МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ПРОЦЕСУ В НЕЗАЛЕЖНІЙ УКРАЇНІОСНОВНІ ЕТАПИ І ХАРАКТЕРИСТИКА КОНСТИТУЦІЙНОГО Порядок прийняття й підготовки Конституції може відбуватися декількома шляхами: а) скликанням спеціального тимчасового представницького органу (Установчі збори, конституційна асамблея, конституційний конвент тощо); б) проведенням надзвичайної сесії вищого законодавчого органу державної влади; в) шляхом всенародного Референдуму. В Україні підготовка й прийняття Конституції, згідно законодавству нашої держави, було доручено Верховній Раді України. В умовах незалежності України можна виділити два етапи цього процесу: 1) період діяльності першого складу Верховної Ради (1990—1993 рр.); 2) період діяльності другого складу Верховної Ради України (1994—1996 рр.) За цей період було розроблено 5 офіційних проектів нової Конституції, біля 2-х десятків альтернативних проектів різних політичних партій та окремих осіб. Верховна Рада попереднього складу досить професійно розробила проект Конституції, але він не був прийнятий в зв'язку з достроковим припиненням повноважень парламенту, а також недостатньою політичною сміливістю голів Верховної Ради Л. Кравчука та І. Плюща. З 1994 р. новий склад Верховної Ради більш активно проводив конституційний процес: — була створена конституційна комісія на чолі з двома співголовами Л. Кучмою та О. Морозом; — робоча група для підготовки проекту конституції спочатку не була створена, передбачалося, що можна обійтися обговоренням проблеми в комітетах і підкомітетах парламенту, не залучаючи до цього вчених, це гальмувало конституційний процес; — тоді Президент своєю волею створив робочу групу з 10 вчених, вона працювала 1,5 місяці і в жовтні— листопаді 1995 р. подала проект Конституції до Верховної Ради; — Верховна Рада створила свою конституційну комісію, яка працювала ще 3 місяці, подавши 11 березня 1996 р. проект Конституції на обговорення парламенту. Для його доопрацювання була створена парламентська робоча група на чолі з депутатом Михайлом Сиротою. Після доопрацювання проект Конституції було передано на постатейне обговорення сесією Верховної Ради. Конституційний процес в Україні був багатогранним, довготривалим, іноді навіть драматичним:—проект Конституції два рази виносився на всенародне обговорення (1992 р., 1996 р.); — була спроба (1993 р.) прийняти т. зв. Малу конституцію: призупинити дію більшості статей діючої Конституції (1978 р.) і прийняти Закон про державну владу і місцеве самоврядування в Україні. Верховна Рада відхилила введення в дію цього закону, бо це було небезпечним — призупинилась би дія багатьох статей Конституції. В умовах, що склалися, виникла криза між Президентом України, законодавчою і виконавчою владою; — тоді, як вихід з кризи, з метою організованого завершення конституційного процесу та створення політико-правових умов для чіткого розподілу функцій між законодавчою і виконавчою гілками влади та забезпечення економічних реформ, було прийнято на 1 рік Конституційний договір (за старою козацькою традицією часів П. Орлика) між Президентом та Верховною Радою «Про основні засади організації та функціонування державної влади і місцевого самоврядування на період до прийняття нової Конституції» (8 червня 1995 р.). В основу договору було покладено Закон про державну владу і місцеве самоврядування в Україні; — згідно Договору і Президент, і Верховна Рада зобов'язувалися дотримуватися його положень до прийняття Конституції, але з обох боків допускалися порушення цього Договору; — після винесення проекту Конституції на постатейне обговорення в парламенті розгорнулася запекла боротьба між різними політичними силами; цей проект, передовсім, не влаштовував ліві сили, які прагнули реанімувати радянську систему й Радянський Союз; — оскільки обговорення проекту Конституції затягувалося, а дія Конституційного Договору закінчилася 8 червня 1996 р., Президент своєю волею заявив про винесення проекту Конституції на всенародне обговорення. Така перспектива, як холодний душ, вплинула на позицію і власний вибір опозиційної частини народних депутатів щодо проекту Конституції, доля його була вирішена в ніч з 27 на 28 червня 1996 р.; — 28 червня конституційною більшістю парламент України (п'ятою його сесією) прийняв Конституцію незалежної України.
З а п и т а н н я: 1. Якими шляхами може відбуватися порядок підготовки й прийняття Конституції? 2. Чому конституційний процес в незалежній Україні був таким довготривалим?
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ — Читайте також:
|
||||||||
|