МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||
Контроль тренувальних і змагальних навантаженьКонтроль змагальної діяльності Контроль змагальної діяльності базується на зіставленні спортивних результатів із запланованими або вже показаними раніше і направлений на виявлення сильних і слабких сторін підготовленості спортсмена в цілях її подальшого вдосконалення. В процесі контролю реєструється загальне число і результативність окремих технічних прийомів і тактичних дій; визначається стабільність, варіативність спортивної техніки і тактики; вивчається реакція основних систем життєдіяльності організму спортсменів, включаючи протікання психічних процесів. Контроль змагальної діяльності вимагає реєстрації комплексу параметрів, що характеризують окремі компоненти дій спортсменів в різних частинах, фазах, елементах вправи. Це і визначає специфічні особливості контролю в різних видах спорту. У видах спорту з метрично вимірюваним спортивним результатом (легка атлетика, плавання, вело, ковзанярський, лижний спорт тощо) при оцінці змагальної діяльності реєструється час реакції на старті, час досягнення і тривалість утримання максимальної швидкості, рівень максимальної швидкості, швидкість на окремих ділянках дистанції, характер тактичної поведінки, ефективність фінішування, довжина і частота кроків, гребків тощо. У видах спорту, в яких спортивний результат вимірюється в умовних одиницях (бали, очки), що присуджуються за виконання обумовленої програми змагань (художня і спортивна гімнастика, акробатика, стрибки у воду, фігурне катання), контроль змагальної діяльності пов'язаний з оцінкою точності, виразності, артистичності рухів. Велике значення надається порівнянню результатів змагальної діяльності у відповідальних змаганнях і контрольно-модельних заняттях. У видах спорту, в яких спортивний результат визначається кінцевим ефектом або перевагою в умовних одиницях, за виконання дій у варіативних ситуаціях (футбол, хокей, баскетбол, гандбол, боротьба, бокс, фехтування тощо). В процесі контролю враховується активність і результативність техніко-тактичних дій окремих гравців, ланок, команд в цілому. Активність оцінюється по загальному числу виконаних техніко-тактичних дій. Результативність визначається шляхом процентного відношення успішно і невдало виконаних дій. Контроль тренувальних і змагальних навантажень може бути здійснений на двох рівнях. Перший рівень пов'язаний з отриманням найбільш загальної інформації про тренувальні і змагальні навантаження і передбачає реєстрацію і оцінку наступних основних показників: сумарного обсягу роботи, кількості тренувальних днів, тренувальних занять, кількості змагальних днів. Другий рівень передбачає детальну характеристику навантажень, що вимагає введення ряду показників, а також великої кількості специфічних параметрів, характерних для конкретного виду спорту. Контроль тренувальних навантажень.При цьому використовуються показники, що відображають величину навантажень в різних структурних утвореннях тренувального процесу (етапи, мікроцикли, заняття); їх координаційну складність, переважну спрямованість на вдосконалення різних сторін підготовленості, розвиток різних якостей і здібностей. Зокрема, при контролі навантажень, направлених на розвиток фізичних якостей, визначається обсяг роботи спрямованої на розвиток наступних якостей: швидкісних, швидкісний-силових, силових, витривалості при анаеробній роботі, змішаній і аеробній, рухливості в суглобах, координаційних здібностей. Враховуючи те, що в спортивній практиці широко використовуються засоби і методи, що одночасно направлені на вдосконалення різних сторін підготовленості, тренувальні вправи поділяються на групи залежно від методу (наприклад, обсяг дистанційної або інтервальної роботи, направленої на розвиток витривалості); умов їх виконання (робота на рівнині; біг в гору, по піску, по пересічній місцевості, на стадіоні); додаткових засобів (силові вправи з штангою, опором партнера, використанням різних тренажерів). Використовуючи вище зазначені показники, можливо контролювати навантаження в різних структурних утвореннях тренувального процесу починаючи від окремих занять і закінчуючи багаторічною підготовкою. Контроль змагальних навантажень.Використовуються кількісні показники і співвідношення змагань різних видів (підготовчих, контрольних, підвідних тощо), загальна кількість стартів (ігор, сутичок, поєдинків) змагань і їх максимальна кількість в окремих змаганнях, в окремих днях, кількість зустрічей з рівними і сильнішими суперниками тощо. Контроль тренувальних навантажень здійснюється в суворій відповідності із завданнями, змістом і особливостями побудови різних структурних утворень - занять, мікро - і мезоциклів, періодів і етапів підготовки. Контроль технічної підготовленості повязано| з використанням специфічних для кожного| виду спорту показників, що дозволяють в совокупності| оцін|оцінювати | технічну майстерність спортсменів|. При цьому оцінюются слідуючі складові| технічної підготовленості: • об'єм техніки (шляхом виявлення загальної| кількості| технічних прийомів, дій, основних| і використовуваних спортсменом в тренувальних| заняттях і змаганнях); • ступінь| реалізації об'єму техніки в змагальній обстановці (визначається як різносторонність технічної подготовленности на основі виявлення різноманітності рухливих дій, освоєних і успішно використовуючих в тренуванні і на змаганнях; • ефективність технічної підготовленості|, що підрозділяється на абсолютну (засновану на зіставленні техніки спортсменів ||з эталонним параметрами), порівняльну (основою на спідставлення техніки спортсменів різної кваліфікації), реалізаційну (засновану на виявленні сту|пеня реалізації рухового потенціалу в умовах змагань); . стійкість до збиваючих чинників (по стабильності основних динамічних і кінематичних характеристикрухів в умовах дії збиваючих чинників) фізичного (стомлення, кліматичні умови і ін.) і психічного характеру (напруженість змагальної діяльності, поведінка уболівальників і ін.). При контролі технічної майстерності спортсменів користуються наступним|и оцінками: • інтегральною, заснованою на виявленні ступені реалізації рухового потенціалу спортсмена в змагальній діяльності; .| диференціальною, в основі якої лежить виявлення ефективності деяких основних елементів техніки; • диференціально-сумарною|, передбачаючу оцінк ефективності окремих елементів техніки і розрахунок сумарного показника технічної| майстерності. При етапному контролі технічної подготовленості фіксуються зміни в техніці, наступаючі через кумулятивний ефект в процесі тренування (від року до року року, від етапу до етапу підготовки). У поточному контролі визначаються зміни в окремих фазах, частинах, елементах рухів, що наступають від дні до дня у зв'язку з використанням різних програм тренування в мезо і мікроциклах. У оперативному контролі виявляються зміни в техніці, пов'язані з терміновими реакціями на на фізичні навантаження.
Контроль тактичної підготовленості Контроль тактичної підготовленості пов'язаний з характеристикою наступних|| складових тактичної| майстерності спортсменів: У загального об'єму тактики, визначаючогося по кількості тактичних ходів і варіантів, використовуваних спортсменом або командою в тренувальній і змагальній обстановці; • різносторонністю тактики, яка характеризуется| різноманітністю |нападників|, захисних, таких, що дезинформують, страхувальних і інших дій та прийомів; • раціональністю тактики, що характеризується кількістю техніко-тактичних| дій і прийомів|, що дозволили отримати позитивний результат (забити гол, |нанести|ти укол або удар, получити| очки і т, д.); • ефективністю тактики, яка визначается відповідністю вживаних спортсменом (або командою) технико-тактических дій його індивидуальним особливостям. Етапний контроль тактичної підготовленості дозволяє прослідкувати основні особливості становлення майстерності окремих спортсменів і команд в цілому. При поточному контролі оцінюється тактика спортсменів і команд в змаганнях, окремих поєдинках, іграх, стартах і тому подібне з різними суперниками, в умовах багатоденних змагань, турнірів. Оперативний контроль направлений на оцінку тактичної майстерності окремих спортсменів і команд в процесі тренувальних занять і змагань.
Контроль психологічної підготовленості В процесі контролю психологічної подготовленості оцінюють наступне: • особові і морально-вольові якості, що забезпечують досягнення високих спортивних результатів на змаганнях в різних видах спорту (здібність до лідерства, мотивація в досягненні| перемоги, уміння концентрувати| всі сили в потрібний момент, здатні|сть до перенесення| високих навантажень, емоц|іональна стійкість, здібність до самоконтролю і ін.); • стабільність виступу на змаганнях за участю суперників високої кваліфікації, уміння показувати кращі результати на головних змаганнях;
• об'єм і зосередженість уваги у в звяску з специфікою видів спорта і різних змагальних ситуацій; • здатність управляти рівнем збудження безпосередньо перед і в ході змагань (стійкість до стресових ситуацій); • ступінь досконалості різних параметрів (візуальних, кинестетических) параметрів рухів, здібність до психічної регуляції мязевої координації, сприйняття і переробки інформації. • можливість| аналізаторної діяльності|. сенсомоторних реакцій, просторово - часової антіціпації|, здібність до формування випереджаючих||рішень в умовах дефіциту часу та ін. •
Контроль тренувальних і змагань навантажень Контроль тренувальних і змагальних навантажень може бути здійснений на двох рівнях. Перший рівень пов'язаний з отриманням|| найбільш загальної| інформацію про тренувальні і змагальні| навантаження і передбачає реєстрацію і оцінку наступн|их основних показників: сумарного| об'|єму роботи в годинах, кількості тренувальних| днів, тренувальних занять, кількості днів змагань і ін. Другий рівень передбачає детальну характеристику| навантажень, що вимагає введенн|я ряд|у приватних показників, а також великої кількості специфічних параметрів, характерни|х для конкрктного| виду спорту. Контроль тренувальних навантажень. При цьому застосовуються показники, що відображають величину навантажень (великі, значні, середні, малі) в різних утвореннях структури тренувального процесу (етапи, мікроцикли, заняття і ін.); їх координаційну складність, переважну спрямованість на вдосконалення раз-особистих сторін підготовленості, розвитку різноманітних якостей і здібностей. Наприклад, при контролі навантажень, направлених на розвиток фізичних якостей, визначається об'єм роботи (в годинах і відсотках загального об'єму), витрачений на розвиток наступних якостей: швидкістних,швидкістно - силових, силових, витривалості при робіт анаеробного, змішаного і аеробного характеру, рухливості в суглобах, координаційних здібностей. Аналогічним чином контролюються навантаження, направлені на вдосконалення технико-тактической підготовленості. Враховуючи те, що в спортивній практиці широко застосовуються засоби і методы* сприяючі одночасному вдосконаленню різних сторін підготовленості, тренувальні вправи часто розбивають на групи в залежності від метода (наприклад, об'єм дистанційної або інтервальної роботи, направленої на розвиток витривалості); умов їх виконання (робота на рівнині або средньогірї; біг в гору, по піску, по пересіченій місцевості, на стадіоні, та ін. ) додаткових засобів (силові вправи штангою, опором партнера, використанням різних тренажерів і ін.).
Використовуючи вищеперелічені показники, можна контролювати; навантаження в різних структурних утвореннях тренувального процесу починаючи від окремих| занять і закінчуючи багаторічною| підготовкою. Контроль змагальних навантажень. Використовуються показники, відображаючі кількість і співвідношення змагань різних видів (підготовчих, контрольних, підводящих і т.д..), загальна кількість змагальних стартів (ігор, сутичок, поєдинків) і їх максимальна кількість в окремих змаганнях, в окремих днях, кількість зустрічей з рівними і сильнішими суперниками і ін.
Читайте також:
|
|||||||||
|