МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Транспорт України, торгівля, фінанси, грошовий обіг, кредитСільське господарство в умовах довготривалої кризи У зерновому господарстві України з 1975 р. по 1990 р. урожайність з одного гектара не змінювалась і утримувалась на рівні 25-35 центнерів. У той же час основні фонди колгоспів зросли. Збільшилась кількість малоякісної техніки. Державні заготівельні ціни на зерно були мізерними. Суттєво змінилась кількість робочої сили. З 1965 р. по 1985 р. сільське населення зменшилось на 4,9 млн. осіб. Високою залишалась питома вага ручної праці. В рослинництві вона складала 10 %, а в тваринництві 40 % робіт. Гарантована оплата праці співіснувала з урівнювальними тенденціями. Поширювалось пияцтво та розкрадання колгоспної продукції. Впровадження нових форм організації праці (колективного підряду та ін.) здійснювалось за допомогою застарілих, неефективних командно-адміністративних методів. Продуктивність праці падала. Концентрованим показником стану колгоспної системи даного періоду став рівень рентабельності: 70 % колгоспів і радгоспів були збитковими.
У структурі транспорту України перше місце належало залізницям (38 % вантажів). Доля морських перевозок складала 10,9 %, автотранспорту 8,2 %, газопроводів 5 %, річкового транспорту – 1,6 %. У 1971 – 1985 рр. у галузь було вкладено 31 млрд. крб. Мала місце модернізація залізничного транспорту. На зміну паровій тязі приходили тепловози та електровози, були повністю електрифіковані такі важливі магістралі, як Донбас-Криворіжжя, Донбас-Сизрань, Донбас-Москва, Донбас-Київ-Львів та інші. Удосконалювалась структура морського торгового флоту. Посилилась його внутрішня спеціалізація. Почали використовуватись судна з горизонтальним навантаженням, ліхтеровози, танкери-гіганти. На Півдні України виникли нові морські порти Іллічівськ і Південний. Водночас реконструювались порти в Одесі, Миколаєві, Маріуполі, Рені, Ізмаїлі. В автотранспорті зросла доля важковантажних автомобілів. Для гірничорудної промисловості були створені спеціальні самоскидні автопоїзди вантажопідйомністю 75 т. Вступили в експлуатацію кар’єрні машини потужністю 120 т. Суттєві зміни мали місце в газопровідному транспорті. Введені в дію газопроводу Уренгой-Помари-Ужгород дало змогу газифікувати 428 українських міст і сіл. Через територію України пройшов нафтопровід “Дружба” , який дав можливість зберегти кошти на автомобільних та залізничних перевозках нафти. Будувались республіканські нафтопроводи: Снігурівка-Одеса, Лисичанськ-Кременчуг, Лисичанськ-Нижнєдніпровськ, Лисичанськ–Луганськ та інші. Введення в дію цих магістралей вивільнило значну кількість традиційного транспорту і певною мірою зменшило собівартість нафтопродуктів. У торгівлі структура включала державний, кооперативний і колгоспний сектори. Головною складовою залишалась державна торгівля. На її долю приходилось 70 % товарообігу. З 1960 по 1985-тий рік її обіг зріс з 13 до 55 млн. крб. На основі інтеграції підприємств державної торгівлі і промисловості виникла нова організаційна форма – фірмові магазини у вигляді агропромислово – торговельних об’єднань. Серцевиною фінансової системи республіки був бюджет. Його прибуткова частина формувалась за рахунок платежів з прибутку державних підприємств, колгоспів, радгоспів кооперативних організацій та державних податків з населення. У період 1970-1985 рр. останні зросли з 1,1 млрд. крб. до 2,4 млрд. крб. Основна частина бюджетних витрат йшла в промисловість. Про ефективність їх використання свідчить такий кардинальний факт: 70 % промислових підприємств були збитковими. Кредитна система України включала розгалужену структуру філій Держбанку, Будбанку, Банку зовнішньої торгівлі і ощадних кас. Провідна роль належала Держбанку. Щорічно він кредитував підприємства і організації, колгоспи, радгоспи на суму 245 млрд. крб. Заборгованість колгоспів Держбанку постійно зростала. Читайте також:
|
||||||||
|