіці наукового пізнання.

2. Особливості теоретичного рівня пізнання на відміну від емпіричного.

3. Генезис теорії і уявлення про трансформацію і зміну наукових теорій.

4. Поняття наукової теорії, основні логічні форми теоретичного мислення:

a. Поняття наукового факту. Логічний компонент наукових фактів.

b. Наукова проблема. Виникнення, постановка, розробка і вирішення наукових проблем в розвитку наукової теорії.

c. Гіпотеза як форма розвитку наукової теорії. Побудова, перевірка, спростування або підтвердження наукової гіпотези. Гіпотетико-дедуктивний метод побудови теорії.

d. Логічна функція наукової ідеї і концепції в становленні наукової теорії.

5. Науковий закон і принцип як зміст наукової теорії.

Основна література:8; 13; 17; 18; 20.

Додаткова література: 6; 7; 8; 14; 17; 18; 19.

Питання для самоконтролю: Пізнавальні можливості та логічна оцінка основних форм емпіричного і теоретичного пізнання.

Завдання для самостійної роботи:Логіка практичного і теоретичного визначення предмету науки.

Заняття четверте:

Основні поняття:науковий метод, методологія, рівні методології, наукова теорія, експеримент, методологія природничонаукового, суспільствознавчого і технічного пізнання, філософія науки, логічний позитивізм, аналітична філософія, постпозитивізм, неокантіанство, інструменталізм, операціоналізм.

1. Поняття наукового методу та його значення для науки.

2. Сучасні тлумачення сутності наукової методології та місця в ній логіки. Існуючі класифікації методів наукового пізнання, рівні методології.

3. Методи емпіричного і теоретичного дослідження, їх відмінність і зв'язок. Особливості експериментального дослідження. Зв'язок експерименту з науковою теорією.

4. Своєрідність методології природничонаукового, суспільствознавчого і технічного пізнання.

5.Логіко-методологічні проекти філософії науки ХХ ст.

Основна література: 8; 13; 15; 16; 17; 18; 20.

Додаткова література:15; 16; 17; 18; 19.

Питання для самоконтролю:Поняття науки та її будови в логічному позитивізмі та аналітичній філософії. Постпозитивізм про особливості функціонування науки та її історичну динаміку. Особливості методологічної позиції неокантіанства, інструменталізму та операціоналізму тощо.

Завдання для самостійної роботи:Загальні особливості соціально-гуманітарних наук, їх предмету і методів.

Заняття п’яте:

Основні поняття: істина, скептицизм, агностицизм, об'єктивна істина, абстракта істина, конкретна істина, абсолютна істина, відносна істина, критерії істини, адекватність, точність, логіко-математична точність, наукова творчість.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IV. План навчального процесу.
  5. Iзобаричний процес
  6. Iзотермiчний процес
  7. Iзохоричний процес
  8. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  9. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  10. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  11. VIII. Реакції, в результаті яких утворюються високомолекулярні сполуки
  12. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.




Переглядів: 1144

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема: Практичні основи і логічні форми розвитку наукових теорій | Тематика рефератів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.