Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Загальна характеристика створення екскурсії.

Поетапна характеристика створення екскурсії.

Загальна характеристика створення екскурсії.

План

Лекція

Тема № 5 Технологія підготовки нової екскурсії

 

 

1.Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про туризм», від 18 листопада 2003 року, № 1282- IV.

2.В.Бабарицька, А.Короткова, О.Малиновська.Екскурсознавство і музеєзнавство:Навчальний посібник.- К.:Альтерпрес, 2007, - 464 с.

3.Герцевич Н.А. Основы экскурсоведения. - Минск: Университет, 1988. - 157с.

4.Емельянов Б.В. Экскурсоведение: Учебник. – М.: Сов. спорт, 2004. – 216 с.

5.Савина Н. В. , Горбылева З .М. Экскурсоведение; Уч. пособие / Н.В. Савина, З. М. Горбылева. – Минск.: БГЭУ, 2004. – 335 с.

6. Федорченко В. К., Костюкова О. М., Дьорови Т. А., Олексійко М. М. Історія екскурсійної діяльності в Україні: Навч. посібник.- К.: “Кондор”, 2004. – 166 с.

7.Чагайда І. М., Грибакова С. В. Екскурсознавство: Навч. посібник. – К.: “Кондор”, 2004. – 204 с.

 

Створення нової екскурсії по будь-якій темі — складний процес, що вимагає активної участі цілого колективу працівників. Вміст майбутньої екскурсії, її пізнавальна цінність знаходяться в прямій залежності від знань методистів і екскурсоводів, їх компетентності, степені практичного засвоєння ними основ педагогіки і психології, уміння вибрати найбільш ефективні способи і прийоми впливу на аудиторію.

Екскурсія — це результат двох найважливіших процесів: її підготовки і проведення. Вони зв'язані між собою, взаємообумовлені. Неможливо забезпечити високу якість проведення екскурсії при непродуманій підготовці.

У роботі з підготовки нової екскурсії можна виділити два основні напрями: • розробка нової теми екскурсії (новою взагалі або новою лише для даної екскурсійної установи); • підготовка початківця або вже працюючого екскурсовода до проведення новою для нього, але вже раніше розробленої екскурсії, що проводиться в даній установі. Перший напрям — процес створення нової для екскурсійної установи екскурсії. Підготовка нової екскурсії доручається творчій групі. У її склад включається від 3 до 7 чоловік, а в окремих випадках і більше, залежно від складності теми. В більшості своїй це що працюють в установі екскурсоводи. Часто як консультанти запрошуються спеціалісти різних галузей — науковці музеїв, викладачі вузів і середніх шкіл і так далі.

Зазвичай кожному з учасників творчої групи доручається розробка одного з розділів, одній з підтем екскурсії або одного або декількох питань підтеми. У це¬лях контролю за роботою вибирається керівник творчої групи. Підготовка нової екскурсії проходить три основні рівні:

• Попередня робота — підбір матеріалів для майбутньої екскурсії, їх вивчення (тобто процес накопичення знань по даній темі, визначення мети і завдань екскурсії). Одночасно з цим відбувається відбір об'єктів, на яких буде побудована екскурсія.

• Безпосередня розробка самої екскурсії включає: складання екскурсійного маршруту; обробку фактичного матеріалу; роботу над вмістом екскурсії, її основною частиною, що складається з декількох основних питань; написання контрольного тексту; роботу над методикою проведення екскурсії; вибір найбільш ефективних методичних прийомів показу і розповіді під час проведення екскурсії; підготовку методичної розробки нової екскурсії; написання екскурсоводами індивідуальних текстів.

• Завершальний рівень — прийом (захист) екскурсії на маршруті. Затвердження нової екскурсії керівником екскурсійної установи, допуск екскурсоводів, захистивши свою тему, до роботи на маршруті. У простому вигляді схема всіх екскурсій, незалежно від теми, вигляду і форми проведення, однакова: вступ, основна частина, висновок. Вступ, як правило, складається з двох частин:

• організаційною (знайомство з екскурсійною груп¬пой і інструктажем екскурсантів про правила безпеки в дорозі і поведінка на маршруті);

• інформаційною (коротке повідомлення про тему, протяжності і тривалість маршруту, часу відправлення і прибуття назад, санітарних зупинках і місці закінчення екскурсії).

Основна частина будується на конкретних екскурсійних об'єктах, поєднанні показу і розповіді. Її вміст складається з декількох підтем, які мають бути розкриті на об'єктах і об'єднані темою. Кількість підтем екскурсії звичайна від 5 до 12. При цьому важливим для створення екскурсії є підбір об'єктів так, щоб були лише ті об'єкти, які допомагали б розкрити вміст теми екскурсії, причому в певному дозуванні за часом і залежно від значимості тій або іншої підтеми в даній екскурсії.

Висновок, як і вступ, не пов'язаний з екскурсійними об'єктами. Воно повинне займати за часом 5— 7 хвилин і складатися з двох частин. Перша — підсумок основного вмісту екскурсії, вивід по темі, що реалізовує мету екскурсії. Друга — інформація про інші екскурсії, яку можуть розширити і поглибити дану тему. Закінчення так само важливе, як і вступ, і основна частина.

Дуже поважно, щоб екскурсія була досить цікава. Але не менше істотна, щоб вона не була перевантажена потоком непотрібною туристам інформації, щоб спосіб подачі матеріалу не був стомлюючим, а сприяв би найкращому сприйняттю її тією або іншою категорією екскурсантів. У зв'язку з цим тематика екскурсії має бути зорієнтована на визначену категорію екскурсантів (дорослих або дітей, молодь, міських або сільських жителів, працівників гуманітарних професій, іноземців).

Такий облік називається диференційованим підходом до екскурсійного обслуговування. Він повинен враховувати не лише інтереси, але і цілі споживачів. Якщо екскурсія надається, наприклад, в рамках фольклорного туру, то основний упор в розповіді і показі необхідно робити на історію, пам'ятники, національні особливості регіону. Якщо ж екскурсія входить в програму ділового туру, то слід приділяти увагу показу раз¬них ділових і суспільних центрів і тому подібне.

При організації екскурсійного обслуговування в рамках курортного відпочинку привабливі екскурсійні прогулянки з спостереженням природних ландшафтів, пам'ятників, об'єктів. В процесі підготовки нової екскурсії можна виділити ряд основних етапів, які розташовуються в визначеному порядку. Розглянемо їх в тій послідовності, яка склалася в практиці роботи екскурсійного закладу.

Вперше поняття «Етапи підготовки екскурсії» було введене в ужиток в 1976 р. Тоді ж було названо п'ятнадцять етапів:

1. Визначення мети і завдань екскурсії.

2. Вибір теми.

3. Відбір літератури і складання бібліографії.

4. Визначення джерел екскурсійного матеріалу. Знайомство з експозиціями і фондами музеїв по темі.

5. Відбір і вивчення екскурсійних об'єктів.

6. Складання маршруту екскурсії.

7. Об'їзд або обхід маршруту.

8. Підготовка контрольного тексту екскурсії.

9. Комплектування «портфеля екскурсовода».

10. Визначення методичних прийомів проведення екскурсії.

11. Визначення техніки ведення екскурсії.

12. Складання методичної розробки.

13. Складання індивідуальних текстів.

14. Прийом (здача) екскурсії.

15. Затвердження екскурсії.

 


Читайте також:

  1. ACCESS. СТВОРЕННЯ ЗВІТІВ
  2. ACCESS. СТВОРЕННЯ ФОРМ
  3. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  4. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  5. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  6. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  7. А. Створення власної папки.
  8. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  9. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  10. Автокореляційна характеристика системи
  11. Автоматичне і ручне створення об’єктів.
  12. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства




Переглядів: 1575

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ЕТАП - ВИЗНАЧЕННЯ ІНШИХ ДЖЕРЕЛ ЕКСКУРСІЙНОГО МАТЕРІАЛУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.