МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||
Вступ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5Зміст Київ НУХТ А.П. ЛАДАНЮК ТЕОРІЯ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯ КУРС (КОНСПЕКТ) ЛЕКЦІЙ. ЧАСТИНА ПЕРША для студентів напряму 0925 “Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології” денної та заочної форм навчання
Ладанюк А.П. Теорія автоматичного керування: Курс лекцій для студентів напряму 0925 “Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології ден. та заочн. форм навчання – (частина перша) – К.: НУХТ, 2004. – с.
Рецензент Б.М. Гончаренко, д-р техн. наук
А.П. Ладанюк, д-р техн. наук
Ó А.П. Ладанюк, 2004 Ó НУХТ, 2004 стор. 1. Загальні відомості та класифікація систем автоматичного керування . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 1.1. Основні поняття та терміни . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 1.2. Класифікація систем автоматичного керування . . . . . . . . 11 1.3. Принципи керування та їх порівняльна характеристика . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17 Контрольні запитання . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .19 2. Математичний опис лінійних систем автоматичного керування . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 2.1. Постановка задачі. Методика формалізованого опису елементів і систем . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21 2.2. Динамічні характеристики елементів і систем . . . . . . . . . . 26 2.3. Типові елементарні ланки та їх характеристики . . . . . . . . .35 Контрольні запитання . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41 3. Властивості та характеристики автоматичних систем регулювання . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 3.1. Структурні схеми та їх перетворення . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 3.2. Структурна схема та передаточні функції типової замкненої автоматичної системи регулювання . . . . . . . . . 50 3.3. Об’єкти регулювання та їх властивості . . . . . . . . . . . . . . . . 54 3.4. Закони керування та автоматичні регулятори . . . . . . . . . . .64 Контрольні запитання . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73 4. Аналіз стійкості лінійних систем . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75 4.1. Загальні умови стійкості . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75 4.2. Алгебраїчні критерії стійкості . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80 4.3. Частотні критерії стійкості . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83 4.4. Область стійкості. Запас стійкості . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 Контрольні питання . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 5. Якість перехідних процесів в лінійних автоматичних системах регулювання . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .93 5.1. Поняття та показники якості перехідних процесів . . . . . . . 93 5.2. Критерії якості перехідних процесів АСР . . . . . . . . . . . . . . 96 5.3. Точність та чутливість АСР . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .107 Контрольні питання . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .116 6. Методи аналізу та синтезу лінійних систем керування . . . . . . . . 118 6.1. Основні поняття та постановка задачі . . . . . . . . . . . . . . . .118 6.2. Принципи синтезу алгоритмічної структури систем керування . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119 6.3. Часові методи аналізу та синтезу систем керування . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122 6.4. Частотні методи аналізу та синтезу АСР . . . . . . . . . . . . . 127 6.5. Визначення оптимальних параметрів системи . . . . . . . . .137 Контрольні запитання . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147 7. Аналіз і синтез лінійних систем при випадкових сигналах . . . . .148 7.1. Постановка задачі та характеристики випадкових сигналів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148 7.2. Перетворення випадкового сигналу лінійною динамічною ланкою . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164 7.3. Обчислення та мінімізація сигналу похибки замкненої системи . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .168 Контрольні питання . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .173 Література . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
Вступ
Теорія автоматичного керування (ТАК) - наукова дисципліна, предметом вивчення якої є системи, які складаються з об’єкта та пристрою керування(автоматичного регулятора) і допоміжних елементів. ТАК виявляє загальні закономірності функціонування , які притаманні автоматичним системам різної природи, і на основі цього розробляє принципи побудови ефективних систем для керування об’єктами різного призначення. При вивченні процесів керування в ТАК абстрагуються від фізичних та конструктивних особливостей систем і замість реальних систем розглядаються їх адекватні математичні моделі. За допомогою цих моделей розв’язуються основні задачі ТАК – аналізу та синтезу автоматичних систем. При цьому широко використовуються математичні методи – теорія диференціальних рівнянь, теорія функцій комплексної змінної, перетворення Лапласа і Фур’є, матриці і т.д. Курс лекцій відповідє робочій програмі навчальної дисципліни “Теорія автоматичного керування”, яка читається студентам напряму підготовки фахівців 0925 “Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології ”. Теорія автоматичного керування – одна з базових навчальних дисциплін, яка формує у студентів знання про загальні принципи і процеси функціонування автоматичних систем керування. Мета дисципліни – формування у студентів знань, умінь та навичок з розв’язання задач аналізу та синтезу автоматичних систем керування за умов діяння детермінованих та випадкових збурень. Студент повинен знати : - фундаментальні принципи побудови систем керування, їх класифікацію за основними ознаками, особливості розімкнених та замкнених систем, роль зворотнього зв’язку; - методику математичного опису автоматичних систем з простими об’єктами, методи лінеаризації статичних характеристик елементів системи та складання рівнянь статики і динаміки; - форми опису та подання динамічних властивостей елементів та систем – диференціальні рівняння, передаточні функції, частотні та часові характеристики; - властивості динамічних елементарних ланок, типові схеми їх з’єднання; - правила перетворення структурних схем, отримання еквівалентних передаточних функцій для замкнених автоматичних систем регулювання; - методи оцінки стійкості автоматичних систем регулювання (АСР), критерії стійкості, визначення областей стійкості; - показники та критерії якості перехідних процесів в системі; - методи синтезу систем із заданими показниками якості та оптимізації параметрів настройок автоматичних регуляторів; - методи аналізу дискретних систем, оцінки їх якості; - характеристики та показники якості АСР при дії випадкових сигналів; - особливості та характеристики нелінійних систем, застосування методу фазового простору до їх аналізу, методи лінеаризації та оцінки стійкості та якості перехідних процесів; - характеристики та область застосування спеціальних систем : із запізненням, нестаціонарних, з розподіленими параметрами; - властивості оптимальних та адаптивних систем. Студенти повинні вміти : - розробити алгоритмічну структуру АСР, скласти її математичну модель, визначити передаточні функції за основними діяннями; - оцінити стійкість та якість перехідних процесів систем, вплив параметрів автоматичних регуляторів та властивості АСР; - розрахувати оптимальні настройки автоматичних регуляторів; - оцінити показники процесу керування при дії випадкових збурень; - застосовувати методи гармонічної та статистичної лінеаризації; - застосовувати методи оптимізації та адаптації при створенні автоматичних систем.
1.Загальні відомості та класифікація систем автоматичного керування Читайте також:
|
||||||||||
|