Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ПРОЦЕСУ В НЕЗАЛЕЖНІЙ УКРАЇНІ

ОСНОВНІ ЕТАПИ І ХАРАКТЕРИСТИКА КОНСТИТУЦІЙНОГО

Порядок прийняття й підготовки Конституції може відбуватися декількома шляхами: а) скликанням спеці­ального тимчасового представницького органу (Уста­новчі збори, конституційна асамблея, конституційний конвент тощо); б) проведенням надзвичайної сесії ви­щого законодавчого органу державної влади; в) шляхом всенародного Референдуму.

В Україні підготовка й прийняття Конституції, згідно законодавству нашої держави, було доручено Верховній Раді України.

В умовах незалежності України можна виділити два етапи цього процесу: 1) період діяльності першого скла­ду Верховної Ради (1990—1993 рр.); 2) період діяльнос­ті другого складу Верховної Ради України (1994—1996 рр.) За цей період було розроблено 5 офіційних проектів нової Конституції, біля 2-х десятків альтернативних проектів різних політичних партій та окремих осіб.

Верховна Рада попереднього складу досить про­фесійно розробила проект Конституції, але він не був прийнятий в зв'язку з достроковим припиненням повно­важень парламенту, а також недостатньою політичною сміливістю голів Верховної Ради Л. Кравчука та І. Плюща.

З 1994 р. новий склад Верховної Ради більш активно проводив конституційний процес: — була створена кон­ституційна комісія на чолі з двома співголовами Л. Кучмою та О. Морозом;

— робоча група для підготовки проекту конституції спочатку не була створена, передбачалося, що можна обійтися обговоренням проблеми в комітетах і підкомі­тетах парламенту, не залучаючи до цього вчених, це гальмувало конституційний процес;

— тоді Президент своєю волею створив робочу гру­пу з 10 вчених, вона працювала 1,5 місяці і в жовтні— листопаді 1995 р. подала проект Конституції до Верхов­ної Ради;

— Верховна Рада створила свою конституційну ко­місію, яка працювала ще 3 місяці, подавши 11 березня 1996 р. проект Конституції на обговорення парламенту. Для його доопрацювання була створена парламентська робоча група на чолі з депутатом Михайлом Сиротою. Після доопрацювання проект Конституції було передано на постатейне обговорення сесією Верховної Ради.

Конституційний процес в Україні був багатогран­ним, довготривалим, іноді навіть драматичним:—проект Конституції два рази виносився на всенародне обгово­рення (1992 р., 1996 р.);

— була спроба (1993 р.) прийняти т. зв. Малу кон­ституцію: призупинити дію більшості статей діючої Конституції (1978 р.) і прийняти Закон про державну владу і місцеве самоврядування в Україні. Верховна Рада відхилила введення в дію цього закону, бо це було небезпечним — призупинилась би дія багатьох статей Кон­ституції. В умовах, що склалися, виникла криза між Пре­зидентом України, законодавчою і виконавчою владою;

— тоді, як вихід з кризи, з метою організованого за­вершення конституційного процесу та створення політико-правових умов для чіткого розподілу функцій між законодавчою і виконавчою гілками влади та забезпе­чення економічних реформ, було прийнято на 1 рік Кон­ституційний договір (за старою козацькою традицією часів П. Орлика) між Президентом та Верховною Ра­дою «Про основні засади організації та функціонування державної влади і місцевого самоврядування на період до прийняття нової Конституції» (8 червня 1995 р.). В основу договору було покладено Закон про державну владу і місцеве самоврядування в Україні;

— згідно Договору і Президент, і Верховна Рада зо­бов'язувалися дотримуватися його положень до прий­няття Конституції, але з обох боків допускалися пору­шення цього Договору;

— після винесення проекту Конституції на постатейне обговорення в парламенті розгорнулася запекла бороть­ба між різними політичними силами; цей проект, пере­довсім, не влаштовував ліві сили, які прагнули реаніму­вати радянську систему й Радянський Союз;

— оскільки обговорення проекту Конституції затя­гувалося, а дія Конституційного Договору закінчилася 8 червня 1996 р., Президент своєю волею заявив про винесення проекту Конституції на всенародне обговорен­ня. Така перспектива, як холодний душ, вплинула на позицію і власний вибір опозиційної частини народних депутатів щодо проекту Конституції, доля його була ви­рішена в ніч з 27 на 28 червня 1996 р.;

— 28 червня конституційною більшістю парламент України (п'ятою його сесією) прийняв Конституцію не­залежної України.

 

З а п и т а н н я:

1. Якими шляхами може відбуватися порядок підготовки й прийняття Конституції?

2. Чому конституційний процес в незалежній Україні був та­ким довготривалим?

 

КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ —


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IV. План навчального процесу.
  5. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  6. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  7. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  8. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  9. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  10. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  11. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  12. Адміністративне судочинство в Україні




Переглядів: 457

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
УКРАЇНСЬКОГО ДЕРЖАВОТВОРЕННЯ | ОСНОВНИЙ ЗАКОН ДЕРЖАВИ ЇЇ СТРУКТУРА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.