Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ВИДИ І РОЛЬ ЕМОЦІЙ

Емоції - особливий клас суб'єктивних психічних станів, що відбивають у формі безпосередніх переживань відчуттів приємного або неприємного, відношення людини до світу, людей, процесам і результатом практичної діяльності.

До емоційної сфери особи відносять настрої, почуття, афекти, пристрасті, стреси та ін. Ці емоції включені в усі психічні процеси і стани людини. Будь-які прояви активності людини супроводжується емоційними переживаннями. Факти доводять: 1) природжений характер основних емоцій і їх зображення на обличчі; 2) наявність генотипически обумовленої здатності до їх розуміння у живих істот.

Функції емоцій :

1. Сигнальна. Функція спілкування, тобто повідомлення людини інформації про стан того, що говорить і його відношення до того, що в даний момент відбувається.

2. Стимулююча. Функція дії, тобто чинення певного впливу на того, хто є суб'єктом сприйняття емоційно-виразних рухів.

3. Оцінна функція.

4. Експресивна функція.

5. Комунікативна функція. Тут емоції можуть служити мовою.

6. Регулятивна. Функція оцінки ходу і результатів діяльності.

7. Захисна. Функція пристосування до навколишніх умов.

8. Мотиваційна функція. Бажання випробувати яку-небудь емоцію може стати мотивом для здійснення яких-небудь дій.

Т. о. емоційні явища біологічно, в процесі еволюції закріпилися як своєрідний спосіб підтримки життєвого процесу.

Емоції і почуття мають самостійну цінність для особи. Види емоцій.

I. Їх можна класифікувати: 1) по інтенсивності; 2) за тривалістю; 3) усвідомленість; 4) походженню; 5) умовам виникнення; 6) дії на організм; 7) динаміці розвитку; 8) спрямованості (на себе, на інших, на світ, на минуле, сьогодення або майбутнє); 10) за способом їх вираження в зовнішньому прояві (експресії); 11) по нейрофізіологічній основі, 12) "знаку" (позитивні, негативні, нейтральні); 13) по їх впливу на діяльність людини (гальмують або активізують і так далі).

II. К. Ізард виділив ряд основних емоційних станів, які назвав фундаментальними, а усі інші похідними. Кожна з фундаментальних має свій спектр характеристик і зовнішніх проявів : 1) інтерес-хвилювання; 2) радість; 3) здивування; 4) страждання - горе, 5) гнів; 6) відраза; 7) презирство; 8) страх; 9) сором.

Кожна з перерахованих емоцій може бути представлена як градація станів, що зростають по мірі вираженості. Приклад: 1) спокійне задоволення, радість, захват, тріумфування; чи 2) соромливість, зніяковіння, сором, провина; чи 3) незадоволення, досада, засмучення, страждання, горе.

III. Б.І.Додонов перерахував соціальні емоції, оскільки вони отримуються прижиттєво в результаті взаємодії з людьми: 1) альтруїстичні емоції, які виникають на основі потреби в сприянні, допомозі, заступництві іншим людям; 2) комунікативних емоції виникають на основі потреби в спілкуванні; 3) глорические емоції (від латів. - слава) пов'язані з потребою в самоствердженні, в славі; 4) праксические емоції викликаються тією діяльністю, якій зайнята людина, її успішністю або неуспішністю; 5) пугнические емоції (від латів. - боротьба), в основі яких лежить потреба в подоланні небезпеки, інтерес до боротьби; 6) романтичних емоцій, в основі яких лежить прагнення до усього незвичайного; 7) емоцій (від грецького - знання) гностик пов'язані з пізнавальною діяльністю особи (це інтелектуальні емоції); 8) естетичних емоцій, які виникають під впливом витворів мистецтва, споглядання природи; 9) гедоністичних емоцій, связанны із задоволенням потреби в тілесному і душевному комфорті; 10) акизитивные емоції (від французького - придбання), які пов'язані з цікавістю до накопичення, колекціонування речей, що виходить за межі практичної нужди в них.

IV. По впливу на діяльність людини емоції ділять на стенические і астенічні. Стенические емоції відрізняються дієвістю, вони стають спонуканнями до вчинків, до висловлювань, збільшують напругу сил. Від радості людина готів "гори перевернути". Переживаючи співчуття до друга, людина шукає спосіб допомогти йому. При стенических емоціях людині важко мовчати, важко не діяти активно. Астенічні емоції характеризуються пасивністю або споглядальністю, переживання почуттів розслабляє людину. Від страху у нього можуть "ноги підкоситися". Іноді переживаючи сильне почуття, людина йде в себе, замикається. Співчуття тоді залишається хорошим, але безплідним емоційним переживанням, сором перетворюється на таємні тяжкі розкаяння совісті.

Д.О.Хєб експериментальним шляхом отримав криву, виражаючу залежність між рівнем емоційного збудження людини і успішністю його практичної діяльності. Є оптимальна сила емоцій, вище за яку діяльність погіршується.

Інформаційна теорія П. В. Сімонова : Э = (- 1) П (Н - С)

Э - емоція; П - потреба; Н - інформація, необхідна для задоволення потреби; З - інформація, яку можна використовувати, те, що відомо. тобто (Н - С) - оцінка вірогідності задоволення цієї потреби. 1) Якщо П = 0, то Э = 0; 2) Э = 0, якщо Н = З; 3) Э = мах, якщо З = 0 тобто емоція компенсує інформаційний дефіцит. Народна мудрість: лякає не само подію, а невідомість. 4) Э = (+), якщо З > Н.


Читайте також:

  1. А — позитивна умовна реакція натискання на клавішу, В — бурхлива емоційно-рухова реакція за відсутності харчового підкріплення сигналу.
  2. Важкість праці: Динамічні, статичні навантаження. Напруженість праці. Увага, напруженість аналізаторних функцій, емоційна та інтелектуальна напруженість, монотонність праці.
  3. Види емоцій
  4. ВИДИ І РОЛЬ ЕМОЦІЙ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ
  5. ВИЗНАЧЕННЯ ФІЗИЧНОГО ТА ЕМОЦІЙНОГО НАВАНТАЖЕННЯ НА ОРГАНІЗМ ПІДЛІТКІВ
  6. Вираження емоцій і почуттів
  7. Вияв емоцій
  8. Вплив емоцій та фізичного перенавантаження на ефективність управлінської діяльності. Особистісна тривожність і емоційна стійкість менеджера.
  9. Вплив нервово-емоційних і ряду інших факторів на стан САС спортсменів в умовах м'язової діяльності
  10. Експлозія- це глибоке і інтенсивне емоційне переживання. Ф. Перлз [14] розрізняє чотири типи експлозії: скорбота, гнів, радість, оргазм.
  11. Емоційна функція кольору




Переглядів: 1100

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ВОЛЯ І РЕГУЛЯЦІЯ ПОВЕДІНКИ | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.