Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПЕРЕДМОВА

ЗМІСТ

АНТИЧНА ФІЛОСОФІЯ в конспективному вигляді

Контрольні питання

  1. Охарактеризуйте три періоди у формуванні і розвитку філософських ідей в Україні.
  2. Охарактеризуйте джерела світоглядних ідей Київської Русі.
  3. Викладіть зміст «Слова про Закон і Благодать»митрополита Іларіона.
  4. Розкрийте значення Києво-Могилянської академії у розвитку філософії в Україні та опишіть її діяльність.
  5. У чому виявлялися у Києво-Могилянській академії філософські ідеї Відродження і Нового часу?
  6. Охарактеризуйте творчий шлях та основні філософські ідеї професорів Києво-Могилянської академії.
  7. Охарактеризуйте творчий шлях та основні філософські ідеї Теофана Прокоповича.
  8. Які причини спонукали Г.Сковороду стати мандрівним філософом? Поясніть вислів: «життя його стало філософією, а філософія – життям».
  9. Аргументуйте вчення Г.Сковороди про те, що все існуюче має дві натури. Охарактеризуйте ці дві натури.
  10. Поясніть зміст учення Г.Сковороди про те що Всесвіт складається з трьох світів.
  11. Яким чином, за Г.Сковородою, відбувається творення справжньої людини?
  12. Чому вчення Г.Сковороди та П.Юркевича постає як філософія „серця”? Який зміст має поняття „серця”?
  13. Які етапи пройшов український Романтизм у своїй еволюції? Дайте загальну характеристику романтичного світогляду.
  14. Охарактеризуйте соціально-філософську концепцію Кирило-Методіївського братства..
  15. Розкрийте зміст смисло-образів «правда», «слава», «свобода» у творчості Т.Шевченка. У чому він вбачає «правду» для України?
  16. Охарактеризуйте Шевченкове бачення української історії.
  17. Яку мету ставила у своїй діяльності «Руська Т рійця»?
  18. Охарактеризуйте соціально-філософські ідеї В. Липинського та Д. Донцов.
  19. Охарактеризуйте соціально-філософські ідеї І.Франка і М.Драгоманова.
  20. Аргументуйте тезу О.Потебні: “мова – містичне ядро нації“.


 

Передмова
Вступ

  1. Поняття філософії.
  2. Історія філософії.
  3. Межі історії філософії.
  4. Значення історії філософії для богословія.

Антична філософія

  1. Джерела до історії старої філософії.

Філософія "досократична"

  1. Пітагорейці.
  2. Іонійські натурфілософи.
  3. Елеати.
  4. Геракліт.
  5. Спроби примирення.

Період розквіту

  1. Софісти.
  2. Сократ.
  3. "Сократичні школи".
  4. Платон.
  5. Арістотель.

Пізня грецька філософія

  1. Етичні системи.
  2. Епікуреїзм.
  3. Стоїки.
  4. Скептики.

Кінець античності

  1. Загальна характеристика.
  2. Філон Олександрівський.
  3. Плутарх.
  4. Плотін.
  5. Кінець античної філософії.

Цей конспект лекцій не являє собою закінчену літературну працю. Свого часу (в 1928-9 роках) я готував до опублікування курс історії філософії, з якого було відлітографовапо (видавництвом "Сіяч" у Празі) лише частину вступу. Рукописів тієї праці, та й початку видання, я зараз не маю в руках. В 1946 р. Українська Студентська Громада в Авгсбурзі відлітографувала частину мого курсу з історії філософії, а саме старовинну філософію. Лекції, що я їх викладав в Філії Вільного Українського Університету в Авгсбурзі, покладені в основу цього теперішнього видання. Курс, що я його викладав в Богословській Академії, розуміється, не міг бути простим повторенням університетських викладів. Де в чому вони поширені та перероблені (виправлено усі друкарські помилки), зокрема більшу увагу звернено на ті питання, що мають більше значення для богословів, в першу чергу це питання про відношення античної філософії для релігійного розвитку європейського культурного світу. Маю надію, що цей курс, не зважаючи на його конспектичний характер, може придатись не лише для моїх слухачів, але також і для тих українських читачів, що цікавляться філософічними проблемами. На жаль, ані моя книга для читання з історії філософії до Платона (Прага, 1926, видавництво "Сіяч") не може зараз побачити світу, ані можливості видрукувати почасти вже підготовану книгу для читання з історії філософії в ширшому обсязі тепер не маю. Отже, при дальшому інтересі до теми повинен радити читачам звертатись до літератури чужими мовами.

Буду дуже вдячний за всякі критичні зауваження, побажання та запитання, що виникнуть при читанні цього конспекту лекцій. Як вже сказано, це не закінчена літературна праця, а лише перша спроба.

Дмитро ЧИЖЕВСЬКИЙ.

Марбург над Ланом.
1 серпня 1947 р.
Пам'яті братів Маковеїв.


А. ВСТУП


Читайте також:

  1. ПЕРЕДМОВА
  2. Передмова
  3. ПЕРЕДМОВА
  4. ПЕРЕДМОВА
  5. ПЕРЕДМОВА
  6. ПЕРЕДМОВА
  7. ПЕРЕДМОВА
  8. Передмова
  9. Передмова
  10. Передмова
  11. ПЕРЕДМОВА
  12. ПЕРЕДМОВА




Переглядів: 577

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Філософська думка України в XIX - XX ст. | Поняття філософії.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.