Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Нецінові фактори попиту.

Попит – бажання та здатність купувати певний товар. Обсяг попиту – кількість товару, яку певний споживач бажає і може купити за певною ціною, певний період (день, рік) і за певних умов.

Питання 1. Попит та фактори, що на нього впливають. Закон попиту

План

Тема 2. Основи теорії попиту і пропозиції

1. Попит та фактори, що на нього впливають. Закон попиту.

2. Характеристика пропозиції. Закон пропозиції.

3. Ринковий механізм збалансування попиту і пропозиції.

Фактори, які впливають на попит. Перший і головний фактор, що визначає попит – ціна товару. За інших рівних умов обсяг попиту зростає при падінні ціни і зменшується при зростанні ціни. Ця обернена залежність між ціною та кількістю товару, яку споживач бажає і може купити, носить назву закон попиту. За інших рівних умов означає, що всі інші фактори, які можуть впливати на попит, не змінюються.

Ефект доходу полягає в тому, що за більш низької ціни на товар споживач має змогу купити більше цього товару, витрачаючи ту ж суму, що і раніше. Тобто суб’єктивно він стає більш багатим. І навпаки, при зростанні ціни споживач, витрачаючи ту ж суму, може купити менше даного товару, ніж раніше. Ефект заміщення полягає у тому, що за більш низької ціни споживач має стимул придбати дешевший товар замість аналогічних товарів, ціни яких тепер відносно вищі.

Різним значенням ціни відповідають різні обсяги купленого товару. Всю множину пар значень «ціна – обсяг попиту» можна зобразити у вигляді шкали попиту та кривої попиту. Шкала попиту – таблиця, що відображає залежність між ціною товару та обсягом попиту на нього. Крива попиту – графік залежності між ціною товару та обсягом попиту на нього.

Зміни ціни відображаються переходом з однієї точки кривої попиту в іншу – вище або нижче.

Крім ціни, на попит впливають інші фактори, які називаються неціновими.

1. Смаки споживачів. Якщо внаслідок вдалої реклами або зміни моди змінюються смаки споживачів на користь даного товару, то за кожного можливого рівня ціни споживачі купуватимуть більшу кількість товару, тобто попит зросте.

Графічно зростання попиту відображається у зсуві кривої попиту вправо

І навпаки, несприятливі для даного товару зміни смаків споживачів призведуть до зниження кількості закупок за кожного рівня ціни, в результаті чого попит знизиться, і крива попиту зсунеться вліво.

2. Кількість споживачів.Зростання кількості споживачів призведе до зростання попиту за кожного рівня ціни і зсуві кривої попиту вправо. І навпаки, зменшення кількості споживачів викличе зниження попиту і зсув кривої вліво.

3. Доход споживача. За характером впливу зміни доходу на попит розрізняють два види товарів: нормальні товари та товари низької якості. Для нормальних товарів зростання доходу споживача веде до зростання попиту і зсуву кривої попиту вправо і навпаки. Для товарів низької якості зростання доходу споживача веде до зниження попиту на них і зсуву кривої попиту вліво і навпаки.

4. Ціни на інші товари. Є товари, які задовольняють одну і ту ж потребу. Вони називаються взаємозамінними. При зростання ціни на товар-замінник, попит на даний товар зростає і крива попиту зсувається вправо. І навпаки, при зниженні ціни товару-замінника попит на даний товар знижується і крива попиту зсувається вліво.

Деякі товари використовуються одночасно для задоволення певної потреби. Вони називаються взаємодоповнюючими. При зростанні ціни на взаємодоповнюючий товар, попит на даний товар знижується і це веде до зсуву кривої попиту вліво, і навпаки. Деякі товари є нейтральними, тобто зміна ціни одного з них не викликає змін попиту на інший.

5. Очікування споживачів. Якщо споживачі очікують підвищення цін на певний товар (або особистих доходів), це призводить до зростання попиту на товар і навпаки.

Індивідуальний попит – це попит окремого споживача. Ринковий попит, тобто попит, який сформований всіма споживачами на ринку даного товару.

 


Читайте також:

  1. Абіотичні та біотичні фактори.
  2. Агрегування та факторизація
  3. Біологічні небезпеки. Вражаючі фактори біологічної дії. Пандемії, епідемії, масові отруєння людей.
  4. Біологічні фактори
  5. Біотичні фактори
  6. Біотичні фактори та їх вплив на деревні рослини
  7. Взаємозв’язок потреб, виробництва і попиту.
  8. Види і методи вивчення попиту.
  9. Види та типи факторингових послуг
  10. Види тероризму та його вражаючі фактори і збройні напади
  11. Види факторингу
  12. Види, фактори і ступінь порушення типів місцевості.




Переглядів: 6272

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Історія розвитку системного підходу | Питання 2. Характеристика про пропозиції. Закон пропозиції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.