МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Історико-економічна інформація періоду і сучасністьЕкономіка України в період незалежності 24 серпня 1991 р. позачергова сесія Верховної Ради України прийняла “Акт проголошення незалежності України”. Будівництво нової держави та перехід до ринкової економіки розпочалось у складних, несприятливих умовах. У спадок від радянської командно-адміністративної системи дістались: застарілі основні фонди, нераціональна структура економіки, значна доля галузей військово-промислового комплексу, розлад економічних зв’язків з республіками колишнього СРСР, ріст цін на енергоносії, інфляція. У цих умовах основними напрямками економічної політики України стали: - роздержавлення промисловості, перехід до ринкових відносин; - приватизація підприємств при збереженні ряду галузей у власності держави; - створення ринкової інфраструктури (банки, біржі, нове законодавство; - лібералізація цін; - відміна монополії зовнішньої торгівлі та її лібералізація; - аграрна реформа, яка покликана була створити нового власника на землю, зацікавленого в результатах своєї праці.; - грошова реформа, направлена на укріплення грошової одиниці, ліквідацію інфляції, підтримку економічних реформ. Для економіки особливо несприятливим був період 1991-1995 рр., коли валовий внутрішній продукт України зменшився з 130 млрд. дол. до 51 млрд. дол. Мали місце падіння попиту, ріст цін, криза неплатежів. З 1990 по 1996 рік виробництво зерна впало до 27 млн. т. Загальне падіння промислового виробництва склало 48 %. Друга половина 90-тих років характеризується певною стабілізацією розвитку. Після грошової реформи суттєво зменшився обсяг грошової маси в обігу. Знизилась інфляція. Почалася стабілізація цін. Збільшились обсяги випуску продукції, особливо в металургійній та машинобудівній галузях. Поступово відроджувалось суднобудування. Певні успіхи були досягнуті в авіакосмічній промисловості. Збільшились обсяги зарубіжних інвестицій.
Історико-економічний досвід розглянутого періоду дає змогу зробити такі основні висновки; 1. Ефективність господарської системи значною мірою залежить від рівня раціональності її структури та його відповідності задачам внутрішнього розвитку та зовнішньоекономічним змінам. Структурна перебудова сучасної економічної системи повинна врахувати досвід минулого. 2. В умовах незалежної України факт суспільної безконтрольності економічної політики уряду , що мав місце в минулому, повинен бути ліквідованим. Суспільний контроль в умовах демократії – одна з фундаментальних гарантій економічного розвитку в інтересах народу. 3. Наука і освіта як провідні ланки духовної складової економічного розвитку повинні користуватись першочерговою увагою сучасного уряду і сучасного громадянського суспільства. 4. Систематичне пограбування сільського господарства з боку держави в розглянутий період націлює нас на розробку високоефективної державної програми його сучасної перебудови та подальшого розвитку.
Читайте також:
|
||||||||
|