Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Історія розвитку ТМО

ВСТУП. ІМОВІРНІСНИЙ АПАРАТ ТЕОРІЇ МАСОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ

Теорія масового обслуговування з’явилася як розділ теорії імовірності. Багато хто її називає продовженням теорії випадкових процесів. Так що ж таке теорія масового обслуговування?

Нехай, на деякий пристрій чи прилад надходить певна кількість замовлень. Спостерігаючи за процесом, можна помітити, що за годину надходить приблизно 6 вимог. Виникає питання: яку продуктивність повинен мати пристрій для того, щоб обслуговувати весь потік вимог? З спостережень спочатку можна зробити висновок, що прилад має обслуговувати 6 вимог за годину, або витрачати на обслуговування кожної вимоги 10 хвилин. Для врахування різноманітних позаштатних ситуацій додаємо ще 10 % до виділеного часу. Тобто, наш прилад повинен справлятися з обслуговуванням заявки за 9 хвилин. Якщо продуктивність приладу збільшувати, то збільшиться і час, який він буде простоювати. Таким чином, прилад повинен обслуговувати кожне замовлення за 9 хвилин, тобто, за годину 6 хвилин він буде простоювати. Запускаємо наш прилад. В результаті – за весь час роботи він дійсно простоює 10% свого часу. Однак перед ним формується черга в середньому з 8 чоловік. Що є причиною? Як виявилося – елемент випадковості в надходженні заявок. Вони ж бо надходять в довільному порядку, а не через кожні 9 хвилин. Це призводить до формування черги. Отже, є необхідність більш детального аналізу процесів, що відбуваються в системах такого типу [5].

Перші роботи по ТМО були опубліковані датським вченим А. К. Ерлангом (1879 - 1929) – співробітником Копенгагенської телефонної компанії. Вони були присвячені проектуванню і експлуатації телефонних станцій і стали поштовхом для появи робіт в області теорії масового обслуговування ряду інших вчених [1].

Пік свого розвитку ТМО досягнула в 50 -70 роки. В цей період публікувалося багато статей, монографій та робіт з цієї тематики. Значну роль у розвитку ТМО зіграв провідний радянський математик О.Я.Хінчін. У 60-х роках ХХ сторіччя він видав книгу „Работы по математической теории массового обслуживания”, яка була першою системною науковою працею у даній новій галузі математики. У цій праці були чітко сформульовані ідеї і методи ТМО. Дякуючи О.Я.Хінчіну, термін “теорія масового обслуговування” прийнятий тепер в усьому світі. З часу виходу у світ зазначеної роботи, методи ТМО отримали глибокий та детальний розвиток у працях багатьох авторів: Бусленка, Гнєденка, Пєтухова, Сааті, Кокса та інших.

Надалі цікавість до ТМО зменшилась. Адже характерною особливістю задач теорії масового обслуговування є необхідність пошуку власних методів дослідження кожної системи. Окрім цього задачі, що передбачали прості рішення вже були розв’язані. Окрім цього, з’явилося імітаційне моделювання, що дозволяє досліджувати систему з використанням вже готових прототипів.

Інтерес до методів ТМО зріс в останні десятиріччя, коли з’ясувалося, що постановки її задач мають досить широкий характер, оскільки до них приводять майже усі практичні дослідження у галузі оптимізації великих систем. Розширення області застосування ТМО призвело до розширення кола дослідників, які працюють в даному напрямку. З елементами ТМО можна зустрітися в наукових роботах з кібернетики, фізики, економіки, медицини, військової справи. Багатьох практичних задач, які постають у промисловості, на транспорті, у комунікаційних мережах, у сільському господарстві і багатьох інших областях людської діяльності можна вирішувати з використанням методів ТМО. Також з’явилися нові підходи до розв’язку поставлених задач. Одним з таких підходів є алгоритмічний, що виник завдяки широкому використанню обчислювальної техніки для наукових досліджень, що передбачає отримання рішень задач ТМО у вигляді тих чи інших обчислювальних алгоритмів. Цей підхід дав можливість створити комплекси та пакети прикладних програм і таблиць, які зручно використовувати на практиці. Зокрема в середовищі програмування Matlab є окремий розділ, присвячений теорії масового обслуговування, який постійно поновлюється та розвивається.

Найбільшу роль у вирішенні задач ТМО грає, як було вказано вище, теорія імовірності. Тому спочатку необхідно пригадати деякі її розділи.

 

 


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  5. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  6. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  7. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  8. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  9. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  10. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  11. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  12. АНАЛІЗАТОРІВ У ПРОЦЕСІ РОСТУ ТА РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ.




Переглядів: 564

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ДЕЯКІ ПОНЯТТЯ І ВИЗНАЧЕННЯ | КОМАНДОАПАРАТИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.