Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Питання 2. Характеристика про пропозиції. Закон пропозиції

Пропозиція представляє собою бажання та здатність продавати певний товар. Обсяг пропозиції – кількість товару, яку продавці хочуть та можуть продати за певною ціною, певний період часу та за певних умов.

Головним фактором пропозиції є, як і для попиту, ціна товару. За інших рівних умов при зростанні ціни товару обсяг пропозиції зростає і навпаки, при зниженні ціни товару обсяг його пропозиції зменшується. Ця пряма залежність між обсягом пропонування та ціною називається законом пропозиції.

Залежність між ціною та обсягом пропонування може бути зображена у вигляді шкали пропозиції. Шкала пропозиції – таблиця, що відображає залежність між ціною товару та обсягом його пропозиції. Цю залежність можна представити і у графічному вигляді. Крива пропозиції – графік, що відображає залежність між ціною товару та обсягом його пропозиції.

Зміна ціни відображається переходом з однієї точки кривої пропозиції в іншу.

Інші фактори носять назву нецінових:

1. Ціни на виробничі ресурси. При зростанні цін на ресурси витрати виробництва зростають, що веде до зниження прибутку фірми (за незмінного рівня існуючої ціни), отже, обсяг товару, що пропонується фірмою за даної ціни, знизиться. Це буде відбуватись за кожного рівня ціни. Значить, пропозиція знизиться. Крива пропозиції зсунеться вліво.

І навпаки, зниження цін на ресурси веде до зростання пропозиції за кожного рівня існуючої ціни. В цьому випадку крива пропозиції зсувається вправо.

Аналогічно може бути проілюстрована зміна пропонування і відповідні їй зсуви кривої пропонування під впливом інших нецінових факторів.

2. Технологія. Вдосконалення технології виробництва товару призводить до зниження витрат на його виробництво. За незмінної ціни це веде до зростання прибутку і зростання пропозиції. Це викликає зсув кривої пропозиції вправо. І навпаки.

3. Податки та субсидії. Зростання податків чи введення нових збільшує витрати виробництва або зменшує прибутки, а це, за даного рівня цін, веде до зниження пропозиції. Це виражається зсувом кривої пропозиції вліво.

Субсидії – надання підприємству фінансової допомоги з боку держави, тобто це перебирання державою на себе частини витрат виробництва. Отже, для виробника витрати знижуються, що веде до зростання пропозиції і зсуву кривої вправо.

4. Ціни на інші товари. Зростання ціни на взаємодоповнюючий товар призведе до зростання пропозиції даного товару і навпаки. Зростання ціни на товар-замінник веде до зниження пропозиції даного товару і навпаки. Це відображається відповідним зсувом кривої пропозиції.

5. Очікування виробниками майбутніх цін. Цей фактор впливає неоднозначно. З одного боку, очікування зростання цін може призвести до скорочення пропозиції сьогодні. З іншого, очікування зростання цін і майбутніх доходів може призвести до нарощування виробничих потужностей і тим самим до зростання пропозиції.

6. Кількість продавців. Чим більша кількість продавців, тим більше їх сумарна пропозиція і навпаки.

Зміна ціни веде до переходу з однієї точки кривої пропонування в іншу (зміни обсягу пропонування). Вплив нецінових факторів викликає зсув кривої пропонування.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  5. IV. Закони ідеальних газів.
  6. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  7. IV. Питання самоконтролю.
  8. V. Питання для самоконтолю
  9. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  10. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  11. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  12. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.




Переглядів: 844

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Нецінові фактори попиту. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.