Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Історія розвитку геологічного картування

 

В розвиток гірничої справи великий внесок зробив російский вчений М.В. Ломоносов. Наприкінці 50-х років ХVІІІ ст. він написав свої знамениті праці: “О слоях земных" і "Слово о рождении металлов от трясения Земли”, в яких поклав початок науці про будову земної кори – тектоніці і її розділу – структурній геології. В ній він дав описання пластів, шаруватості, складок і розривів гірських порід.

Період з 1765 до 1775 р. Відомий як час знаменитих академічних експедицій.

Перша карта, на якій умовними знаками зображалось розповсюдження гірських порід і мінералів, складена в 1644 р. Ж. Кулоном. В 1684 р. Лістер запропонував зображати на картах різновидність порід різними кольоровими знаками. В 1743 р. В Англії Пакс склав карту із відображенням на ній розповсюдження гірських порід з кольоровими та буквенними позначеннями, до карти подавалось пояснення умовних знаків.

У 1743 р. Француз Геттер видав геологічну карту Франції, Англії та Німеччини, показуючи на ній виходи окремих різновидностей гірських порід, а також руд і мінеральних джерел.

І лише на початку ХІХ ст. почали з’являтися геологічні карти, які базувалися на простеженні шарів на місцевості і послідовності їх нашарування із спробами розчленування за віком на основі знахідок керівних закам’янілостей.

Значні наукові результати були досягнуті завдяки початими за ініціативою Д.І. Соколова у 1834 р. систематичним роботам з геологічної зйомки гірських територій і збору матеріалів для складання зведених карт.

У зв’язку із розширенням геологічних робіт і важливими практичними та науковими відкриттями геологів в ряді країн, було запропоновано організувати Міжнародний геологічний конгрес. Перша сесія МГК була проведена в Парижі в 1878 р. На другій сесії в Болоньї було вирішено приступити до складання Міжнародної геологічної карти Європи в масштабі 1:2500000.

Перші зведені геологічні карти всієї території СРСР були складені у 1937 р. в масштабі 1:5000000, в 1944 р.- 1:2500000.

У розвитку структурної геології і геотектоніки велику прогресивну роль відіграли тектонічні карти. Методика їх складання розроблена Шатським, Яншиним, Муратовим, Хаїним. Під керівництвом Яншина складена тектонічна карта Євразії масштабу 1:2500000, в наступні роки – тектонічні карти для всіх крупних регіонів країни. В 1984 р. опублікована тектонічна карта Світу під редакцією В.Є.Хаїна. На цій карті відображена тектоніка як материків, так і океанічного дна.

Складання геологічних карт має дуже велике значення. Тільки при їх високій якості можна обгрунтовано планувати і розвивати гірську промисловість і добиватися якнайшвидшого промислового освоєння природних ресурсів.

 


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  5. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  6. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  7. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  8. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  9. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  10. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  11. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  12. АНАЛІЗАТОРІВ У ПРОЦЕСІ РОСТУ ТА РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ.




Переглядів: 654

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Постановка задачі та характеристики випадкових сигналів | ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.035 сек.