Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Печать тексту

План

1. Графічні об'єкти в документі;

2. Встановлення колонтитулів;

3. Таблиці Word;

4. Печать тексту.

1. Графічні об'єктив документі

Ілюстрації підвищують наочність багатьох текстових документів. У текст можна вставляти малюнки бібліотеки графіки Microsoft, а також малюнки, створені в інших програмах. При вставлянні малюнка в документ Word дає можливість користувачеві вказати місце розміщення малюнка, розміщення тексту відносно малюнка, задати розмір малюнка тощо.

Для вставлення графічних об'єктів у документ призначені командипідменю Рисунок меню Вставка (рис.10).

 

Рисунок 10 – Команди підменю Рисунок меню Вставка

За допомогою команд цього підменю в документ можна вставляти малюнки колекції ClipArt (Картинки), а також із файлів будь-яких форматів що можуть експортуватись у Word, і відскановані зображення (Co сканера или камеры...). Розмір і форма малюнка змінюються за допомогою спеціальних маркерів, які з'являються після виділення об'єкта (для виділення потрібно клацнути його мишею).

Переміщення кутового маркера приводить до пропорційної зміни розмірів малюнка, при якому зберігається вихідне співвідношення висоти і ширини. Розтягнути об'єкт по горизонталі або вертикалі (без збереження пропорцій) можна за допомогою маркерів сторін.

У процесі оформлення документа важливо правильно встановити точний розмір малюнка, відстань між текстом і малюнком, його положення відносно тексту, особливо коли одна сторінка містить кілька малюнків. Ці та інші параметри можна задати, відкривши діалогове вікно Формат рисунка... (команда Формат рисунка... контекстного меню об'єкта).

WordArt – програма Office, що дає змогу керувати шрифтами TrueType. За допомогою цього засобу можна створити фігурний текст (наприклад, заголовок) або простий логотип.

Для створення об'єкта WordArt потрібно скористатися командою Вставка/Рисунок/Объект WordArt... або кнопкою Добавить объект WordArt панелі малювання. При цьому відкривається вікно (рис. 11), де потрібно вибрати стиль напису. Наступний етап – введення тексту напису (рис. 12).

 

Рисунок 11 – Вікно програми WordArt Рисунок 12 – Вікно вводу надпису

Створений напис є графічним об'єктом, тому переміщення, зміну розмірів здійснюють у такому самому порядку, як і для малюнків ClipArt іншої графіки.

2. Встановлення колонтитулів

Колонтитул– текст або малюнок, який друкується внизу або вверху кожної сторінки документа. У колонтитулі зазвичай розміщують номери сторінок, назву книги або поточного розділу. Залежно від розташування (у верхньому або в нижньому полі сторінки) колонтитули бувають верхніми або нижними. Текст, введений в колонтитул, форматується як звичайний текст.

Для створення колонтитулів слід вибрати команду Колонтитулив меню Вигляд. При цьому відбувається автоматичний перехід в режим екрану Розмітка сторінок,оскільки в режимі Звичайнийколонтитули не відображаються. На екрані з'являється панель інструментів Колонтитули (рис.13).

Для переходу з поля верхнього колонтитулу в полі нижнього колонтитулу і назад використовується кнопка .

 

Рисунок 13 – Запис тексту колонтитул

Введений текст колонтитулу розташовується в пунктирній рамці, вказуючій межі колонтитулу. Текст колонтитулу форматується як звичайний текст. Для вставки номерів сторінок використовується кнопка . У режимі відображення колонтитулів основный текст документа редагувати неможливо.

Для створення на першій сторінці документа колонтитулу, відмінного від колонтитулів інших сторінок, необхідно викликати вікно Параметри сторінкиз меню Файлі у вкладиші Макет встановити прапорець першої сторінки.Якщо в цьому вкладиші встановити прапорець парних і непарних сторінок,то можна створити окремо колонтитул для парних і колонтитул для непарних сторінок. Викликати вікно Параметри сторінкиможна за допомогою кнопки панелі Колонтитули. Для переміщення між колонтитулом першої сторінки, парної і непарної сторінок використовуються кнопки . Якщо залишити поле колонтитулу порожнім, то колонтитул буде відсутній.

Встановлення прапорця парних і непарних сторіноквпливає на весь документ, якщо він не роздільний на розділи. Коли документ роздільний на декілька розділів, при вставці колонтитулу в один розділ цей же колонтитул автоматично додається у всі розділи документа, якщо натиснута кнопка (приєднати колонтитули поточного розділу до колонтитулів попереднього). Щоб створити різні колонтитули для декількох частин документа, слід розірвати зв'язок між розділами. Для цього необхідно встановити курсор в розділі, для якого слід створити інший колонтитул і віджати кнопку . Після цього необхідно змінити існуючий колонтитул або створити новий.

Для видалення колонтитулу слід вибрати команду Колонтитулив меню Вигляд,виділити колонтитул, який необхідно видалити, і натиснути клавішу Delete.При зміні або видаленні колонтитулу в будь-якому розділі так само змінюються або віддаляються колонтитули в інших розділах, якщо зв'язок з попереднім розділом не буде розірваний примусово за допомогою кнопки .

3. Таблиці Word

Для створення нової таблиці призначена команда Табли­ця/Вставить/Таблица, а також кнопка Вставить таблицу стандартної панелі інструментів.

Після використання команди меню з'являється діалогове вікно (рис. 15), в якому потрібно задати кількість стовпчиків і рядків таблиці, а при використанні кнопки панелі інструментів являється прототип таблиці, де визначають кількість рядків і стовпчиків. Усі клітинки таблиці порожні й мають однаковий розмір, у подальшому користувач має можливість змінити структуру таблиці і розмір її елементів відповідно до обсягу інформації, що в ній міститиметься.

 

Рисунок 14 – Вікно діалогу при вставці таблиці

У Word передбачено два альтернативних способи редагування і форматування таблиць: за допомогою миші і команд меню Таблца.

Вибір того чи іншого способу залежить від користувача. Здебільшого використання миші прискорює роботу, при цьому внесення змін більш наочне. Якщо потрібно доповнити таблицю новими даними або видалити зайві, об'єднати кілька клітинок, вставити або видалити рядки чи стовпчики, доцільно застосовувати команди контекстного меню таблиці.

Вставку стовпчиків і рядків здійснюють за допомогою підменю Вставить меню Таблица або контекстного меню таблиці. При цьому потрібно виділити рядки чи стовпчики таблиці і викликати контекстне меню.

Зміна ширини стовпчика. Ширину стовпчика легко змінити за допомогою миші. Для цього слід розмістити вказівку миші на обмежувальній лінії (вигляд вказівки миші при цьому зміниться) і при натиснутій лівій кнопці перетягнути в потрібному напрямку.

Зміна висоти рядка. Висота рядка залежить від обсягу і параметрів форматування введеної інформації, а також від відстані між абзацами в клітинці. У деяких випадках потрібно задати висоту рядка, що відрізняється від встановленої за замовчуванням. Для цього слід виконати дії, аналогічні зміні ширини стовпчика.

Розділення і об'єднання клітинок. Таблиця часто має заголовок (шапку), який є загальним для кількох стовпчиків. При цьому найпростіше об'єднати кілька клітинок для отримання клітинки більшого розміру. Щоб об'єднати клітинки, потрібно їх виділити і скористатися командою Таблица/Объединить ячейки (аналогічна команда міститься і в контекстному меню таблиці). Для розділення клітинки таблиці на кілька призначена команда Таблица/Разбить ячейки.

Видалення клітинок, рядків, стовпчиків. Для видалення клітинок, рядків, стовпчиків слід виділити відповідну ділянку і скористатися командами підменю Удалить меню Таблица (або командами контекстного меню).

Виділені ділянки не можна видалити за допомогою клавіш Deleteабо Backspace.Ці клавіші використовують для видалення тільки вмісту клітинок.

Розбивка таблиць. Таблицю можна розділити на частини, якщо між частинами таблиці має бути текст чи малюнок або якщо таблиця розміщується на кількох сторінках. Щоб розбити таблицю, потрібно встановити курсор у першому рядку другої частини таблиці і натиснути комбінацію клавіш Ctrl+Shift+Enterабо скористатися командою Таблица/Разбить таблицу.

Форматування таблиць. Таблиці, як і будь-який абзац, форматують за допомогою команд меню Формат або панелі інструментів форматування. Word має також засіб автоматичного форматування таблиць – команду Автоформат таблицы... меню Таблица. При виборі команди відкривається діалогове вікно, в якому можна вибрати потрібний формат. У результаті цього Word автоматично виконає форматування таблиці відповідно до вибраного зразка.

Власні варіанти форматування можна створити за допомогою команди Границы и заливка меню Формат.

Перед печаттю документа, можна проглянути на екрані, як він виглядатиме на друці. Для цього необхідно перейти в режим попереднього перегляду за допомогою команди Попередній переглядменю Файлабо кнопки . Щоб збільшити зображення слідує навести покажчик миші (він матиме вид лупи з плюсом), на потрібний фрагмент і натиснути кнопку миші. Покажчик миші прийме вид лупи з мінусом і якщо натиснути кнопку миші, то зображення зменшиться. Вийти з режиму попереднього перегляду можна за допомогою кнопки Закритиабо клавіші Esc.

Для печаті документа використовується команда Друкменю Файл. У діалоговому вікні Друк(рис15) в полі ім'япотрібно вибрати принтер, якщо можливо друкувати на декількох принтерах.

 

Рисунок 15 – Діалогове вікно налаштування печаті документу.

У рамці Сторінкизадається діапазон сторінок, які будуть надруковані:

§ все –друкуватиметься весь документ;

§ поточна –друкуватиметься сторінка, в якій знаходиться курсор;

§ виділений фрагмент– друкуватиметься тільки виділений фрагмент документа;

§ номери –друкуватиметься вказаний набір сторінок. Наприклад: щоб надрукувати сторінки 1, 5, 11, 12, 13, необхідно ввести в поле зліва: 1, 5, 11-13.

У полі Копіїуказується кількість копій. Щоб роздрукувати цілком першу копію, потім другу і так далі слід включити прапорець розібрати по копіях.Для роздруку багатосторінкового документа з двох сторін кожного листа можна включити режим виводу на друк тільки парних або непарних сторінок. У списку Вивести на друкможна вибрати одне із значень:

§ Всі сторінки діапазону –надрукувати весь діапазон сторінок;

§ Непарні сторінки –тільки непарні сторінки з вказаного діапазону;

§ Парні сторінки –тільки парні сторінки з вказаного діапазону.

Для друку однієї копії всього документа досить клацнути кнопку .


ЛЕКЦІЯ № 9

Тема: Створення презентацій за допомогою майстра автовмісту та шаблонів оформлення.


Читайте також:

  1. III. Аудіювання тексту з метою розуміння
  2. III.4 Форматування тексту.
  3. Введення та редагування тексту.
  4. Введення тексту
  5. Види текстів. Структура тексту службового документа.
  6. Виділення тексту
  7. Викладення тексту інструкцій
  8. Вимоги до тексту документа
  9. Вимоги до тексту документа
  10. Вимоги до тексту документа
  11. Вимоги до тексту документа
  12. ВИМОГИ ДО ТЕКСТУ ДОКУМЕНТА.




Переглядів: 947

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Багатоколонна верстка | Створення слайду

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.