Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТАРШОКЛАСНИКА.

 

План

1. Місце підліткового періоду в загальному процесі індивідуального розвитку.

2. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.

3. Перебудова навчальної діяльності. Розвиток пізнавальних процесів.

4. Спілкування як провідний вид діяльності підлітка.

5. Психологічні особливості розвитку особистості у підлітковому віці.

6. Загальна характеристика ранньої юності.

7. Спілкування та дружба в юнацькому віці.

8. Особливості юнацького кохання. Підготовка до сімейного життя.

9. Формування особистості старшокласника.

10.Пізнавальні процеси і розумовий розвиток старшокласника. Формування професійних інтересів.

 

Ключові поняття: Пубертатний вік, акселерація, статеве дозрівання, почуття дорослості, потреба в соціальному самовизначенні, товаришування, дружба, пізнавальна потреба, самовдосконалення й самоосвіта, інтимно-особистісне спілкування, неформальні групи, "Я-концепція", теоретичне мислення, інтелектуалізація психічних процесів, гіпоопіка, гіперопіка, захоплення, особистісна нестабільність, рефлексивне мислення.

Юність, старший школяр, навчально-професійна діяльність, професійна орієнтація, самоосвіта, самовиховання, професійне та особистісне самовизначення, світогляд, юнацький максималізм, моральний релятивізм.

Література

1. Абрамова Г.С. Возрастная психология. – М., 1997. – Гл. 16.

2.Байярд Р.Т., Байярд Д. Ваш беспокойный подросток. – М., 1991. – С. 27-48.

3.Божович Л.И. Личность и её формирование в детском возрасте. М., 1968. – С. 282-365.

4. Бохонкова Ю. Можливості корекції особистісних чинників соціально-психологічної адаптації // Соціальна психологія. – 2005. – № 2. – С 45-54.

5. Вербан Е.О.Стратеги і прийоми психологічного подолання життєвих криз особистості // Практична психологія та соціальна робота. – 1998. – №8. – С 7-9; №9. – С 12-14.

6. Вікова психологія / За ред. Г.С.Костюка. – К., 1976. – Розділ VII.

7. Возрастная и педагогическая психология / Под ред. А.В.Петровского. – М., 1979. – Гл.VI.

8.Выготский Л.С. Педология подростка // Собр. соч. в 6 т. – М., 1984. – Т. 4. – С. 5-243.

9. Захаров Н.Н. Профориентация школьников. – М., 1989. – С. 110-165.

10. Захарова А.В. Психология обучения старшеклассников. – М., 1976. – С. 4 - 16.

11. Кле М. Психология подростка. – М., 1991. – С. 109-132.

12. Кулагина И.Ю. Возрастная психология. – М., 1997. – Разд. II, гл. 6.

13. Ковалев СВ. Подготовка старшеклассников к семейной жизни. – М., 1991. – 143 с.

14. Кон И.С. Психология ранней юности. – М., 1989. – 254 с.

15. Личко А.Е. Психопатии и акцентуации характера у подростков. – Л., 1983. – С. 26-30.

16. Мир детства: подросток. – М, 1989. – С. 96-114.

17. Особенности обучения психического развития школьников 13-17 лет. – М., 1988. – С. 69-71.

18. Практикум по возрастной и педагогической психологи / Под ред. А.И.Щербакова. – Тема 6. – С. 121-139.

19. Психология современного подростка / Под ред. Д.И.Фельдштейна. – С., 1987. – 240 с.

20. Татенко В.О.Володимир Андрійович Роменець (1926-1998): Життя як вчинок і подія / В.О. Татенко, Т.М. Титаренко // Роменець В.А., Маноха І.П. Історія психології XX століття. – К.: Либідь, 1998. – С. 7-3

21. Учителям и родителям о психологии подростка / Под ред. Г.Г.Аракелова. – М, 1990. – 304 с.

22. Шихи Г. Возрастные кризисы: Ступени личностного роста. – СПб.: Ювента, 1999. – 434 с.

23. Эриксон Э. Идентичность: юность и кризис: Пер. с англ. – М., 1996. – 344 с.

 


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  5. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  6. Аграрне виробництво і його особливості
  7. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  8. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  9. Анатомо-фізіолгічні особливості
  10. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  11. Анатомо-фізіологічні особливості молодших школярів
  12. Антисептики ароматичного ряду (фенол чистий, іхтіол, дьоготь, мазь Вількінсона, лінімент за Вишневським). Особливості протимікробної дії та застосування.




Переглядів: 998

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція № 3. ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ. | Процес виховання, його специфіка, компоненти і рушійні сили

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.