Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контроль тренувальних і змагальних навантажень

Контроль змагальної діяльності

Контроль змагальної діяльності базується на зіставленні спортивних результатів із запланованими або вже показаними раніше і направлений на виявлення сильних і слабких сторін підготовленості спортсмена в цілях її подальшого вдосконалення.

В процесі контролю реєструється загальне число і результативність окремих технічних прийомів і тактичних дій; визначається стабільність, варіативність спортивної техніки і тактики; вивчається реакція основних систем життєдіяльності організму спортсменів, включаючи протікання психічних процесів.

Контроль змагальної діяльності вимагає реєстрації комплексу параметрів, що характеризують окремі компоненти дій спортсменів в різних частинах, фазах, елементах вправи. Це і визначає специфічні особливості контролю в різних видах спорту.

У видах спорту з метрично вимірюваним спортивним результатом (легка атлетика, плавання, вело, ковзанярський, лижний спорт тощо) при оцінці змагальної діяльності реєструється час реакції на старті, час досягнення і тривалість утримання максимальної швидкості, рівень максимальної швидкості, швидкість на окремих ділянках дистанції, характер тактичної поведінки, ефективність фінішування, довжина і частота кроків, гребків тощо.

У видах спорту, в яких спортивний результат вимірюється в умовних одиницях (бали, очки), що присуджуються за виконання обумовленої програми змагань (художня і спортивна гімнастика, акробатика, стрибки у воду, фігурне катання), контроль змагальної діяльності пов'язаний з оцінкою точності, виразності, артистичності рухів.

Велике значення надається порівнянню результатів змагальної діяльності у відповідальних змаганнях і контрольно-модельних заняттях.

У видах спорту, в яких спортивний результат визначається кінцевим ефектом або перевагою в умовних одиницях, за виконання дій у варіативних ситуаціях (футбол, хокей, баскетбол, гандбол, боротьба, бокс, фехтування тощо). В процесі контролю враховується активність і результативність техніко-тактичних дій окремих гравців, ланок, команд в цілому. Активність оцінюється по загальному числу виконаних техніко-тактичних дій. Результативність визначається шляхом процентного відношення успішно і невдало виконаних дій.

Контроль тренувальних і змагальних навантажень може бути здійснений на двох рівнях. Перший рівень пов'язаний з отриманням найбільш загальної інформації про тренувальні і змагальні навантаження і передбачає реєстрацію і оцінку наступних основних показників: сумарного обсягу роботи, кількості тренувальних днів, тренувальних занять, кількості змагальних днів.

Другий рівень передбачає детальну характеристику навантажень, що вимагає введення ряду показників, а також великої кількості специфічних параметрів, характерних для конкретного виду спорту.

Контроль тренувальних навантажень.При цьому використовуються показники, що відображають величину навантажень в різних структурних утвореннях тренувального процесу (етапи, мікроцикли, заняття); їх координаційну складність, переважну спрямованість на вдосконалення різних сторін підготовленості, розвиток різних якостей і здібностей. Зокрема, при контролі навантажень, направлених на розвиток фізичних якостей, визначається обсяг роботи спрямованої на розвиток наступних якостей: швидкісних, швидкісний-силових, силових, витривалості при анаеробній роботі, змішаній і аеробній, рухливості в суглобах, координаційних здібностей.

Враховуючи те, що в спортивній практиці широко використовуються засоби і методи, що одночасно направлені на вдосконалення різних сторін підготовленості, тренувальні вправи поділяються на групи залежно від методу (наприклад, обсяг дистанційної або інтервальної роботи, направленої на розвиток витривалості); умов їх виконання (робота на рівнині; біг в гору, по піску, по пересічній місцевості, на стадіоні); додаткових засобів (силові вправи з штангою, опором партнера, використанням різних тренажерів).

Використовуючи вище зазначені показники, можливо контролювати навантаження в різних структурних утвореннях тренувального процесу починаючи від окремих занять і закінчуючи багаторічною підготовкою.

Контроль змагальних навантажень.Використовуються кількісні показники і співвідношення змагань різних видів (підготовчих, контрольних, підвідних тощо), загальна кількість стартів (ігор, сутичок, поєдинків) змагань і їх максимальна кількість в окремих змаганнях, в окремих днях, кількість зустрічей з рівними і сильнішими суперниками тощо.

Контроль тренувальних навантажень здійснюється в суворій відповідності із завданнями, змістом і особливостями побудови різних структурних утворень - занять, мікро - і мезоциклів, періодів і етапів підготовки.

Контроль технічної підготовленості повязано| з використанням специфічних для кожного| виду спорту показників, що дозволяють в сово­купності| оцін|оцінювати | технічну майстерність спортсменів|. При цьому оцінюются слідуючі складові| технічної підготовленості:

• об'єм техніки (шляхом виявлення загальної| кількості| технічних прийомів, дій, основних| і використовуваних спортсменом в тренувальних| заняттях і змаганнях);

• ступінь| реалізації об'єму техніки в змагальній обстановці (визначається як різносторонність технічної подготовлен­ности на основі виявлення різноманітності рухливих дій, освоєних і успішно використовуючих в тренуванні і на змаганнях;

• ефективність технічної підготовленості|, що підрозділяється на абсолютну (засновану на зіставленні техніки спортсменів ||з эталонним параметрами), порівняльну (основою на спідставлення техніки спортсменів різної кваліфікації), реалізаційну (засновану на виявленні сту|пеня реалізації рухового потенціалу в умовах змагань);

. стійкість до збиваючих чинників (по стабильності основних динамічних і кінематичних характеристикрухів в умовах дії збиваючих чинників) фізичного (стомлення, кліматичні умови і ін.) і психічного характеру (напруженість змагальної діяльності, поведінка уболівальників і ін.).

При контролі технічної майстерності спортсменів користуються наступним|и оцінками:

• інтегральною, заснованою на виявленні ступені реалізації рухового потенціалу спортсмена в змагальній діяльності;

.| диференціальною, в основі якої лежить виявлення ефективності деяких основних елементів техніки;

• диференціально-сумарною|, передбачаючу оцінк ефективності окремих елементів техніки і розрахунок сумарного показника технічної| майстерності.

При етапному контролі технічної подготовленості фіксуються зміни в техніці, наступаючі через кумулятивний ефект в процесі тренування (від року до року року, від етапу до етапу підготовки). У поточному контролі визначаються зміни в окремих фазах, частинах, елементах рухів, що наступають від дні до дня у зв'язку з використанням різних програм тренування в мезо і мікроциклах. У оперативному контролі виявляються зміни в техніці, пов'язані з терміновими реакціями на на фізичні навантаження.

 


Контроль тактичної підготовленості

Контроль тактичної підготовленості пов'язаний з характеристикою наступних|| складових тактичної| майстерності спортсменів:

У загального об'єму тактики, визначаючогося по кількості тактичних ходів і варіантів, використовуваних спортсменом або командою в тренувальній і змагальній обстановці;

• різносторонністю тактики, яка характеризуется| різноманітністю |нападників|, захисних, таких, що дезинформують, страхувальних і інших дій та прийомів;

• раціональністю тактики, що характеризується кількістю техніко-тактичних| дій і прийомів|, що дозволили отримати позитивний результат (забити гол, |нанести|ти укол або удар, получити| очки і т, д.);

• ефективністю тактики, яка визначается відповідністю вживаних спортсменом (або командою) технико-тактических дій його індивидуальним особливостям.

Етапний контроль тактичної підготовленості дозволяє прослідкувати основні особливості становлення майстерності окремих спортсменів і команд в цілому. При поточному контролі оцінюється тактика спортсменів і команд в змаганнях, окремих поєдинках, іграх, стартах і тому подібне з різними суперниками, в умовах багатоденних змагань, турнірів. Оперативний контроль направлений на оцінку тактичної майстерності окремих спортсменів і команд в процесі тренувальних занять і змагань.

 

 

Контроль психологічної підготовленості

В процесі контролю психологічної подготовленості оцінюють наступне:

• особові і морально-вольові якості, що забезпечують досягнення високих спортивних результатів на змаганнях в різних видах спорту (здібність до лідерства, мотивація в досягненні| перемоги, уміння концентрувати| всі сили в потрібний момент, здатні|сть до перенесення| високих навантажень, емоц|іональна стійкість, здібність до самоконтролю і ін.);

• стабільність виступу на змаганнях за участю суперників високої кваліфікації, уміння показувати кращі результати на головних змаганнях;

 

• об'єм і зосередженість уваги у в звяску з специфікою видів спорта і різних змагальних ситуацій;

• здатність управляти рівнем збудження безпосередньо перед і в ході змагань (стійкість до стресових ситуацій);

• ступінь досконалості різних параметрів (візуальних, кинестетических) параметрів рухів, здібність до психічної регуляції мязевої координації, сприйняття і переробки інформації.

• можливість| аналізаторної діяльності|. сенсомоторних реакцій, просторово - часової антіціпації|, здібність до формування випереджаючих||рішень в умовах дефіциту часу та ін.

 

Контроль тренувальних і змагань навантажень

Контроль тренувальних і змагальних навантажень може бути здійснений на двох рівнях. Перший рівень пов'язаний з отриманням|| найбільш загальної| інформацію про тренувальні і змагальні| навантаження і передбачає реєстрацію і оцінку наступн|их основних показників: сумарного| об'|єму роботи в годинах, кількості тренувальних| днів, тренувальних занять, кількості днів змагань і ін.

Другий рівень передбачає детальну характеристику| навантажень, що вимагає введенн|я ряд|у приватних показників, а також великої кількості специфічних параметрів, характерни|х для конкрктного| виду спорту.

Контроль тренувальних навантажень. При цьому застосовуються показники, що відображають величину навантажень (великі, значні, середні, малі) в різних утвореннях структури тренувального процесу (етапи, мікроцикли, заняття і ін.); їх координаційну складність, переважну спрямованість на вдосконалення раз-особистих сторін підготовленості, розвитку різноманітних якостей і здібностей. Наприклад, при контролі навантажень, направлених на розвиток фізичних якостей, визначається об'єм роботи (в годинах і відсотках загального об'єму), витрачений на розвиток наступних якостей: швидкістних,швидкістно - силових, силових, витривалості при робіт анаеробного, змішаного і аеробного характеру, рухливості в суглобах, координаційних здібностей. Аналогічним чином контролюються навантаження, направлені на вдосконалення технико-тактической підготовленості.

Враховуючи те, що в спортивній практиці широко застосовуються засоби і методы* сприяючі одночасному вдосконаленню різних сторін підготовленості,

тренувальні вправи часто розбивають на групи в залежності від метода (наприклад, об'єм дистанційної або інтервальної роботи, направленої на розвиток витривалості); умов їх виконання (робота на рівнині або средньогірї; біг в гору, по піску, по пересіченій місцевості, на стадіоні, та ін. ) додаткових засобів (силові вправи штангою, опором партнера, використанням різних тренажерів і ін.).

 

 

|

 

Використовуючи вищеперелічені показники, можна контролювати; навантаження в різних структурних утвореннях тренувального процесу починаючи від окремих| занять і закінчуючи багаторічною| підготовкою.

Контроль змагальних навантажень. Використовуються показники, відображаючі кількість і співвідношення змагань різних видів (підготовчих, контрольних, підводящих і т.д..), загальна кількість змагальних стартів (ігор, сутичок, поєдинків) і їх максимальна кількість в окремих змаганнях, в окремих днях, кількість зустрічей з рівними і сильнішими суперниками і ін.

 


Читайте також:

  1. III. Контроль знань
  2. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  3. POS -Інтелект - відеоконтроль касових операцій
  4. VII Контроль постачальника
  5. АДАПТАЦІЯ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ ТА ФУНКЦІОНАЛЬНИХ СИСТЕМ ОРГАНІЗМУ ДО ФІЗИЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ
  6. Акустичний контроль приміщень через засоби телефонного зв'язку
  7. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.
  8. Біохімічний контроль за розвитком систем енергозабезпечення
  9. Бюджетний контроль - це порівняння показників бюджету зі звітом за від­повідний період часу.
  10. Бюджетний контроль на місцевому рівні
  11. Валютний контроль
  12. ВАРІАНТИ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ




Переглядів: 5975

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методологія макроекономіки | ТЕМА 10. ПРОГНОЗУВАННЯ В СПОРТІ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.026 сек.