МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТАРШОКЛАСНИКА.
План 1. Місце підліткового періоду в загальному процесі індивідуального розвитку. 2. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку. 3. Перебудова навчальної діяльності. Розвиток пізнавальних процесів. 4. Спілкування як провідний вид діяльності підлітка. 5. Психологічні особливості розвитку особистості у підлітковому віці. 6. Загальна характеристика ранньої юності. 7. Спілкування та дружба в юнацькому віці. 8. Особливості юнацького кохання. Підготовка до сімейного життя. 9. Формування особистості старшокласника. 10.Пізнавальні процеси і розумовий розвиток старшокласника. Формування професійних інтересів.
Ключові поняття: Пубертатний вік, акселерація, статеве дозрівання, почуття дорослості, потреба в соціальному самовизначенні, товаришування, дружба, пізнавальна потреба, самовдосконалення й самоосвіта, інтимно-особистісне спілкування, неформальні групи, "Я-концепція", теоретичне мислення, інтелектуалізація психічних процесів, гіпоопіка, гіперопіка, захоплення, особистісна нестабільність, рефлексивне мислення. Юність, старший школяр, навчально-професійна діяльність, професійна орієнтація, самоосвіта, самовиховання, професійне та особистісне самовизначення, світогляд, юнацький максималізм, моральний релятивізм. Література 1. Абрамова Г.С. Возрастная психология. – М., 1997. – Гл. 16. 2.Байярд Р.Т., Байярд Д. Ваш беспокойный подросток. – М., 1991. – С. 27-48. 3.Божович Л.И. Личность и её формирование в детском возрасте. М., 1968. – С. 282-365. 4. Бохонкова Ю. Можливості корекції особистісних чинників соціально-психологічної адаптації // Соціальна психологія. – 2005. – № 2. – С 45-54. 5. Вербан Е.О.Стратеги і прийоми психологічного подолання життєвих криз особистості // Практична психологія та соціальна робота. – 1998. – №8. – С 7-9; №9. – С 12-14. 6. Вікова психологія / За ред. Г.С.Костюка. – К., 1976. – Розділ VII. 7. Возрастная и педагогическая психология / Под ред. А.В.Петровского. – М., 1979. – Гл.VI. 8.Выготский Л.С. Педология подростка // Собр. соч. в 6 т. – М., 1984. – Т. 4. – С. 5-243. 9. Захаров Н.Н. Профориентация школьников. – М., 1989. – С. 110-165. 10. Захарова А.В. Психология обучения старшеклассников. – М., 1976. – С. 4 - 16. 11. Кле М. Психология подростка. – М., 1991. – С. 109-132. 12. Кулагина И.Ю. Возрастная психология. – М., 1997. – Разд. II, гл. 6. 13. Ковалев СВ. Подготовка старшеклассников к семейной жизни. – М., 1991. – 143 с. 14. Кон И.С. Психология ранней юности. – М., 1989. – 254 с. 15. Личко А.Е. Психопатии и акцентуации характера у подростков. – Л., 1983. – С. 26-30. 16. Мир детства: подросток. – М, 1989. – С. 96-114. 17. Особенности обучения психического развития школьников 13-17 лет. – М., 1988. – С. 69-71. 18. Практикум по возрастной и педагогической психологи / Под ред. А.И.Щербакова. – Тема 6. – С. 121-139. 19. Психология современного подростка / Под ред. Д.И.Фельдштейна. – С., 1987. – 240 с. 20. Татенко В.О.Володимир Андрійович Роменець (1926-1998): Життя як вчинок і подія / В.О. Татенко, Т.М. Титаренко // Роменець В.А., Маноха І.П. Історія психології XX століття. – К.: Либідь, 1998. – С. 7-3 21. Учителям и родителям о психологии подростка / Под ред. Г.Г.Аракелова. – М, 1990. – 304 с. 22. Шихи Г. Возрастные кризисы: Ступени личностного роста. – СПб.: Ювента, 1999. – 434 с. 23. Эриксон Э. Идентичность: юность и кризис: Пер. с англ. – М., 1996. – 344 с.
Читайте також:
|
||||||||
|