Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Транспорт України, торгівля, фінанси, грошовий обіг, кредит

Сільське господарство в умовах довготривалої кризи

У зерновому господарстві України з 1975 р. по 1990 р. урожайність з одного гектара не змінювалась і утримувалась на рівні 25-35 центнерів. У той же час основні фонди колгоспів зросли. Збільшилась кількість малоякісної техніки. Державні заготівельні ціни на зерно були мізерними. Суттєво змінилась кількість робочої сили. З 1965 р. по 1985 р. сільське населення зменшилось на 4,9 млн. осіб. Високою залишалась питома вага ручної праці. В рослинництві вона складала 10 %, а в тваринництві 40 % робіт. Гарантована оплата праці співіснувала з урівнювальними тенденціями. Поширювалось пияцтво та розкрадання колгоспної продукції. Впровадження нових форм організації праці (колективного підряду та ін.) здійснювалось за допомогою застарілих, неефективних командно-адміністративних методів. Продуктивність праці падала. Концентрованим показником стану колгоспної системи даного періоду став рівень рентабельності: 70 % колгоспів і радгоспів були збитковими.

 

У структурі транспорту України перше місце належало залізницям (38 % вантажів). Доля морських перевозок складала 10,9 %, автотранспорту 8,2 %, газопроводів 5 %, річкового транспорту – 1,6 %. У 1971 – 1985 рр. у галузь було вкладено 31 млрд. крб. Мала місце модернізація залізничного транспорту. На зміну паровій тязі приходили тепловози та електровози, були повністю електрифіковані такі важливі магістралі, як Донбас-Криворіжжя, Донбас-Сизрань, Донбас-Москва, Донбас-Київ-Львів та інші. Удосконалювалась структура морського торгового флоту. Посилилась його внутрішня спеціалізація. Почали використовуватись судна з горизонтальним навантаженням, ліхтеровози, танкери-гіганти. На Півдні України виникли нові морські порти Іллічівськ і Південний. Водночас реконструювались порти в Одесі, Миколаєві, Маріуполі, Рені, Ізмаїлі. В автотранспорті зросла доля важковантажних автомобілів. Для гірничорудної промисловості були створені спеціальні самоскидні автопоїзди вантажопідйомністю 75 т. Вступили в експлуатацію кар’єрні машини потужністю 120 т. Суттєві зміни мали місце в газопровідному транспорті. Введені в дію газопроводу Уренгой-Помари-Ужгород дало змогу газифікувати 428 українських міст і сіл. Через територію України пройшов нафтопровід “Дружба” , який дав можливість зберегти кошти на автомобільних та залізничних перевозках нафти.

Будувались республіканські нафтопроводи: Снігурівка-Одеса, Лисичанськ-Кременчуг, Лисичанськ-Нижнєдніпровськ, Лисичанськ–Луганськ та інші. Введення в дію цих магістралей вивільнило значну кількість традиційного транспорту і певною мірою зменшило собівартість нафтопродуктів.

У торгівлі структура включала державний, кооперативний і колгоспний сектори. Головною складовою залишалась державна торгівля. На її долю приходилось 70 % товарообігу. З 1960 по 1985-тий рік її обіг зріс з 13 до 55 млн. крб. На основі інтеграції підприємств державної торгівлі і промисловості виникла нова організаційна форма – фірмові магазини у вигляді агропромислово – торговельних об’єднань.

Серцевиною фінансової системи республіки був бюджет. Його прибуткова частина формувалась за рахунок платежів з прибутку державних підприємств, колгоспів, радгоспів кооперативних організацій та державних податків з населення.

У період 1970-1985 рр. останні зросли з 1,1 млрд. крб. до 2,4 млрд. крб. Основна частина бюджетних витрат йшла в промисловість. Про ефективність їх використання свідчить такий кардинальний факт: 70 % промислових підприємств були збитковими. Кредитна система України включала розгалужену структуру філій Держбанку, Будбанку, Банку зовнішньої торгівлі і ощадних кас. Провідна роль належала Держбанку. Щорічно він кредитував підприємства і організації, колгоспи, радгоспи на суму 245 млрд. крб. Заборгованість колгоспів Держбанку постійно зростала.


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
  3. L2.T4. Транспортування рідких, твердих та газоподібних речовин.
  4. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  5. L2.T4/1.2. Засоби безперервного транспортування матеріалів. Транспортери.
  6. Аварії і катастрофи на транспорті.
  7. Аварії на транспорті
  8. Аварії на транспорті.
  9. Автомобільний пасажирський транспорт – важлива складова єдиної транспортної системи держави
  10. Автомобільний транспорт
  11. Автомобільний транспорт
  12. Автотранспорт




Переглядів: 485

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальна характеристика умов розвитку господарства України. Наростання кризових явищ в економіці | Історико-економічна інформація періоду і сучасність

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.