Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Зародження дидактичних проблем. Педагогічні погляди Я.А.Ко­менського.

Література.

ПЛАН

Тема 6: РОЗВИТОК ШКОЛИ І ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ У 16-18 ст.

1. Дидактичні ідеї Я.А-Коменського.

2. Проблеми виховання в спадщині Джона Локка.

3. Ідея природного вільного виховання Ж.Ж.Руссо.

4. Виховання і школа Запорізької Січі. Риси козацької педагогіки.

5. Педагогічна діяльність і погляди українських просвітителів. Г.С. Сковорода.

 

 

1. Розвиток народної освіти і педагогічної думки на Україні (за ред.

М.Д.Ярмаченка). - К.: Радянська школа, 1991.

2. Історія педагогіки (за ред. М.С.Гриценка). - К.: Вища школа, 1973 С.

3. История педагогики (под ред. Н.А.Константикова). - М.: Просвешение, 1982, - С. 27-53.

4. Пискунов А.И. Хрестоматия по истории зарубежной педагогики. - М.: Просвешение, 1981, С. 77-195. 20З-238.

5. Антология педагогической мысли Украинской ССР (сост. Н.П.Калини­ченко). - М., 1985.

6. Гусак П., Мартіросян Л. Історія педагогіки України: посібник для студентів. - Луцьк, вид-во ВДУ, 1996. - С. 27-35, 43-51.

7. Любар О.О, Стельмахович М.Г. Історія української педагогіки. Навчальний посібник. - К., 1999. - С. 116-126.

8. Кузь В.Г., Руденко Ю.Д. Основи національного виховання: Концептуальні положення - К., 1993. - С. 60-83.

Додаткова література

1. Хижняк З.І. Кисво-Могилянська академія. - К., 1988.

2. Федоренко Д.Т. Школа і освіта Запорізької Січі. - Кривий Ріг, 1990.

3. Кузь В.Г., Руденко Ю.Д. Українська козацька педагогіка і духовність. - Умань, 1995.

4. Олійник О С. Козацька читанка. // Радянська школа, 1989, № 4.

5. Педагогічні погляди Г.С. Сковороди. - Ю: Вища школа, 1972.

 

ХVІІ-ХVІIІ столітті відомі в історії як епоха Нового часу. Розвиток економіки і торгівлі, науки і культури сприяв становленню нового типу особистості (ідеалу) -діяльної і самостійної людини. Існуюча система освіти (елементарна народна школа і середня освіта, в основі якої вивчення давніх мов і підготовка до кар’єри духівництва чи державного службовця) не могла задовольнити цих потреб. Прогресивні діячі критикують існуючу систему .освіти і розробляють новий зміст і методи роботи.

Великий чеський філософ-педагог Я.А.Коменський у середині ХVIІ ст. розробив основи сучасної педагогіки і дидактики, які на довгий час випередили розвиток школи:

1. Я.А.Коменський надавав велике значення вихованню. “Людина може стати людиною завдяки вихованню. Без нього вона нагадує диких тварин”.

2. Виховання молоді повинно відбуватися в школі, яку Коменський називає “майстернею гуманності і людяності”. Він високо цінував і школу, і вчителів. “Щасливий той народ, у якого є хороші школи і бібліотеки”, а “посада вчителя настільки прекрасна і висока, як ніяка інша під сонцем”.

3. Я. А. Коменський розробив систему шкіл для дітей різного віку:

· материнська школа від народження до 6 років;

· общинна школи рідної мови, яка знаходиться в кожному місті, поселенні, селищі, навчання відбувається від 6 до 12 років;

· школа латинська, в якій молодь навчається мовам і вищим мистецтвам, від 12 до 18 років;

· академія - для підготовки до професійного богослов’я, медицини, юриспруденції, філософії, від 18 до 24 років.

4. Розробляє загальні основи навчання -дидактику в творі “Велика дидактика”.

1. Визначає завдання дидактики як “універсальної науки всіх вчити всьому”.

2. Виділяє закономірності і принципи педагогічного процесу на основі ідеї природовідповідності і власного досвіду педагогічної роботи.

3. Теоретично обґрунтовує необхідність наочності при навчанні як “золоте правило дидактики”.

4. Теоретично обґрунтовує нову організацію навчання - класно-урочну систему:

· наявність стабільного складу учнів – класу;

· встановленого часу занять - уроку.


Читайте також:

  1. Взаємозалежність та ієрархія глобальних проблем.
  2. Взаємозалежність та ієрархія глобальних проблем.
  3. Вибір дидактичних методів
  4. Визначення і сутність глобальних проблем.
  5. Виникнення капіталізму у Франції. Наукові погляди А. Монкрет’єна
  6. Виховання, школа і педагогічна думка у Стародавньому Римі. Педагогічні ідеї М.Ф.Квінтіліана
  7. Вплив розвитку ринкової економіки на європейську економічну думку. Зародження класичної політичної економії
  8. Вплив розвитку ринкової економіки на європейську економічну думку. Зародження класичної політичної економії
  9. Гіпотеза самозародження.
  10. Гносеологічні та етичні погляди І. Канта.
  11. Господарський розвиток України та економічні погляди її мислителів у другій половині XVII – першій половині ХІХ ст.
  12. Дидактичні погляди




Переглядів: 825

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.175 сек.