Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Способи реєстрації й оцінки арт-терапевтичної діяльності

 

Існує кілька способів реєстрації арт-терапевтичної діяльності:

- формалізований бланк;

- розгорнутий опис за схемою (в основному для тематично орієнтованих аналітичних груп);

- хронограма групової арт-терапевтичної діяльності.

Формалізований бланк заповнюється на кожній сесії як при проведені індивідуальної, так і групової арт-терапії. Він містить наступні пункти:

- П.І.Б. клієнта (чи учасників групи);

- дата і час сесії;

- тема;

- матеріали, які використовували учасники групи;

- висловлювання клієнта чи учасників групи в ході роботи;

- особливості невербальної експресії («мова тіла») у ході роботи;

- взаємодія між учасниками групи (для групових форм роботи);

- відношення до роботи;

- процес образотворчої діяльності (етапи створення образу);

- опис образотворчого продукту, його передбачуваний зміст (з погляду арт-терапевта);

- усвідомлення змісту образотворчого продукту самим клієнтом (формальне пояснення).

Розгорнутий опис за схемою використовується переважно при групових формах роботи і містить:

- П.І.Б. учасників, що були відсутні;

- ведучі (арт-терапевт, асистент);

- дата і час сесії, яка сесія по рахунку;

- ціль заняття;

- тема, вправи, завдання;

- загальна атмосфера в групі на початку, в середині, наприкінці сесії, загальний характер взаємодії (відчуття ведучого);

- що відбувалося в групі, як поводилися окремі учасники (що робили, як брали участь в обговоренні);

- яка була участь арт-терапевта й асистента в роботі групи, їхня взаємодія;

- підсумки сесії, план подальшої роботи.

Хронограма групової роботи пов’язана з використанням заздалегідь підготовленого бланка, який заповнюється на кожній сесії. На бланку мається кілька кіл, що розходяться від центра, їхнє число відповідає кількості учасників групи, включаючи арт-терапевта й асистента. Кожне коло розділене на 3 сектори, що позначає етапи сесії. Сектор № 1 - початок сесії (введення і «розігрів»); сектор № 2 - основна частина сесії; сектор № 3 - її завершальний етап. Арт-терапевт позначає кола іменами учасників групи і коротко записує у відповідних секторах те, що кожен з учасників робив чи говорив на певному етапі сесії. Приводиться і короткий опис образотворчого продукту. Взаємодія між учасниками групи й арт-терапевтом відображається системою умовних позначок у просторі між колами: «плюс» позначає позитивну комунікацію (прояв симпатії, підтримки), «мінус» - негативну комунікацію (прояв агресії, антипатії, спроби перешкодити роботі). Комунікація може бути як однобічною, так і двосторонньою.

Кому нікації між окремими учасниками може зовсім і не бути.

 

У більшості випадків способи реєстрації доповнюються невеличкими малюнками, які виконує арт-терапевт. Усі малюнки зберігаються протягом декількох років.

Крім реєстрації арт-терапевтичної роботи існують також різні методи її оцінки, зокрема: разом з асистентом; разом із групою; разом з іншими фахівцями.

Оцінка арт-терапевтичної роботи разом з асистентом припускає обговорення низки питань:

- Чи був прояв позитивних емоцій в учасників групи, який був ступінь їхнього захоплення роботою, а також ступінь їхньої кооперації і відвертості?

- Чи були негативні почуття, виявлені в ході роботи, і наскільки адекватно вони були прийняті лідерами (арт-терапевтом та асистентом), учасниками групи?

- Чи були прояви «незавершених переживань» в окремих учасників групи і який спосіб їхнього «завершення» був використаний?

- Наскільки успішною була взаємодія арт-терапевта й асистента?

- Що отримали учасники групи від роботи?

- Чи був результат роботи позитивним, тобто чи мав він розвиваючий ефект?

- Чи були вирішені основні завдання арт-терапевтичної роботи з даною групою?

Аналіз арт-терапевтичної роботи разом із групою припускає періодичне опитування кожного учасника для з’ясування:

- оцінки загальної атмосфери в групі, характеру взаємодії між учасниками, ступеня їхнього захоплення роботою;

- оцінки ступеня власного інтересу до того, що відбувається, основних почуттів, пов’язаних із роботою, досягнутих результатів чи відзначених змін у власному стані;

- припущень чи побажань щодо подальшої роботи.

Іноді арт-терапевт використовує для опитування анкету, що заповнюється учасниками для статистичного аналізу.

 

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  6. Автоматизація метрологічної діяльності
  7. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  8. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  9. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  10. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  11. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
  12. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини




Переглядів: 674

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Арт-терапевтичний кабінет і його оснащення | Структура проведення арт-терапевтичного заняття з дітьми

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.