МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ОСНОВНИЙ ЗАКОН ДЕРЖАВИ ЇЇ СТРУКТУРАПоняття Конституції. Конституція (від латинського — організація, устрій, установлення) — Основний закон держави, що визначає засадові питання державного життя (суспільного, економічного й політичного устрою; форму державного устрою й правління; утворення, поділу й здійснення державної влади; виборчу систему; адміністративно-територіальний устрій, а також закладає правові підвалини суспільного буття й визначає правовий статус особи, її права, свободи й обов'язки. Суттєва ознака Основного Закону, як політико-правового акту, його верховенство в правовій системі: він є юридичною базою усіх законів, має вищу юридичну силу; все, що суперечить йому, незаконне. Конституція 1996 р. має свою специфіку—норми її є нормами прямої дії. Вони захищаються державою. Діють конституційні норми до того часу, поки не будуть скасовані в установленому порядку. Наявність в державі Конституції—одна із суттєвих ознак її суверенності. Функції, притаманні Конституції (звідси випливає її значення): — юридична (головне джерело права, Закон законів, правове регулювання всіх суспільних відносин); — політична (вона є правовою основою політичної системи, фіксує співвідношення політичних сил і узгодження інтересів усіх елементів суспільства); — ідеологічна ( виховна) - закріплює визнані в суспільстві цінності, спрямовує людину й громадянина дотримуватися законів, щоб зберігати ці цінності; є джерелом виховання правосвідомості; — соціальна (стоїть на захисті соціальної справедливості, соціальних інтересів усіх верств суспільства, особливо найменш захищених). Структура Конституції. Вона складається з Преамбули та 15 розділів (161 ст.). В Преамбулі зафіксовано, що Верховна Рада України, приймаючи Основний Закон від імені громадян усіх національностей, врахувала багатовікову історію українського державотворення. В ній підкреслюється, що прийняття Конституції стало можливим внаслідок реалізації українською нацією права на самовизначення, закріпленого Актом проголошення незалежності України та схваленою 1 грудня 1991 р. всенародним голосуванням. Верховна Рада (вперше після Конституції П. Орлика (1710 р.) заявила, що, приймаючи цей Основний Закон держави, вона усвідомлює відповідальність перед Богом, попередніми, нинішніми й прийдешніми поколіннями. В 1-му розділі фіксуються засадові принципи державотворення (ознаки незалежної держави), зазначається, яку державу будує український народ — суверенну, демократичну, соціальну, правову; закріплюються основи суспільного ладу й політики. В 2-му розділі розглядається правовий статус людини й громадянина в Україні. 3 розділ характеризує безпосередню й представницьку демократію в Україні. 4–8 рр. присвячені аналізу організації державної влади, її поділу на законодавчу, виконавчу й судову, аналізу повноважень цих гілок влади та характеристиці повноважень Президента як глави держави. В 9 – му розділі розглядається система адміністративно-територіального устрою України та визначається спеціальний статус міст Києва та Севастополя. Розділ 10 присвячено розгляду статусу Автономної Республіки Крим як невід'ємної складової частини України та констатації її повноважень. Розділ 11 характеризує нормативно-правові основи місцевого самоврядування в Україні. Розділ 12 присвячено характеристиці правового статусу та повноважень Конституційного Суду в Україні, який наділено провом офіційного тлумачення Конституції України. Норми, що регулюють порядок набуття чинності Конституції та внесення змін до неї, розглядаються в розділах 13 та 14. Останній, 15 розділ формулює «Перехідні положення», які стосуються порядку дій (до закінчення строку повноважень) нинішньої Верховної Ради, Президента України, голів місцевих державних адміністрацій та інших органів влади, здійснення виконавчої влади в містах Києві та Севастополі до прийняття про них відповідних законів. Гарантом додержання Конституції України виступає Президент України.
З а п и т а н н я: 1. Дайте характеристику Конституції як Основного Закону держави. 2. Які Ви знаєте конституції за формою написання, за способом внесення до них змін, за формою правління в державі, за їх політичними режимами, за формами їх політико-територіального устрою? 3. Дайте загальну характеристику структури Конституції.
УКРАЇНА — СУВЕРЕННА І НЕЗАЛЕЖНА, ДЕМОКРАТИЧНА, ПРАВОВА, СОЦІАЛЬНА ДЕРЖАВА.
Так охарактеризована Україна в ст. 1 Конституції нашої держави. Україна — суверенна, незалежна держава означає, що вона має верховенство у внутрішній і зовнішній політиці, забезпечує незалежність та самостійний розвиток суспільства; що вона самостійна державна влада, незалежна від інших політичних влад всередині держави, а також на міжнародній арені, що вона має повноту законодавчої, виконавчої та судової влади на всій території України. Основи майбутньої незалежності України були закладені в «Декларації про державний суверенітет України», сама ж незалежність держави була закріплена «Актом проголошення незалежності України» (24 серпня 1991 р.). Створення самостійної незалежної Української держави було підтверджено прийняттям Закону «Про правонаступництво України» (12 вересня 1991 р.) та всенародне підтримано на Всеукраїнському референдумі (1 грудня 1991 р.). Суверенність та незалежність нашої держави зафіксовано в ст. 1 Конституції 1996 р. Порушення суверенітету держави може привести до втрати її незалежності. Україна — демократична держава (за політичним режимом), яка в своїй внутрішній і зовнішній діяльності послідовно дотримується принципів демократії: державна влада прямо чи опосередковано обирається всім народом, підзвітна йому і несе відповідальність перед ним; держава гарантує права і свободи людини й громадянина; враховує інтереси всіх соціальних груп населення через демократичні інститути — вибори, референдуми, засоби масової інформації тощо; забезпечує демократичний плюралізм і гласність, розгортання суспільного житія на засадах політичної, економічної та ідеологічної багатоманітності. Україна — правова держава, в якій право і закон повинні стати невід'ємним атрибутом гарантії прав та свобод людини, незалежно від рівня її достатку і власності, статі та віросповідання, національної належності; в якій панує верховенство права, верховенство громадянського суспільства і його представника — парламенту — над державою і його апаратом; в якій відповідальність і повага особи і держави буде взаємною, а відносини рівноправними. Україна — соціальна держава. Важливим принципом її функціонування повинно стати захист соціально слабких і піклування про соціальну справедливість. Цей принцип повинен знайти своє втілення в соціальному страхуванні; догляді за літніми людьми; допомозі Інвалідам, немічним, постраждалим; наданні соціальних гарантій нужденним, виплаті по безробіттю, на дітей, на квартплату тим, хто неспроможний сьогодні це зробити сам повною мірою; охороні праці, регулюванні робочого дня тощо. Україна як суверенна і незалежна держава статтею 1-ою свого Основного закону лише проголосила, зробила перші кроки, але ще не реалізувала багатьох принципів функціонування демократичної, правової та соціальної держави, оскільки побудова її, створення громадянського суспільства—це тривалий історичний процес. Читайте також:
|
||||||||
|