Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Право власності на землю. Способи набуття та припинення права власності на землю.

Розділ XІ. Перехідні положення.

Кодекс визначає такі принципи земельного законодавство (ст.5, ЗКУ) :

— поєднання особливостей використання землі як територіального базису, природного ресурсу та основного засобу виробництва;

— забезпечення рівності права власності на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад і держави;

— невтручання держави у здійснення громадянами, юридичними особами та територіальними громадами своїх прав щодо володіння, користування і розпорядження землею, крім випадків, передбачених законом;

— забезпечення раціонального використання та охорони земель;— забезпечення гарантій прав на землю;

— пріоритету вимог екологічної безпеки.Відповідно до ст.2 ЗКУ:

1)Земельні відносини— це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею.

2) Суб’єктами земельних відносин є фізичні та юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.

3) Об’єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).

Земельні відносини, що виникають при використанні надр, лісів, вод, а також рослинного і тваринного світу, ат­мосферного повітря, регулюються Земельним кодексом, нор­мативно-правовими актами про надра, ліси, води, рослинний і тваринний світ, атмосферне повітря, за умови, якщо вони не суперечать Земельному кодексу України.

Правовий режим земель –це встановлений законом порядок використання та охорони земель, допустимі межі і способи розпорядження ними.

Правовий режим земель можна поділити на:

1) загальний (властивий всьому складу земель України);

2) особливий (властивий окремим категоріям земель);

3) спеціальний або конкретний (властивий конкретним земельним ділянкам).

 

Згідно зі ст.14 Конституції України: земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону. Згідно із Земельним кодексом України (ст.78, ЗКУ):

Право власності на землю — це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками.

Земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності ( отже, власність на землю має такі форми: приватну, комунальну і державну, які визнаються рівними).

Згідно із Земельним кодексом України ст.80 суб’єктами права власності на землю є:

а) фізичні та юридичні особи — на землі приватної власності;

б) територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, — на землі комунальної власності;

в) держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади, — на землі державної власності.

Громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі (ст.81,п.1, ЗКУ):

а) придбання за договором купівлі-продажу, дарування, міни та за іншими цивільно-правовими угодами;

б) безоплатної передачі із земель державної та комунальної власності;

в) приватизації земельних ділянок, раніше наданих їм у користування;

г) прийняття спадщини;

ґ) виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної част­ки (паю).

Іноземці та особи без громадянства можуть набувати права власності на земельні ділянки несільськогосподарського призна­чення, на яких розташовані об’єкти нерухомого майна, що нале­жать їм на праві приватної власності, у разі (ст.81,п.2, ЗКУ):

Іноземні юридичні особи можуть набувати права власності на земельні ділянки несільськогосподарського призначення (ст.82,п.2, ЗКУ): у межах населених пунктів у разі придбання об’єктів нерухомого майна та для спорудження об’єктів, пов’язаних із здійсненням підприємницької діяльності в Україні та за межами населених пунктів у разі придбання об’єктів нерухомого майна.

Землі сільськогосподарського призначення, отриманні у спад­щину іноземними громадянами, особами без громадянства, а та­кож іноземними юридичними особами, підлягають відчуженню протягом одного року (ст.82,п.3, ЗКУ).

Право на земельну ділянку може бути обмежене законом або договором шляхом встановлення (ст.111,п.1, ЗКУ).

Обмеження використання земельної ділянки підлягають державній реєстрації і діють протягом терміну, встановленого законом або договором (ст.111,п.2 , ЗКУ). Згідно із Земельним кодексом України на період до 1 січня 2010 р. громадяни і юридичні особи можуть набувати право власності на землю сільськогосподарського призначення загальною площею до 100 га. Ця площа може бути збільшена лише у разі успадкування земельних ділянок за законом. Громадяни та юридичні особи, які мають у власності земельні ділянки для ведення селянського (фермерського) господарства та іншого товарного сільськогосподарського виробництва, а також громадяни України — власники земельних часток (паїв) не вправі до 1 січня 2007 р. продавати або в інший спосіб відчужувати належні їм земельні ділянки та земельні частки (паї), крім міни, передачі їх у спадщину та при вилученні земель для суспільних потреб.

Підставами припинення права власності на земельну ділянку є (ст.140, ЗКУ):

а) добровільна відмова власника від права на неї;

б) смерть її власника за відсутності спадкоємця;

в) відчуження земельної ділянки за рішенням власника;

г) звернення стягнення на земельну ділянку на вимогу креди­тора;

ґ) відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхід­ності та для суспільних потреб;

д) конфіскація за рішенням суду.

Земельні ділянки передаються у власність безоплатно або на підставі цивільно-правових угод.

Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадя­нам провадиться у разі(ст.116,п.3, ЗКУ):

а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користу­ванні громадян;

б) одержання земельних ділянок у результаті приватизації дер­жавних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ, організацій;

в) одержання земельних ділянок і земель державної і кому­нальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених ЗКУ.

Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених Земельним кодексом України, прова­диться один раз з кожного виду використання (ст.116,п.4, ЗКУ).

Громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах (ст.121,п.1,2, ЗКУ):

а) для ведення фермерського господарства — в розмірі земельної частки (паю), розмір земельної частки (паю) визначається як середній по району;

б) для ведення особистого селянського господарства – не більше 2,0 га;

в) для ведення садівництва — не більше 0,12 га;

г) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах не більше 0,25 га, у селищах — не більше 0,15 га, у містах не більше 0,10 га;

ґ) для індивідуального дачного будівництва — не більше 0,10 га

д) для будівництва індивідуальних гаражів — не більше 0,01 га.

Розмір земельної ділянки, що передається безоплатно громадянину для ведення особистого селянського господарства, може бути збільшено у разі отримання в натурі (на місцевості) земельної частки (паю) (ст.121,п.2, ЗКУ).


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. IV. Відмінність злочинів від інших правопорушень
  4. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  5. V. Класифікація і внесення поправок
  6. А. Правобережну Україну.
  7. А/. Право власності.
  8. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  9. Аграрна реформа 1861 р. Скасування кріпостного права в надніпрянській Україны.
  10. Аграрна реформа 1861 р. Скасування кріпостного права в надніпрянській Україны.
  11. Аграрне право
  12. Аграрне право та законодавство США, Німеччини, Франції, Великої Британії, Ізраїлю, Польщі, Росії




Переглядів: 1441

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття та джерела земельного права України. | Види земель в Україні.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.